Inteligencja emocjonalna 3.0https://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.pngOśrodek Szkoleń i Informacji Effecthttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.png200px200px
Jak duży wpływ na sukces organizacji ma Inteligencja Emocjonalna EQ pracowników i menedżerów?
Odpowiedź jest prosta: ogromny!
Biznes to ludzie i relacje.
Inteligencja emocjonalna to zdolność do rozpoznania i zrozumienia emocji, jakie odczuwają ludzie, a także umiejętność wykorzystania tej świadomości do kierowania zachowaniem i relacjami z innymi ludźmi.
Inteligencja Emocjonalna ma pierwszorzędne znaczenie dla poprawy osiągnięć w pracy niemal we wszystkich zawodach i na wszystkich stanowiskach.
Otrzymasz kompletny plan działania, wiele narzędzi i rozwiązań, które pozwolą Ci wykorzystać IE w praktyce biznesowej. Uda Ci się podnieść poziom Inteligencji Emocjonalnej zarówno własny, jak i pracowników, z którymi współpracujesz, a nawet klientów.
Realizacja nawet kilku z zaproponowanych na szkoleniu działań wpłynie na poprawę wyników Twojej pracy.
Jakie są Twoje mocne i Słabe strony Inteligencji Emocjonalnej. Twój plan działania – rozwoju EQ.
W tej części szkolenia dowiesz się jakie są wymiary efektywności człowieka w biznesie.
Poznasz siłę Inteligencji Emocjonalnej. Zrozumiesz w jaki sposób emocje wpływają na nasze zachowanie.
Z badań prowadzonych nad emocjami wynika, że tylko 1/3 ludzi potrafi poprawnie identyfikować swoje emocje, gdy ich doświadcza. Większość niestety poddaje się emocjom i nie potrafi ich ani zidentyfikować, ani nimi zarządzać.
W tym bloku poznasz podstawę Inteligencji Emocjonalnej, nauczysz się rozpoznawania emocji, zrozumiesz jaki wpływ mają na nasze działania, decyzje, komunikację i relacje.
Poznasz na przykładach i doświadczysz jakie błędy popełniamy, gdy bezwiednie ulegamy emocjom i nauczysz się im zapobiegać. Dowiesz się jakie są Typy Emocjonalne ludzi i w jaki sposób działają.
Techniki mikroekspresji Paula Ekmana – rozpoznawanie emocji na podstawie mimiki i gestykulacji.
Typy emocjonalne (osobowość emocji).
Przyczyny występowania emocji. Analiza transakcyjna – transakcje i gry społeczne – relacje międzyludzkie jako źródło emocji.
Część praktyczna:
Negocjacje. Gra symulacyjna będąca praktycznym treningiem rozpoznawania emocji w trakcie negocjacji.
Dialog. Scenki sytuacyjne pozwalające poznać emocje w relacjach międzyludzkich.
Stany emocjonalne. Multimedialny warsztat doskonalący umiejętność rozpoznania Typów Emocjonalnych ludzi i ich pozycji emocjonalnych.
Narzędzia i strategie poprawy samokontroli emocjonalnej.
Inteligencja emocjonalna często jest nazywana siłą napędową XXI wieku. Ilość zadań, stres, szybkość, zmiany powodują, że nie wszyscy dobrze radzą sobie w złożonej rzeczywistości. Ciemna strona dzisiejszych czasów to stres, wypalenie zawodowe, depresja.
Warsztat poświęcony jest umiejętności kontroli / nabierania dystansu / wzbudzania / radzenia sobie z różnymi emocjami. Tak, aby dobrze radzić sobie z wyzwaniami zawodowymi i umieć godzić złożoność rzeczywistości biznesowej.
Ćwiczenie emocji w ujęciu neuropsychologii, technik behawiorystycznych, NLP, psychologii humanistycznej.
Część praktyczna: Seria praktycznych ćwiczeń obejmujących intelekt / zachowanie wpływających na stany emocjonalne. Wskazany swobodny strój – casual.
Umacnianie sieci kontaktów, zdobywanie poparcia dla pomysłów, kreowanie zaangażowania, perswazja, rozwiązywanie konfliktów, bycie skutecznym to z pewnością wyznaczniki efektywnego biznesu.
Ten blok wprowadza w tajniki efektywnego działania w kontaktach interpersonalnych – kreowania i zarządzania relacjami biznesowymi sprzyjającymi osiąganiu celów i budowaniu otwartych, długoterminowych sojuszy.
Część praktyczna:
Lubimy Cię i Podziwiamy. Jesteś jak … Ćwiczenie kształtowania bycia interesującym.
Konflikt. Gra symulacyjna – rozwiązywanie konfliktów na poziomie grupowym.
Manipulator. Ćwiczenie rozpoznawania i radzenia sobie w sytuacjach manipulacji.
Koło autorytetu. Ćwiczenie coachingowe.
Olga Borgieł
Psycholog ze specjalnością psychologia biznesu. Należy do czołówki trenerów w Polsce, certyfikowany trener TTT University of Wales.
Od 1992 roku prowadzi treningi i warsztaty z elementami coachingu dla kadry zarządzającej i menedżerskiej z zakresu zarządzania zespołami poruszające zagadnienia skutecznego przywództwa, kierowania zespołem, komunikacją w zespole, rozwiązywaniem trudnych sytuacji w zarządzaniu zespołem, rozwoju kompetencji menedżerskich i rozwoju osobistego.
Łącznie przeprowadziła dla kadry zarządzającej i menedżerskiej około kilkuset projektów, w tym dla największych instytucji sektora bankowego m.in. BRE Bank SA, NBP, Kredyt Bank SA, PKO BP, PKO SA, organizacji rynkowych m. in. PGE SA, Polkomtel SA, Magna Polska, Star Foods Ltd., Netia SA, Air Products Polska Sp. z o.o.
Pełniła funkcję merytorycznego lidera projektu w zakresie zarządzania zespołem i rozwoju menedżerskiego, który obejmował ponad 5 tysięcy osób – kadry zarządzającej i kierowniczej.
Od 1998 roku zajmuje się projektami z zakresu Assessment Centre i Development Centre obejmującymi ocenę i rozwój kadry kierowniczej i zarządzającej w organizacjach. Obecnie jest trenerem, coachem i konsultantem.
Prowadzi projekty coachingowe dla kadry menedżerskiej opierające się na ideach socjo-kognitywistycznych (rozwój osobisty, samo-świadomość, motivation management) i konsultacyjne (komunikacja wewnętrzna w firmie).
Prowadziła projekty w obszarze HR dla kadry takich organizacji m.in. jak: PKO BP SA, Kredyt Bank SA, BRE Bank SA, CJ International, MPiPS, Formes sp. z o.o., PCP sp. z o.o., EC Zabrze SA, PKO BP SA we współpracy z Ernst&Young. Projekty z AC/DC prowadziła m.in. dla: PRInż Holding SA, Totalizator Sportowy, SOS Wioski Dziecięce, Huta Buczek SA, Kredyt Bank SA.
Jakość szkoleń potwierdzają uczestnicy – najwyższe oceny i zwiększenie sprawności i skuteczności w pracy.
Opinia Uczestnika:
Brałam dziś udział w drugiej (i niestety ostatniej) części szkolenia: „Menedżer doskonały – słuchaj, motywuj i zwiększ potencjał zespołu”. Szkolenie prowadziła Olga Borgieł – kobieta dynamit, kobieta, której nie da się nie słuchać. Łapałam się na tym, że najnormalniej w świecie przytakiwałam jej jak pacynka.
Niby wiedziałam, jak ważna jest komunikacja, jak prawidłowo komunikować. Ale to, co Olga przedstawiła i zobrazowała mi podczas dzisiejszego szkolenia, dało mi więcej niż 4 semestry studiów na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na Uniwersytecie Wrocławskim (właśnie dlatego porzuciłam studiowanie, a raczej marnowanie czasu, energii i pieniędzy).
To, co tak naprawdę od pierwszej części szkolenia wdrożyłam do swojego zespołu, to komunikacja na podstawie faktów, bo niestety zdarzało mi się uruchamiać emocje i oceny podczas rozmów. I efekt był jaki był. Pewnie teraz też niejednokrotnie rzucę komunikatem nacechowanym emocjonalnie, ale robię to dużo bardziej świadomie. Drugim elementem, który funkcjonuje u mnie jest motywacyjne DNA, lepiej poznałam ludzi, z którymi pracuję, ich motywacje, ich potrzeby i dzięki temu współpraca z nimi jest bardziej efektywna.
To, co dzisiaj Olga mi uświadomiła, to jaki wpływ ma mój wygląd w pracy na to, jak postrzega mnie zespół. Obowiązuje u nas w firmie określony dress code, ale faktycznie ostatnio trochę od niego odeszłam, a na poziomie menedżera doskonałego, który chce wymagać od innych, zadaniem naczelnym jest przecież przestrzeganie zasad. Mam, powiedzmy, dość ekstrawagancką fryzurę, ale to jest ten element, który jest w 100% mój, mówi o mnie jako o osobie, a nie o mnie jako o stanowisku, na którym pracuję.
Ze szczególną uwagą będę pracować nad komunikatami stworzonymi w oparciu o (fakty-uczucia-konsekwencje-oczekiwania-zasady). To pozwala nie tylko na to, żeby komunikacja była oparta na faktach, ale także na to, żeby miała silny i kompletny przekaz. Intuicję zostawię w domu, do pracy zabiorę swój analityczny umysł.Stoję teraz przed lekturą książki: „Po pierwsze: złam wszelkie zasady. Co najwięksi menedżerowie na świecie robią inaczej?”.
Uwielbiam to poczucie, że uczę się czegoś, co naprawdę jest w moim życiu ważne, co mogę przełożyć na konkretne rzeczy, co może zrodzić soczyste i piękne owoce.
Taka nauka, to jest nauka!
80% praktyki / 20% wykładu.
Zajęcia będą prowadzone w formie warsztatowej Knowledge Pills.
dyskusja moderowana,
symulacje,
odgrywanie ról,
case study,
buzz,
handout,
pokazy audiowizualne,
testy,
ćwiczenia coachingowe,
techniki NLP.
KARTA ZGŁOSZENIA
OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT
KONSULTANT
KINGA LALKO-SMOŁKA
KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 150
mobile: +48 662 297 689
e-mail: effect@effect.edu.pl
AGNIESZKA WALAS
SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 153
mobile: +48 608 577 231
e-mail: effect@effect.edu.pl
OPINIE KLIENTÓW
"Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Wysoki poziom wiedzy wykładowcy oraz odpowiednia jakość merytoryczna otrzymanych materiałów dydaktycznych. Myślę, że zdobyta wiedza będzie wykorzystywana w mojej pracy".
"Szkolenie bardzo profesjonalne oraz rzetelnie przygotowane. Temat wyczerpujący w pełni. Na wszystkie pytania została udzielona wyczerpująca odpowiedź. Serdecznie polecam".
Newsletter
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.