Skuteczne zarządzanie zespołem. Trudne sytuacje – trudne decyzje.https://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.pngOśrodek Szkoleń i Informacji Effecthttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.png200px200px
„Jedyną stałą rzeczą w organizacji jest zmiana”
Peter Drucker
Zmiana nieodłącznie towarzyszy rozwojowi organizacji, jest nieuchronna i nieunikniona. Zmienia się otoczenie, zmienia się rynek, zmieniają się produkty, technologie i MUSZĄ zmieniać się ludzie.
Każdego dnia organizacje na całym świecie podejmują decyzje o wprowadzeniu zmian. Niezależnie od ich skali 50 do 70% tych prób kończy się niepowodzeniem, które rujnuje organizację osłabia skuteczność i zaangażowanie zespołu.
Wprowadzanie zmian nie jest łatwe. Wymaga zaangażowania, silnego przywództwa i gotowości do zmierzenia się z oporem.
Zmiana wymaga od Lidera dobrego planu, przygotowania, odwagi i kreatywności. Wiąże się z wątpliwościami, niepewnością, łamaniem bezpiecznych rozwiązań, stresem i emocjami, walką z oporem, niechęcią, a nawet buntem.
Szkolenie skierowane jest do Menedżerów mających odwagę w planowaniu i wprowadzaniu zmian zarówno na poziomie organizacji jak i zespołu, świadomych biznesowo, którzy chcą rozwinąć swoją skuteczność w osiąganiu celów biznesowych.
Nasz trening zarządzanie zespołem pracowniczym ma na celu sprawdzenie charakteru (postawy) menedżera, rozwinięcie jego pewności siebie, asertywności, umiejętności wpływania na innych, komunikowania swojego stanowiska i perswadowania, zarządzania sytuacjami kryzysowymi, emocjami i stresem itp.
Udział w warsztatach wymaga od uczestników opuszczenia swojej strefy komfortu, a to powoduje nabycie nowych, skutecznych umiejętności zarządzania.
Menedżer w procesie zmiany. Spójrz w lustro – czy jesteś przygotowany na zmianę?
Jakim jesteś Liderem na czas zmian?
Czy jesteś gotowy na działanie przeciw wszystkim i wszystkiemu?
Porażki – wyzwania – frustracja – poczucie szczęścia – czy jesteś przygotowany na wyzwanie?
Samoocena i samoświadomość – czy wiesz co jest twoją kluczową kompetencją? auto diagnoza/ćwiczenie – praca na zasobach uczestników.
Moja rola w obliczu zmian – Jak porwać ludzi za sobą? Jak pozyskać ludzi do swoich planów?
Inteligencja emocjonalna w obliczu zmiany.
Czy twoje kompetencje mogą być przeszkodą we wprowadzaniu zmiany?
Jakie kluczowe kompetencje wpływają na efektywność wprowadzania zmian?
Dlaczego musisz mieć autorytet, żeby móc zarządzać innymi?
Jak budować swój autorytet i wiarygodność w procesie zmiany?
Stres i emocje menedżera w obliczu zmiany – co z nimi robisz i jak bardzo się oszukujesz, że umiesz nimi zarządzać?
Różne osobowości – różne odreagowywanie stresu – czego musisz unikać!
Plan działania menedżera w obliczu zmiany – ewolucja czy twórcze burzenie?
Wykreowanie wizji i wypracowanie strategii wdrażania zmiany.
Niepewność co do planu i trybu wprowadzania zmiany.
Plan działania – czego nigdy nie przewidzisz?
Zmiany planowane i nieplanowane.
Analiza opłacalności zmian – kiedy się nie opłaca?
Zbierz informację, żebyś się nie oszukał.
Moje cele, moje zwycięstwa i moje porażki.
Kierowanie, delegowanie, wzmacnianie, rozliczanie.
Czujesz, że jesteś naciskany – co mówi Twoja intuicja? – analiza video case.
Trudne decyzje. Trudne sytuacje w zarządzaniu zmianą.
Wątpliwości, niepewność, opór ludzi wobec zmian, niechęć, bunt, konflikt, chaos, spadek efektywności – naturalne otoczenie zmiany.
Co jest niezbędne do podejmowanie trafnych decyzji?
Najczęstsze błędy zarządzających zmianą – czy można ich uniknąć?
Dojrzałość emocjonalna a dupochronienie i spychologia na innych.
Dlaczego zwlekamy z podejmowaniem decyzji?
Dlaczego niepodjęcie decyzji jest podjęciem decyzji – analiza video case.
Emocje pozytywne oraz negatywne i ich wpływ na podejmowanie decyzji – analiza video case.
Mętlik w głowie – jak się ogarnąć?
Precyzyjna komunikacja w obliczu zmiany.
Siła wizji, entuzjazm i budowanie zaangażowanie zespołu we wdrażanie zmian.
Twoje interakcje z innymi – jak sobą zarządzać, żeby osiągnąć postawione cele i nie wchodzić innym w drogę (albo w tyłek) – analiza video case.
Emocje pozytywne oraz negatywne i ich wpływ na komunikację interpersonalną – analiza video case.
Mówisz, że umiesz się komunikować? Jak komunikować zmiany?
Właściwa kolejność: komunikacja – zmiana, czy odwrotnie?
Rozmowy menedżera.
Komunikowanie zmian.
Wywieranie wpływu.
Czy komunikacja to wywieranie wpływu? – spojrzenie na komunikację interpersonalną nie tylko jako formę wymiany informacji ale przede wszystkim jako formę wywoływania określonych reakcji. Proste ćwiczenie pokazuje, że każda forma komunikacji to forma wywierania wpływu!
Skąd się bierze siła przekonywania?
Argumentowanie i perswazja – dlaczego czasami to nie działa?
Asertywna komunikacja. Angażowanie zespołu w zmianę.
Budowa zaufania w grupie objętej sytuacją kryzysową, sytuacją zmiany.
Mój zespół w procesie zmiany. Zmiana – wyzwanie dla całego zespołu.
Dlaczego ludzie zawodzą pomimo dobrego planu?
Kto zabija zmianę? Blokery zmian. Opór, niechęć, konflikt, agresja, brak kreatywności, bierność.
Zmiana a konflikt interesów – kiedy emocje biorą górę i w ruch idą argumenty siły.
Konflikt i radzenie sobie z sytuacjami trudnymi w zespole.
Już po zmianie – i co dalej?
Wracamy do starego?
Co robisz z nagromadzonym stresem?
Przygotowanie do następnej zmiany?
Trener zastrzega sobie prawo do zmiany kolejności programu ze względu na dynamikę prowadzonego szkolenia. Szkolenie nie jest szkoleniem liniowym. Na przebieg szkolenia mają wpływ zadania oraz uczestnicy szkolenia.
Trener biznesu, ekspert w dziedzinie zarządzania, perswazji, wywierania wpływu i negocjacji. Specjalizuje się w szkoleniach menedżerskich, treningach interpersonalnych.
22 lata życia zawodowego, w tym 20 lat pracy na własny rachunek wykształciły w nim przekonanie, że sztuka zarządzania nie sprowadza się do wydawania rozkazów i grożenia palcem. Sukces w zarządzaniu wymaga znajomości ludzi, ich motywacji, predyspozycji i kompetencji. Bez znajomości ludzkiej natury nie ma mowy o sukcesie w zarządzaniu. Specjalizuje się w podnoszeniu efektywności menedżerów. Dzieli się wiedzą i doświadczeniem z pracownikami, którzy widzą potrzebę rozwoju swoich kompetencji.
Wspiera polskie i zagraniczne firmy, właścicieli firm, topowych menedżerów w zarządzaniu oraz negocjowaniu wielomilionowych kontraktów (największa transakcja przekraczała 1.400.000.000 PLN).
Posiada dyplom Uniwersytetu w Michigan, z zakresu znajomości języka angielskiego jako drugiego języka.
Doświadczenie zawodowe oraz profesjonalizm potwierdzone są licznymi referencjami od klientów, udziałem w medialnych przedsięwzięciach oraz współpracą ze światem biznesu, ośrodkami naukowymi i mediami.
Autor licznych artykułów dla pism branżowych, takich jak Essence Magazine, Businessman Magazine, Puls Biznesu, Rzeczpospolita oraz KrymiGraf z zakresu technik sprzedaży, negocjacji, wywierania wpływu, analizy pisma oraz analizy lingwistycznej wykorzystywanych w biznesie. Wydawca oraz Redaktor naczelnym czasopisma internatowego „Wiedza to Władza”.
Wybrane pozycje:
– Pajacowanie – związkowiec musi wyjść – Rzeczpospolita, 24.02.2015
– Jak się negocjuje: Rząd kontra lobby zawodowe – Gazeta Prawna, 7 luty 2015
– Negocjacje – level hard. Takich technik używali Bartosz Arłukowicz i Porozumienie Zielonogórskie – Dziennik.pl, Styczeń 2015
– Badanie pisma i jego wykorzystanie w biznesie – Krymigraf nr 17, styczeń 2014
– Badanie pisma w biznesie – J.D. Rockefeller – Krymigraf nr 16, wrzesień, 2013
– Sukces na talerzu – Rzeczpospolita, 23 Styczeń 2012
– Jak skutecznie negocjować? – Magazyn Businessman.pl, Czerwiec 2009
– Automanipulator – Essence – Magazyn Ludzi Sukcesu, Maj 2009
Szkolenie składa się z 3 modułów:
Program polecamy kadrze kierowniczej: menedżerom, którzy w swojej pracy spotykają się z potrzebą wdrażania nowych rozwiązań, technologii, produktów lub pracują w firmach dynamicznie przeobrażających się i podlegających restrukturyzacjom.
KARTA ZGŁOSZENIA
OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT
KONSULTANT
KINGA LALKO-SMOŁKA
KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 150
mobile: +48 662 297 689
e-mail: effect@effect.edu.pl
AGNIESZKA WALAS
SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 153
mobile: +48 662 297 689
e-mail: effect@effect.edu.pl
OPINIE KLIENTÓW
"Trener bardzo merytoryczny, dobrze znający temat, potrafiący świetnie przekazać swoją wiedzę oraz doświadczenia".
"Szkolenia przygotowane przez firmę Effect jak zwykle nie zawiodły moich oczekiwań. Pełen profesjonalizm przy organizacji szkolenia, a także przy doborze tematów, ćwiczeń i prowadzących".
Newsletter
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.