http://144.76.189.48/pdf-new.php?url=https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-menedzerow/lgbtpraca-lgbt

Komunikacja interpersonalna z osobami LGBT+

– jak mówić inkluzywnie bez uprzedzeń i dyskryminacji? Jak nie wykluczać osób LGBTQIA+ w miejscu pracy? – karta dobrych praktyki i rekomendacji dla HR, menedżerów i współpracowników

W Polsce żyje prawie 2 mln osób LGBT+? To aż 5% społeczeństwa.
To pewne, że pracujesz z ludźmi reprezentującymi różne orientacje seksualne i tożsamości płciowe.
Wielu z nich doświadcza w pracy dyskryminacji i czuje się wykluczona.
Sprawdź,  jak się komunikujesz w miejscu pracy?
Czy Twoje słowa nie wykluczają, nie dyskryminują lub obrażają innych?
Czy respektujesz odmienność współpracowników i klientów?

Podczas szkolenia dowiesz się i przećwiczysz:

  • Czym jest transpłciowość i niebinarność oraz jak mówić o osobach transpłciowych, żeby nie stygmatyzować i nie utrwalać stereotypów?
  • Jak zwracać się do osób niebinarnych w pracy i osób transpłciowych w korespondencji mailowej?
  • Jak używać języka neutralnego płciowo i równo traktować pracowników bez względu na ich płeć?
  • Jak zapobiegać przejawom agresji, komunikować się w sposób, który nikogo nie wyklucza i nie rani?
  • Jak wdrożyć Kartę Dobrych Praktyk w Kontekście Komunikacji Interpersonalnej z Osobami LGBT+?
  • Jak unikać stygmatyzacji zaszytej w związkach frazeologicznych?

Szkolenie kierujemy do działów HR i menedżerów odpowiedzialnych za wdrożenie polityki antydyskryminacyjnej i wykazujących troskę o respektowanie odmienności wśród pracowników.
Szefów, który mają realny i największy wpływ na kształtowanie codzienności w pracy.
Zapraszamy do udziału wszystkich pracowników, którzy odczuwają zakłopotanie w kontakcie z osobami nieheteronormatywnymi, zarówno wśród pracowników jak i klientów.
Nasze warsztaty kierujemy również do pracowników obsługi klienta, którzy chcą zwiększyć swoją świadomość i kompetencje w zakresie komunikacji z osobami LGBT+, uwzględniając ich potrzeby, wrażliwość oraz różnorodność.


 

ORGANIZACJA

Wybierz termin szkolenia:

CELE I KORZYŚCI

Szkolenie komunikacja interpersonalna z osobami LGBTQIA+ – korzyści:

    PROGRAM

    Komunikacja interpersonalna z osobami LGBT+ – program szkolenia:

    Podstawy wiedzy o społeczności LGBT+

    • Wprowadzenie do terminologii LGBT+: Omówienie podstawowych pojęć oraz ich znaczenia.
    • Różnorodność tożsamości płciowych i orientacji seksualnych: Przedstawienie spektrum tożsamości i orientacji, wyjaśnienie różnic między płcią biologiczną, płcią kulturową, ekspresją płciową i orientacją seksualną.
    • Zrozumienie problemów i wyzwań społeczności LGBT+: Omówienie dyskryminacji, stereotypów, uprzedzeń i trudności, z jakimi spotykają się osoby LGBT+.
    • Identyfikacja barier, które mogą występować w komunikacji z osobami nieheteronormatywnymi.

    Cele: Uczestnicy zdobędą podstawową wiedzę na temat społeczności LGBT+, ich tożsamości, orientacji seksualnych, problemów i wyzwań.

    Komunikacja inkluzywna i wrażliwa na różnorodność w miejscu pracy

    • Język inkluzywny: przedstawienie zasad stosowania języka neutralnego płciowo, unikanie sformułowań wykluczających lub obraźliwych.
    • Mikroagresje: omówienie czym są mikroagresje, jak je rozpoznawać i unikać w komunikacji ze współpracownikami lub klientami LGBT+.
    • Aktywne słuchanie i empatia: nauka umiejętności słuchania i zrozumienia potrzeb współpracownika lub klienta, okazywanie empatii i szacunku.
    • Budowanie relacji opartej na zaufaniu: tworzenie atmosfery akceptacji i bezpieczeństwa dla w osób LGBT+, nawiązywanie pozytywnych relacji.

    Cele: Uczestnicy nauczą się stosować język inkluzywny, unikać mikroagresji oraz rozwiną umiejętności aktywnego słuchania i okazywania empatii w komunikacji ze współpracownikami, klientami LGBT+.

    Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w miejscu pracy

    • Rozpoznawanie i reagowanie na dyskryminację: nauka identyfikacji zachowań dyskryminujących wobec współpracowników i klientów LGBT+ oraz sposobów interwencji.
    • Postępowanie w przypadku niewłaściwych komentarzy lub zachowań współpracowników: omówienie strategii radzenia sobie z sytuacjami, gdy współpracownicy lub klienci zachowują się nieodpowiednio wobec innych pracowników lub innych klientów LGBT+.
    • Wsparcie dla pracowników/klientów LGBT+: informacje o organizacjach i zasobach, które mogą być pomocne dla osób LGBT+ w trudnych sytuacjach.

    Cele: Uczestnicy zdobędą umiejętność rozpoznawania i reagowania na dyskryminację, nauczą się radzić sobie z niewłaściwymi komentarzami i zachowaniami pracowników/klientów oraz poznają organizacje i zasoby wspierające osoby LGBT+.

    Praktyczne ćwiczenia i symulacje

    • Warsztaty językowe: uczestnicy uczą się poprawnego używania zaimków osobowych, określeń i zwrotów związanych z orientacją seksualną i tożsamością płciową.
    • Scenki rodzajowe: odegranie scenek w różnych sytuacjach
    • Analiza przypadków: omówienie rzeczywistych sytuacji związanych z obsługą klientów wewnętrznych i zewnętrznych LGBT+ i wypracowanie najlepszych rozwiązań.
    • Ćwiczenia grupowe: wspólne rozwiązywanie problemów, dyskusje i wymiana doświadczeń.
    • Informacje zwrotne i podsumowanie: omówienie wniosków z ćwiczeń, udzielenie informacji zwrotnej uczestnikom, podsumowanie szkolenia.

    Cele: Uczestnicy będą potrafili zastosować zdobytą wiedzę i umiejętności w praktycznych sytuacjach, wypracować indywidualne strategie komunikacji ze współpracownikami i klientami LGBT+ oraz zbudować pewność siebie w kontaktach z osobami LGBT+.

    WYKŁADOWCA

    Szkolenie komunikacja interpersonalna z osobami LGBTQIA+ poprowadzi:

    Doskonały trener, cierpliwy i mądry coach ICF, ekspert w dziedzinie zarządzania, doświadczony konsultant największych firm w Polsce.
    Dyplomowany trener Master Business Trainer i Ignite Trainer. Trener Standardu HRD BP.  Posiada bogate i unikalne doświadczenie w dziedzinie zarządzania strategicznego, zarządzania zespołami pracowników, zarządzania projektami, które zdobywał w pracy w kraju i za granicą jako menedżer, trener, doradca i coach. Był odpowiedzialny za budowę procedur i narzędzi do oceny opłacalności projektów rozwojowych, analizę potencjału przedsiębiorstw, tworzenie modeli biznesowych i biznes planów.

    Pracuje indywidualnie z menedżerami, pomaga im odkryć i rozwijać wewnętrzny potencjał, pracować nad obszarami wymagającymi wsparcia i rozwoju (Corporate coaching, Executive coaching).

    Wspiera Zarządy w opracowaniu i wdrażaniu strategii firmy, projektowaniu działań przynoszących rozwój organizacji, buduje zaangażowanie pracowników w realizację celów firmy. Pracuje z wykorzystaniem metod 360’ 180’ AC/DC.

    Przez ponad 15 lat zarządzał zespołami i był trenerem wewnętrznym w firmie Onet.pl i Zumi.pl, gdzie wdrażał autorskie programy z zakresu zarządzania, negocjacji, budowania zespołów, a także wykorzystania technik wywierania wpływu i skutecznej argumentacji (1500 godzin praktycznych szkoleń i warsztatów).

    Specjalizuje się w doradztwie i szkoleniach z zakresu: rozwoju pracowników i skuteczności osobistej w działaniu, zarządzania przez cele, podnoszenia efektywności zespołów, rozwoju kompetencji miękkich, zarządzania motywacyjnego, komunikacji kierowniczej w organizacji, analizy potrzeb szkoleniowych, mediów społecznościowych w biznesie.

    Ma doświadczenie i własne unikalne rozwiązania służące do opisu stanowisk pracy i wartościowanie pracy, ocen pracowniczych, zarządzania kompetencjami i budowania ścieżek karier, rozwój kompetencji pracowniczych na wszystkich poziomach organizacji.

    Do kluczowych klientów realizowanych projektów doradczych i szkoleniowych należą m. in.:

    PKP Intercity, Bank BPH, Shell Polska, Blumenbecker Polska, Lewiatan, Malinowe Hotele Medica Spa, Hotele Campanile, ME Polska, Grupa Onet, Spółdzielcza Grupa Bankowa, Zumi.pl, Zrzeszenie Banków Spółdzielczych.

    Doświadczenie zawodowe oraz profesjonalizm potwierdzone są licznymi referencjami od klientów.

    Opinie o pracy z Trenerem:

    Z Wojtkiem pracowaliśmy nad moją motywacją od miesiąca bodajże września. Nie piszę o Nim w czasie przeszłym, ponieważ wiem, że jeszcze będziemy się spotykać, a ja będę czerpał z Jego mądrości garściami. Tak…Wojtek jest bardzo mądrym człowiekiem, myślę człowiekiem sukcesu, takim z którego chciałbym i biorę przykład na co dzień. Moje życie mógłbym podzielić na 2 etapy: niewiedzy (sprzed poznania Wojtka) oraz pewnego obudzenia mnie ( już w trakcie naszych sesji). Pracowaliśmy nad motywacją, planowaniem (zarządzaniem czasem), celami oraz wykorzystaniem w pełni swoich możliwości. Słuchający wnikliwy obserwator, z taktem i klasą naprostowywał we mnie rzeczy, z którymi błądziłem. Myślę, że mentalnie jestem już w innym miejscu co jest zasługą Wojtka. W pełni rekomenduję Go, polecając wszystkim, którzy pragną „obudzenia”. A Wojtek jest w tym profesjonalistą. Dziękuję!

    Występował jako prelegent na kluczowych konferencjach branżowych, m.in. Forum IAB, Internet Beta, In Digital Marketing.

    Wykaz ukończonych procesów rozwojowych

    • Studium ABCD Psychoterapii par i małżeństw – Poznański Instytut Psychoterapii
    • Psychoterapia Pozytywna – Wrocławski Instytut Psychoterapii
    • Keller Williams Family Reunion, Las Vegas
    • Negocjacje wielostronne – TeleNorMedia, Oslo
    • HRD BP – Polish Society for Training & Development, Warszawa
    • Socjotechnika stosowana ­ Bezpieczeństwo Biznesu, Warszawa
    • Master Business Trainer Expert level – ODITK, Sopot
    • Międzynarodowy Akredytowany Coach ICF – HPR Group, Warszawa
    • Procesy Personalne – zatrudnienie i adaptacja pracownika – Onet.pl,
    • Program rozwoju umiejętności managerskich – Onet.pl, Warszawa
    • Narzędzia wykorzystywane w pracy Managera – Onet.pl, Warszawa
    • Trening decyzyjny z aspektami asertywności – Katarzyna Korpolewska Profesja Consulting
    • Zarządzanie motywacyjne – Katarzyna Korpolewska Profesja Consulting
    • Przywództwo sytuacyjne i style zarządzania – Katarzyna Korpolewska Profesja Consulting
    • Development Centre – HRK S.A., Warszawa
    • Zarządzanie przez cele -TopTrade, Katowice
    • Systemy zarządzania -TeleNorMedia, Oslo
    METODY

    mapa podróży klienta – metody szkolenia:

    Przykłady, symulacje, dobre praktyki i ćwiczenia.

    ADRESACI

    Szkolenie mapa podróży klienta kierujemy do:

    • szefów i specjalistów działu marketingu
    • szefów i specjalistów działu sprzedaży
    • szefów i specjalistów działu obsługi klienta
    • specjalistów odpowiedzialnych za media społecznościowe

    Oceny uczestników wcześniejszej edycji szkolenia marketing internetowy dla profesjonalistów:

    POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
    98%
    ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
    98%
    UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
    99%

    MIEJSCE SZKOLENIA

    KARTA ZGŁOSZENIA

    OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT

      KONSULTANT


      JOANNA KUŚ
      Specjalista ds. szkoleń otwartych

      tel: +48 32 33 55 150
      mobile: +48 608 577 231
      e-mail: effect@effect.edu.pl

      NATALIA TREFLER
      SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH

      tel: +48 32 33 55 153
      mobile: +48 662 297 689
      e-mail: effect@effect.edu.pl

      OPINIE KLIENTÓW


      • "Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Wysoki poziom wiedzy wykładowcy oraz odpowiednia jakość merytoryczna otrzymanych materiałów dydaktycznych. Myślę, że zdobyta wiedza będzie wykorzystywana w mojej pracy".

        Powiatowy Urząd Pracy Patrycja
      • "Szkolenie bardzo profesjonalne oraz rzetelnie przygotowane. Temat wyczerpujący w pełni. Na wszystkie pytania została udzielona wyczerpująca odpowiedź. Serdecznie polecam".

        Forbis Sp. z o.o. Krystyna

      Newsletter


      BĄDŹ NA BIEŻĄCO

      z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

        Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.

        Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.