Siła motywacyjnego dna – nowe narzędzie zarządzania zespołem

 In Akademia Menedżera, HR / Kadry
http://144.76.189.48/pdf-new.php?szkolenie_id=3533

Szkolenie Siła motywacyjnego dna – nowe narzędzie zarządzania zespołem

– jak skutecznie budować zaangażowanie i motywować zespół do realizowania celów? – warsztaty dla menedżerów wg innowacyjnej metody Tamary Lowe

Wyniki badań są oczywiste: zespoły o wysokim poziomie motywacji osiągają zdecydowanie wyższe wyniki (do 30%) w sprzedaży, jakości, produktywności, efektywności, kreatywności i podejmowaniu inicjatywy (pro aktywności).

Pytanie, przed którym stoją dzisiaj menedżerowie brzmi: jak budować zaangażowanie, inicjatywę, motywować zespół do realizacji zadań i kształtować przewagę konkurencyjną firmy na rynku?

Motywacja dzisiaj wymaga zmiany podejścia. Model Maslowa już dawno przestał się sprawdzać jako skuteczne narzędzie dla menedżera. Nowy wymiar motywacji ukazuje i daje nam teoria motywacyjnego DNA. Badania przeprowadzone na ponad 10 tysiącach osób, w 70-ciu krajach wskazują, iż każdy z nas ma unikalny i indywidualny kod motywacyjny. Różnimy się kodami i to co motywuje jednych ludzi, może wpływać demotywująco na innych. Dla menedżerów jest to niezbędna wiedza dla efektywnej pracy z zespołem.

Pytanie, przed którym stoją menedżerowie brzmi: jak skłonić, zmotywować zespół do realizacji planu, do przekraczania standardów firmy i rynku. Motywacja wymaga inspiracji i nowych rzeczywistości. Nowy wymiar motywacji ukazuje i daje nam teoria motywacyjnego DNA. Badania przeprowadzone na ponad 10 tysiącach osób, w 70-ciu krajach ukazują, iż motywacja ma podobne źródła. To co istotne, to umiejętność stosowania adekwatnych motywatorów, które pozwolą wydobyć potencjał z każdego pracownika i skutecznie realizować cele zespołu.

CELE I KORZYŚCI

CELE I KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:

Podczas warsztatów odpowiemy na gorące pytania:

  • Jak motywują ludzi najlepsi menedżerowie?
  • Jak wywierać wpływ i motywować gwiazdy i trudne jednostki w zespole?
  • Jak motywować na spotkaniach zespół i budować energię przełamującą impas?
  • Jak zarządzać zmianą i konfliktem poprzez motywacyjne DNA?
  • Jak stworzyć atmosferę zaangażowania sprzyjającą efektywności?
PROGRAM

PROGRAM SZKOLENIA:

NOWE SYSTEMY I NARZĘDZIA MOTYWACJI W BIZNESIE

  • Pieniądze. Nagrody. Pochwały. Stare metody w nowej wersji motywacyjnego DNA.
  • Corporate Values Index 2013. Wartości firmy. Działania niekonwencjonalne w budowaniu zaangażowania i lojalności pracowników.
  • Wyniki badań nad efektywnymi współcześnie narzędziami motywacji. Jak to robią inne firmy? – modele i systemy motywacyjne.
  • Motywacja a wiek. Motywatory dla pokolenia X, Y, Z i C.
  • Motywacyjne DNA. To co inspiruje biznes dzisiaj.

CO MOTYWUJE CZŁOWIEKA W PRACY? WSPÓŁCZESNE MOTYWATORY

  • Autodiagnoza kodu motywacyjnego. Test motywacyjnego DNA.

Dyrektor – Mistrz – Wódz – Wizjoner – Opiekun – Sojusznik – Udoskonalacz – Badacz.

  • Indywidualne motywatory dla określonego typu motywacyjnego. Jak efektywnie dobierać motywatory w indywidualnych przypadkach?
  • Demotywatory. Najczęstsze błędy motywacyjne menedżerów.

STRATEGIE BUDOWANIA ZAANGAŻOWANIA I PROAKTYWNOŚCI W ZESPOLE

  • Styl kierowania efektywny dla określonych typów motywacyjnych. Elastyczność stylu kierowania w różnych modelach zespołu.
  • Motywacyjne DNA w pracy. Realizacja celów krótko i długoterminowych.
  • Zarządzanie zmianą w modelu motywacyjnego DNA. Jak minimalizować opór i skutecznie wprowadzać akceptowane zmiany?
  • Równowaga, dominacja i konflikt w zespole. Typy motywacyjne i ich rola w budowaniu wpływów i konfliktów w zespole.
  • Siedem czynników wpływających na pro aktywność pracowników. Przykłady wiodących organizacji i modeli motywacyjnego zarządzania zespołami.

JAK STWORZYĆ MISTRZOWSKI ZESPÓŁ?

  • Jak Wydajni osiągają wyniki?
  • Jak stworzyć relacje z innymi dzięki Kontaktowym?
  • Jak zyskać dzięki koncentracji Stabilnych?
  • Jak wykorzystać siłę zmian w Zmiennych?
  • Jak budować siłę zespołu dzięki Wewnętrznym?
  • Jak realizować cele finansowe dzięki Zewnętrznym?

Case study: motywacyjne DNA zespołu.

Obserwacja – gorące punkty DNA. Jak rozpoznawać indywidualne typy motywacyjne członków zespołu? Mapa motywacyjna mojego zespołu.

Jak skutecznie motywować członków własnego zespołu. Prowadzenie efektywnych rozmów oceniających / motywacyjnych z pracownikami.

Case study: Narzędzia motywacyjnego DNA.

WYKŁADOWCA

WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE:

Olga Borgieł

Psycholog ze specjalnością psychologia biznesu. Należy do czołówki trenerów w Polsce, certyfikowany trener TTT University of Wales.

Od 1992 roku prowadzi treningi i warsztaty z elementami coachingu dla kadry zarządzającej i menedżerskiej z zakresu zarządzania zespołami poruszające zagadnienia skutecznego przywództwa, kierowania zespołem, komunikacją w zespole, rozwiązywaniem trudnych sytuacji w zarządzaniu zespołem, rozwoju kompetencji menedżerskich i rozwoju osobistego.

Łącznie przeprowadziła dla kadry zarządzającej i menedżerskiej około kilkuset projektów, w tym dla największych instytucji sektora bankowego m.in. BRE Bank SA, NBP, Kredyt Bank SA, PKO BP, PKO SA, organizacji rynkowych m. in. PGE SA, Polkomtel SA, Magna Polska, Star Foods Ltd., Netia SA, Air Products Polska Sp. z o.o.
Pełniła funkcję merytorycznego lidera projektu w zakresie zarządzania zespołem i rozwoju menedżerskiego, który obejmował ponad 5 tysięcy osób – kadry zarządzającej i kierowniczej.
Od 1998 roku zajmuje się projektami z zakresu Assessment Centre i Development Centre obejmującymi ocenę i rozwój kadry kierowniczej i zarządzającej w organizacjach. Obecnie jest trenerem, coachem i konsultantem.
Prowadzi projekty coachingowe dla kadry menedżerskiej opierające się na ideach socjo-kognitywistycznych (rozwój osobisty, samo-świadomość, motivation management) i konsultacyjne (komunikacja wewnętrzna w firmie).

Prowadziła projekty w obszarze HR dla kadry takich organizacji m.in. jak: PKO BP SA, Kredyt Bank SA, BRE Bank SA, CJ International, MPiPS, Formes sp. z o.o., PCP sp. z o.o., EC Zabrze SA, PKO BP SA we współpracy z Ernst&Young. Projekty z AC/DC prowadziła m.in. dla: PRInż Holding SA, Totalizator Sportowy, SOS Wioski Dziecięce, Huta Buczek SA, Kredyt Bank SA.

Jakość szkoleń potwierdzają uczestnicy – najwyższe oceny i zwiększenie sprawności i skuteczności w pracy.

Opinia Uczestnika:

Brałam dziś udział w drugiej (i niestety ostatniej) części szkolenia: „Menedżer doskonały – słuchaj, motywuj i zwiększ potencjał zespołu”. Szkolenie prowadziła Olga Borgieł – kobieta dynamit, kobieta, której nie da się nie słuchać. Łapałam się na tym, że najnormalniej w świecie przytakiwałam jej jak pacynka.

Niby wiedziałam, jak ważna jest komunikacja, jak prawidłowo komunikować. Ale to, co Olga przedstawiła i zobrazowała mi podczas dzisiejszego szkolenia, dało mi więcej niż 4 semestry studiów na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na Uniwersytecie Wrocławskim (właśnie dlatego porzuciłam studiowanie, a raczej marnowanie czasu, energii i pieniędzy).

To, co tak naprawdę od pierwszej części szkolenia wdrożyłam do swojego zespołu, to komunikacja na podstawie faktów, bo niestety zdarzało mi się uruchamiać emocje i oceny podczas rozmów. I efekt był jaki był. Pewnie teraz też niejednokrotnie rzucę komunikatem nacechowanym emocjonalnie, ale robię to dużo bardziej świadomie. Drugim elementem, który funkcjonuje u mnie jest motywacyjne DNA, lepiej poznałam ludzi, z którymi pracuję, ich motywacje, ich potrzeby i dzięki temu współpraca z nimi jest bardziej efektywna.

To, co dzisiaj Olga mi uświadomiła, to jaki wpływ ma mój wygląd w pracy na to, jak postrzega mnie zespół. Obowiązuje u nas w firmie określony dress code, ale faktycznie ostatnio trochę od niego odeszłam, a na poziomie menedżera doskonałego, który chce wymagać od innych, zadaniem naczelnym jest przecież przestrzeganie zasad. Mam, powiedzmy, dość ekstrawagancką fryzurę, ale to jest ten element, który jest w 100% mój, mówi o mnie jako o osobie, a nie o mnie jako o stanowisku, na którym pracuję.
Ze szczególną uwagą będę pracować nad komunikatami stworzonymi w oparciu o (fakty-uczucia-konsekwencje-oczekiwania-zasady). To pozwala nie tylko na to, żeby komunikacja była oparta na faktach, ale także na to, żeby miała silny i kompletny przekaz. Intuicję zostawię w domu, do pracy zabiorę swój analityczny umysł.

Stoję teraz przed lekturą książki: „Po pierwsze: złam wszelkie zasady. Co najwięksi menedżerowie na świecie robią inaczej?”.

Uwielbiam to poczucie, że uczę się czegoś, co naprawdę jest w moim życiu ważne, co mogę przełożyć na konkretne rzeczy, co może zrodzić soczyste i piękne owoce.
Taka nauka, to jest nauka!

 

METODY

METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:

Szkolenie jest w 80% prowadzone metodą warsztatową.

Szkolenie będzie prowadzone metodą „Uczenia się przez doświadczenie” (Experiential Learning), dzięki czemu uczestnicy będą mogli przejść pełny cykl uczenia się i rozwijania w/w umiejętności: wykonanie zadania, analiza procesu i „feedback”, sformułowanie wniosków i ich implementacja na pracę zawodową. Zajęcia będą prowadzone w formie interaktywnego i praktycznego warsztatu szkoleniowego z wykorzystaniem różnych metod i technik:

  • prezentacja multimedialna
  • ćwiczenia praktyczne
  • symulacje procesów twórczych
  • case study (przykłady z praktyki biznesowej)
  • dyskusja moderowana
  • burza mózgów (i inne techniki twórczego myślenia)
  • omówienia trenerskie
ADRESACI

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:

  • prezesów, dyrektorów zarządzających,
  • osób pełniących funkcje kierownicze i zarządzających zespołem pracowników,
  • menedżerów działów HR odpowiedzialnych za opracowanie skutecznych systemów motywacyjnych,
  • właścicieli firm.
ORGANIZACJA

OCENY UCZESTNIKÓW WCZEŚNIEJSZEJ EDYCJI SZKOLENIA:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
98%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
95%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
98%

MIEJSCE SZKOLENIA

Hotel OLYMPIC****Wellness&SPA
e277c057c87670291ca5a540542001e9b2096f8988597727

Hotel OLYMPIC****Wellness&SPA

ZAPYTAJ O TERMIN

TERMIN:
MIEJSCE:
HOTEL:

CENA: ZŁ (BRUTTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

KONSULTANT


  • AGNIESZKA WALAS
    AGNIESZKA WALAS specjalista ds. szkoleń otwartych

    tel: +48 32 33 55 153
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

OPINIE KLIENTÓW


  • "Szczerze polecam szkolenie menedżerom, kierownikom firm oraz jednostek organizacyjnych, właścicielom firm. Wiedza zdobyta na szkoleniu ułatwia zrozumienie kondycji finansowej firmy oraz wpływ komórek na tę kondycję".

    ANBUD Sabina Obwiosło-Budzyń Sabina
  • "Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Ciekawe, dynamiczne zajęcia szkoleniowe. Sympatyczny opiekun grupy".

    Europe Distribution Group Sp. z o.o. Magdalena

Newsletter


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.