Szkolenie inteligencja emocjonalna 3.0 w pracy menedżera – program:
Zacznij od siebie. SAMOŚWIADOMOŚĆ – fundament inteligencji emocjonalnej menedżera. Znajomość własnych emocji. Dlaczego lider powinien wiedzieć co czuje?
Samoświadomość jest podstawowym budulcem inteligencji emocjonalnej. Ta cecha pozwala rozpoznać własne emocje, mocne i słabe strony oraz wartości i zrozumieć, jak wpływają one na innych.
Aby wydobyć to, co najlepsze z innych, musisz najpierw wydobyć to, co najlepsze z siebie, poprzez samoświadomość.
-
Od IQ do EQ – poznaj znaczenie inteligencji emocjonalnej dla skuteczności menedżera.
- Zrozumieć własne emocje – zacznij od siebie. Jak wysokie jest Twoje EQ?
W tej części szkolenia poznasz zalety Inteligencji Emocjonalnej. Zrozumiesz w jaki sposób emocje wpływają na nasze zachowanie i zachowanie innych ludzi.
-
Czym jest Inteligencja Emocjonalna. EQ.
-
Cztery Kluczowe Obszary EQ.
Samoświadomość. Samokontrola. Świadomość Społeczna. Zarządzanie Relacjami.
-
EQ Program Development. Jak rozwijać i budować EQ.
Jak reagujesz na emocje? Gwałtownie? Tłumisz i wypierasz emocje, czy świadomie kontrolujesz i panujesz nad swoimi emocjami.
Pięć kroków do zarządzania swoimi emocjami.
Określisz jakie są Twoje mocne i Słabe strony Inteligencji Emocjonalnej i zbudujesz swój plan działania – rozwoju EQ. Zbudujesz EQ Program Development.
- EQ 2. SAMOKONTROLA
Inteligencja emocjonalna często jest nazywana siłą napędową XXI wieku. Ilość zadań, stres, szybkość, zmiany powodują, że nie wszyscy dobrze radzą sobie w złożonej rzeczywistości. Ciemna strona dzisiejszych czasów to stres, wypalenie zawodowe, depresja. Warsztat poświęcony jest umiejętności kontroli / nabierania dystansu / wzbudzania / radzenia sobie z różnymi emocjami. Tak, aby dobrze radzić sobie z wyzwaniami zawodowymi i umieć godzić złożoność rzeczywistości biznesowej.
- Emocje. Żródło energii i siły.
- Kontrola emocji o znaku negatywnym.
Jak pokonywać barierę pomiędzy emocjami a rozsądkiem.
Jak radzić sobie z emocjami o znaku (-). Kontrola gniewu.
Jak tworzyć dystans do emocji. Mindfulness w praktyce menedżera.
3. Emocje jako źródło energii do działania. Jak porażka przekształca się w zwycięstwo.
Jak tworzyć dystans do emocji. Mindfulness w praktyce menedżera.
- Psychologia pozytywna w życiu menedżera. Technika Job craftingu w wypaleniu zawodowym.
-
Wzbudzanie emocji o znaku +. Jak odnajdywać sens, radość, szczęście i poczucie spełnienia.
Poznasz najnowsze ćwiczenia doskonalące kontrolę emocji w ujęciu neuropsychologii, technik behawiorystycznych, psychologii humanistycznej. Poznasz metody wzbudzania pozytywnych emocji i techniki pracy nad wypaleniem zawodowym.
III. EQ 3. ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA.
Nie istnieje sukces bez zaangażowanego zespołu. Empatia i współczucie to cechy, które przyczyniają się do świadomości społecznej. Świadomość społeczna sprzyja zaufaniu i stwarza otwartą komunikację wśród współpracowników.
-
Empatia menedżera. Jak empatia wpływa na lepsze relacje, pomaga rozumieć motywację i emocje zespołu i wspiera rozwiązywanie konfliktów w zespole.
- Narzędzia empatii w pracy menedżera z zespołem.
Jak budować empatyczne porozumienie: zrozumienie i wsparcie.
Używaj aktywnego słuchania: Pokaż, że słuchasz, używając form budujących porozumienie.
Sposób, w jaki coś zostanie powiedziane, może być równie ważny jak to, co zostanie powiedziane.
Bądź świadomy znaczenia sygnałów niewerbalnych swoich i pracownika.
- Ciemna strona empatii. Jak jej się wystrzegać w zarządzaniu zespołem.
Trójkąt dramatyczny Karpmana. Kim jesteś w relacjach? Ofiarą, Prześladowcą, czy Wybawicielem.
Empatyczni dla jednych, krzywdzący dla drugich. Jak uniknąć empatycznych katastrof.
Dlaczego angażowanie się w trudne emocje innej osoby może tworzyć poczucie bezradności i być destrukcyjne dla zdrowia psychicznego osoby empatycznej. Jak stawiać granice.
Dlaczego będąc zbyt empatycznymi możemy paść ofiarą manipulacji. Jak rozpoznawać i chronić się przed manipulacją będąc w zgodzie z samym sobą.
Poznasz ćwiczenia doskonalące empatię. Nauczysz się bronić przed manipulacją i wykorzystaniem.
- EQ 4. ZARZĄDZANIE RELACJAMI.
Zarządzanie relacjami pozwala budować i pielęgnować relacje w miejscu pracy, które przynoszą pozytywne rezultaty. Odnosi się do Twojej zdolności do komunikacji, wywierania wpływu, trenowania i mentorowania innych podczas skutecznego rozwiązywania konfliktów.
- Relacje pomiędzy Tobą, Twoim zespołem i przełożonym. Dbanie o interesy innych w miejscu pracy i wspieranie ich, tworzy pozytywne środowisko i pozwala włączyć twoje przywództwo w oparciu o inteligencję emocjonalną, aby poprowadzić zespół ludzi w pożądanym kierunku. Obserwacja emocji i energii zespołu. Kiedy jest dobrze, a kiedy są symptomy początku konfliktu.
-
Słuchaj aktywnie: Skoncentruj się na innych, ogranicz rozpraszanie uwagi podczas rozmowy i rozważ wszystko, co zostanie powiedziane.
-
Zadawaj pytania: To zachęci twój zespół do pracy zespołowej i innowacji w miejscu pracy. Poznasz stanowiska i emocje innych.
-
Ustal jasne oczekiwania: od początku zidentyfikuj i wyjaśnij oczekiwania. Pomoże to uniknąć nieporozumień i konfliktów na dalszej drodze.
-
Niewerbalne formy komunikacji, w tym mimika i gesty, to kolejna kluczowa forma skutecznej komunikacji. Świadomość własnych sygnałów niewerbalnych oraz sygnałów innych osób.
-
Opracuj filtr: Liderzy muszą wiedzieć, jak wyrażać swoje myśli i uczucia otaczającym ich osobom. Ważne jest, aby wiedzieć, co należy powiedzieć lub zrobić w różnych sytuacjach w miejscu pracy. Język jest nośnikiem emocji. Używaj świadomie słów. Znaczenie emocjonalne słów. Jak jedno źle użyte słowo może zniszczyć cały twój wywód.
Ćwiczenie Jak podejmować skuteczne decyzje w zarządzaniu relacjami. Ćwiczenia skutecznej komunikacji werbalnej. Słowa budujące konstruktywny kontekst emocjonalny. Czego należy unikać w formułowaniu przekazu werbalnego. Gesty pod kontrolą. Szybkie wprawki skutecznej komunikacji. Komunikacja w trudnych sytuacjach.ś