Zarządzanie zespołem – pokolenie X, Y, Zhttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.pngOśrodek Szkoleń i Informacji Effecthttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.png200px200px
Podczas szkolenia Zarządzanie zespołem – pokolenie X, Y, Z dowiesz się, jak zarządzać zespołem różnorodnym, jak uwalniać potencjał tkwiący w każdym pracowniku, jak wielopokoleniowy zespół motywować do współpracy, jak minimalizować konflikty wynikające z różnic generacji?
Weźmiesz udział w symulacjach, casach, które będą odzwierciedleniem Twoich sytuacji zawodowych.
Przyjedź na szkolenie na temat różnic pokoleniowych w pracy, poznaj narzędzia, przećwicz metody, wypracuj optymalny styl zarządzania zespołem różnorodnym, POSTAW NA SIŁĘ WSPÓŁPRACY POKOLEŃ.
Podczas warsztatów odpowiemy na pytania:
Jak efektywnie zarządzać różnorodnym zespołem?
Ćwiczenie: Praca w zespołach – prezentacja największych hitów muzycznych z określonych czasowo generacji – muzyka lat 50-60, 60-70, 70-80, 90-00, 00-? i przygotowanie perspektywy dorastania dla danego pokolenia (jako dziecko 10-12 lat) odpowiadając na pytania:
jakie zasady rządziły w świecie,
jakie były kary i nagrody,
jakie były relacje z rodzicami,
jakie były autorytety, jakie były zabawki,
jak wyglądała szkoła i relacje z nauczycielami,
kim są autorytety, jak wyglądał czas wolny.
Cel – uelastycznienie postaw i zrozumienie sposobu działania poszczególnych generacji.
Czy różnice pokoleniowe da się pogodzić? – porównanie pokoleń X, Y, Z
Ćwiczenie: Case study. Określenie cech menedżera zarządzającego różnorodnymi wiekowo zespołami. Jakie umiejętności i jakie zachowania sprzyjają, a jakie ograniczają elastyczność zarządzania zespołem różnorodnym wiekowo.
Cel – określenie wzorcowych cech menedżera elastycznego.
Ćwiczenie: Buzz. Filmy z nagraniami osób z poszczególnych pokoleń mówiących o swoich ulubionych zajęciach, pracy, życiu prywatnym – zgadywanie odpowiedzi przez uczestników szkolenia.
Cel – jak praktyka ma się do teorii – zmiana postaw.
Największe błędy menedżerów w zarządzaniu różnorodnym zespołem.
Ćwiczenie: określenie/deklaracja co mam zrobić, jako menedżer, aby być bliżej różnych pokoleń.
Cel – samorozwój.
Rozwój kompetencji menedżerskich niezbędnych do skutecznego zarządzania różnorodnym zespołem.
Ćwiczenie: KARTY DO GRY. Jak doskonalić pracowników różnych generacji. Uczestnicy w parach ćwiczą doskonalenie pracownika od poziomu podstawowego (nie umie i nie chce) do poziomu dojrzałego (wie i chce).
Cel – zmiana perspektywy patrzenia na pracownika z poziomu zaangażowania i wiedzy.
Dobre praktyki w zarządzaniu różnorodnością.
Ćwiczenie: K2. Określanie cech oczekiwanych od lidera zespołu. Czy różnią się generacje w oczekiwaniach?
Jakie obszary są wspólne?
Cel – określenie wspólnych obszarów dla generacji.
Jak różnice zmienić w potencjał zespołu.
Różnorodność w kontekście wieku. 21 różnic pokoleniowych pomiędzy X, Y i Z.
Ćwiczenie: Case study. Omówienie w zespołach case study pokazujących błędy i sukcesy menedżerów w zarządzaniu zespołami różnorodnymi wiekowo.
Cel – uwrażliwienie na indywidualne podejście w kontekście wieku.
Inne różnice wpływające na pracę zespołu.
Różnice osobowościowe i charakterologiczne członków zespołu.
Zespól multikulturowy. Zatrudniamy cudzoziemców. Opór, stereotypy i tolerancja.
Ćwiczenie: Konsultanci. Podział grupy na zespoły. Każdy z zespołów otrzymuje opis sytuacji problemowej, dotyczącej zarządzania wiekiem w zespole, a następnie każdy z zespołów odgrywa rolę konsultantów wobec innego zespołu próbującego określić źródła problemów i wygenerować dla nic rozwiązania.
Cel – uwrażliwienie na problemy, zastosowanie poznanej wiedzy w praktyce.
Motywacja i oczekiwania pracowników różnych pokoleń.
Co motywuje Baby boomersów, Generację X, Y, Z?
Ćwiczenie: PUZZL. W zespołach uczestnicy przypinają na planszach motywatory dla poszczególnych generacji.
Cel – określenie różnic i podobieństw w motywatorach, zdobycie wiedzy na temat różnic i podobieństw.
Motywacja finansowa i pozafinansowa.
Ćwiczenie: Rozmowy indywidualne. Symulacja rozmów indywidualnych z pracownikami różnorodnymi wiekowo na podstawie opisu.
Ćwiczenie: prowadzenie spotkań z zespołami różnorodnymi wiekowo na podstawie opisu.
Problemy w zarządzaniu zespołem różnorodnym.
Konflikt jest nieunikniony.
Jak przełamywać bariery, walczyć z negatywnymi stereotypami, tworzyć zgrany zespół?
Ćwiczenie: Praca w zespołach. Projektowanie narzędzi dla własnych zespołów łączących różne pokolenia (komunikacja, spotkania, wspieranie inicjatyw, określanie wartości i zasad).
Ćwiczenie: Podsumowanie. Deklaracja co będę realizować w pracy zespołu. Co zmienię. Co wprowadzę.
Olga Borgieł
Psycholog ze specjalnością psychologia biznesu. Należy do czołówki trenerów w Polsce, certyfikowany trener TTT University of Wales.
Od 1992 roku prowadzi treningi i warsztaty z elementami coachingu dla kadry zarządzającej i menedżerskiej z zakresu zarządzania zespołami z uwzględnieniem różnic pokoleniowych, skutecznego przywództwa, kierowania zespołem, komunikacją w zespole, rozwiązywaniem trudnych sytuacji w zarządzaniu zespołem, rozwoju kompetencji menedżerskich i rozwoju osobistego.
Łącznie przeprowadziła dla kadry zarządzającej i menedżerskiej około kilkuset projektów, w tym dla największych instytucji sektora bankowego m.in. BRE Bank SA, NBP, Kredyt Bank SA, PKO BP, PKO SA, organizacji rynkowych m. in. PGE SA, Polkomtel SA, Magna Polska, Star Foods Ltd., Netia SA, Air Products Polska Sp. z o.o.
Pełniła funkcję merytorycznego lidera projektu w zakresie zarządzania zespołem i rozwoju menedżerskiego, który obejmował ponad 5 tysięcy osób – kadry zarządzającej i kierowniczej.
Od 1998 roku zajmuje się projektami z zakresu Assessment Centre i Development Centre obejmującymi ocenę i rozwój kadry kierowniczej i zarządzającej w organizacjach. Obecnie jest trenerem, coachem i konsultantem.
Prowadzi projekty coachingowe dla kadry menedżerskiej opierające się na ideach socjo-kognitywistycznych (rozwój osobisty, samo-świadomość, motivation management) i konsultacyjne (komunikacja wewnętrzna w firmie).
Prowadziła projekty w obszarze HR dla kadry takich organizacji m.in. jak: PKO BP SA, Kredyt Bank SA, BRE Bank SA, CJ International, MPiPS, Formes sp. z o.o., PCP sp. z o.o., EC Zabrze SA, PKO BP SA we współpracy z Ernst&Young. Projekty z AC/DC prowadziła m.in. dla: PRInż Holding SA, Totalizator Sportowy, SOS Wioski Dziecięce, Huta Buczek SA, Kredyt Bank SA.
Jakość szkoleń potwierdzają uczestnicy – najwyższe oceny i zwiększenie sprawności i skuteczności w pracy.
Opinia Uczestnika:
Brałam dziś udział w drugiej (i niestety ostatniej) części szkolenia: „Menedżer doskonały – słuchaj, motywuj i zwiększ potencjał zespołu”. Szkolenie prowadziła Olga Borgieł – kobieta dynamit, kobieta, której nie da się nie słuchać. Łapałam się na tym, że najnormalniej w świecie przytakiwałam jej jak pacynka.
Niby wiedziałam, jak ważna jest komunikacja, jak prawidłowo komunikować. Ale to, co Olga przedstawiła i zobrazowała mi podczas dzisiejszego szkolenia, dało mi więcej niż 4 semestry studiów na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na Uniwersytecie Wrocławskim (właśnie dlatego porzuciłam studiowanie, a raczej marnowanie czasu, energii i pieniędzy).
To, co tak naprawdę od pierwszej części szkolenia wdrożyłam do swojego zespołu, to komunikacja na podstawie faktów, bo niestety zdarzało mi się uruchamiać emocje i oceny podczas rozmów. I efekt był jaki był. Pewnie teraz też niejednokrotnie rzucę komunikatem nacechowanym emocjonalnie, ale robię to dużo bardziej świadomie. Drugim elementem, który funkcjonuje u mnie jest motywacyjne DNA, lepiej poznałam ludzi, z którymi pracuję, ich motywacje, ich potrzeby i dzięki temu współpraca z nimi jest bardziej efektywna.
To, co dzisiaj Olga mi uświadomiła, to jaki wpływ ma mój wygląd w pracy na to, jak postrzega mnie zespół. Obowiązuje u nas w firmie określony dress code, ale faktycznie ostatnio trochę od niego odeszłam, a na poziomie menedżera doskonałego, który chce wymagać od innych, zadaniem naczelnym jest przecież przestrzeganie zasad. Mam, powiedzmy, dość ekstrawagancką fryzurę, ale to jest ten element, który jest w 100% mój, mówi o mnie jako o osobie, a nie o mnie jako o stanowisku, na którym pracuję.
Ze szczególną uwagą będę pracować nad komunikatami stworzonymi w oparciu o (fakty-uczucia-konsekwencje-oczekiwania-zasady). To pozwala nie tylko na to, żeby komunikacja była oparta na faktach, ale także na to, żeby miała silny i kompletny przekaz. Intuicję zostawię w domu, do pracy zabiorę swój analityczny umysł.Stoję teraz przed lekturą książki: „Po pierwsze: złam wszelkie zasady. Co najwięksi menedżerowie na świecie robią inaczej?”.
Uwielbiam to poczucie, że uczę się czegoś, co naprawdę jest w moim życiu ważne, co mogę przełożyć na konkretne rzeczy, co może zrodzić soczyste i piękne owoce.
Taka nauka, to jest nauka!
Program realizowany jest w formie interaktywnego warsztatu, z wykorzystaniem aktywnych metod nauczania.
W trakcie szkolenia stosowane są takie formy warsztatowe jak:
– analiza case study, ćwiczenia grupowe, ćwiczenia indywidualne,
– „burza mózgów”, buzz, handout, testy.
Różnorodne i interaktywne metody dają gwarancję pełnej aktywności, zaangażowania i wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami, co stanowi istotny czynnik skutecznego przyswajania wiedzy i umiejętności.
ZAPYTAJ O TERMIN
KARTA ZGŁOSZENIA
OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT
KONSULTANT
KINGA LALKO-SMOŁKA
KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 150
mobile: +48 662 297 689
e-mail: effect@effect.edu.pl
AGNIESZKA WALAS
SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 153
mobile: +48 608 577 231
e-mail: effect@effect.edu.pl
OPINIE KLIENTÓW
"Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Wysoki poziom wiedzy wykładowcy oraz odpowiednia jakość merytoryczna otrzymanych materiałów dydaktycznych. Myślę, że zdobyta wiedza będzie wykorzystywana w mojej pracy".
"Szkolenie bardzo profesjonalne oraz rzetelnie przygotowane. Temat wyczerpujący w pełni. Na wszystkie pytania została udzielona wyczerpująca odpowiedź. Serdecznie polecam".
Newsletter
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.