zarządzanie ryzykiem w biznesiehttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.pngOśrodek Szkoleń i Informacji Effecthttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.png200px200px
Celem szkolenia jest przedstawienie kluczowych wiadomości niezbędnych do zrozumienia, samodzielnego zaprojektowania, wdrożenia oraz właściwego i efektywnego zarządzania ryzykiem ze szczególnym uwzględnieniem obszaru wiedzy z zarządzania ryzykiem. Trener biznesowy będzie omawiał zintegrowane podejście do zarządzania ryzykiem koncentrując swoją uwagę nie tylko na samych technikach oceny konkretnych ryzyk, lecz również na takich parametrach jak bliskość oraz dotkliwość.
W ramach interaktywnych ćwiczeń uczestnicy kompleksowo poznają cykl życia ryzyka oraz techniki ich wizualizacji wspomagające interpretację oraz proces podejmowania optymalnych decyzji.
Dzięki prezentacji, symulacji i inspirującym ćwiczeniom uczestnicy zyskują możliwość doskonalenia swych umiejętności w zakresie identyfikacji, oceny parametrów ryzyka: prawdopodobieństwa, bliskości, wpływu (dolegliwości) oraz możliwych reakcji na dane ryzyko.
Warsztaty szkoleniowe dają szansę na poznanie zaawansowanych technik dających możliwość optymalizacji własnych decyzji i skupieniu się minimalizacji wpływu zagrożeń oraz wykorzystania szans w projektach infrastrukturalnych. Bezpośrednie ich odniesienie do cyklu życia projektu i studiów przypadków umożliwi ich łatwą adaptacje we własnej organizacji m.in. poprzez analizę uwarunkowań organizacyjnych, finansowych i wykorzystaniu potencjału zespołu projektowego.
Uczestnicy szkolenia Zarządzanie ryzykiem w firmie wybrali również:
Szkolenie Komunikacja menedżerska – siła słów w rozmowach z pracownikami
Wprowadzenie do warsztatów szkoleniowych:
• Prezentacja trenera oraz identyfikacja potrzeb i oczekiwań uczestników
• Omówienie głównych elementów warsztatów szkoleniowych.
Cele i główne elementy procesu zarządzania ryzykiem:
• Definiowanie pojęcia ryzyka
• Określenie miejsca ryzyka w zarządzaniu i kontroli
• Elementy składowe zarządzania ryzykiem
• Kultura zarządzania ryzykiem w organizacji
• Budowanie dojrzałości organizacji odnośnie zarządzania ryzykiem.
Podstawy zarządzania ryzykiem w projektach:
• Właściwości „ryzyka”
• Elementy i czynniki ryzyka w kontroli
• Typy ryzyka
• Elementy składowe zarządzania ryzykiem a cykl życia projektu.
Pryncypia w zarządzaniu ryzykiem:
• Istota i cel zarządzania ryzykiem
• Założenia organizacyjne do zarządzania ryzykiem na poziomie projektu, programu i portfela inicjatyw infrastrukturalnych
• Kategoryzacja ryzyka i ich konsekwencji w odniesieniu do celów projektu
• Monitorowanie ryzyka oraz właściwe podejście od interpretacji skuteczności podjętych działań.
Wykorzystanie standardów do zarządzania ryzykiem:
• Przegląd międzynarodowych standardów zarządzania ryzykiem i możliwości ich wykorzystania w organizacji
• Standard zarządzania projektami PMBoK i obszar wiedzy z zarządzania ryzykiem
• Zasady wdrożenia standardu PMBoK w organizacji i zapewnienie efektywnego systemu monitorowania ryzyka na poziomie portfela inicjatyw infrastrukturalnych, programów i konkretnych projektów.
Zintegrowane zarządzanie ryzykiem zgodnie ze standardem PMBoK i M_o_R.
• Planowanie zarządzania ryzykiem
• Rozpoznawanie ryzyka
• Przeprowadzenie jakościowej analizy ryzyka
• Przeprowadzenie ilościowej analizy ryzyka
• Planowanie reakcji na ryzyka
• Kontrolowanie ryzyka
• Ćwiczenie grupowe opracowanie dokumentacji zarządzania ryzykiem w projekcie infrastrukturalnym.
Narzędzia i techniki do identyfikacji i analizy ryzyka.
• Przegląd technik i narzędzi do analizy ryzyka – ćwiczenia praktyczne.
Analiza rodzajów i skutków możliwych błędów (fmea):
• Zapobieganie problemom – analiza przyczyn i skutków wad FMEA
• Techniki wspomagające tworzenie analizy FMEA
• Analiza ryzyka i dotkliwości jego wystąpienia (RPN – Risk Priority Number)
• Metodyka opracowania analizy FMEA.
Podsumowanie warsztatów:
• Dyskusja panelowa i podsumowanie szkolenia
• Wymiana doświadczeń oraz przegląd zrealizowanych celów
• Rozdanie certyfikatów uczestnictwa w szkoleniu.
Ekspert w zakresie systemów podnoszenia efektywności biznesowej, audytu wewnętrznego i zarządzania projektami, jako niestrudzony propagator przywództwa sytuacyjnego Kennetha Blancharda skutecznie zarządzał zespołami interdycyplinarnymi.
Doktor Nauk Ekonomicznych w dziedzinie zarządzania projektami i procesami. Absolwent studiów podyplomowych MBA, Zarządzanie projektami, Zarządzanie jakością oraz Audyt i Kontrola Wewnętrzna.
Posiada ponad 10 letnią praktykę doradczą w kreowaniu wartości biznesowych
i zarządzania projektami. Pracował z zespołami realizującymi projekty o budżetach sięgających ponad 10 mln zł. Pełnił szereg funkcji i ról w największych polskich przedsiębiorstwach w działaniach związanych z optymalizacją procesów biznesowych i zwiększaniem ich konkurencyjności.
Posiada następujące certyfikaty międzynarodowe: MBA, PRINCE2, MsP, MoP, M_o_R, REQB, IBAQB, PO, PSM I, Agile DSDM, ChM, Master Black Belt, Champion Six- Sigma, Audytor Wiodący systemów ISO 27001 oraz ISO 9001.
Jako Menager Zarządzania Problemami/Audytor Wewnętrzny Biura Projektów Asseco Poland wdrażał normy z zakresu bezpieczeństwa informacyjnego ISO/IEC 27001:2007, stworzył system monitorowania postępów prac w projektach i zarządzał ryzykiem wykorzystując metodykę MoR oraz koncepcję kontroli wewnętrznej w projekcie IT w oparciu o procesy PRINCE2.
Jako Kierownik Wydziału/Kontroler Wewnętrzny w Telekomunikacji Polskiej audytował i kontrolował projekty inwestycyjne i rekomendował wdrażanie zmian w celu maksymalizacji zakładanego wyniku finansowego, uczestniczył w opracowaniu strategii usługowych oraz inicjatyw technologicznych, tworzył polityki jakościowe dla poszczególnych obszarów biznesowych firmy i odpowiadałem jako trener za ich wdrożenie.
Jako Kierownik Działu w Departamencie Planowania i Wsparcia Operacyjnego w Telekomunikacji Polskiej odpowiadał za tworzenie analiz benchmarkingowych i rekomendację działań zwiększających potencjał sprzedażowy w Grupie Kapitałowej TP. Kierował projektem Six -Sigma i Lean, którego celem była maksymalizacja rentowności z zaangażowanego kapitału i minimalizacja nakładów inwestycyjnych.
Jako Specjalista ds. Analiz Rynkowych odpowiadał za tworzenie analiz efektywności poszczególnych kanałów sprzedażowych. Wykorzystywał metody scenariuszowe do planowania budżetu, opracowywał i wdrażał Regionalne Programy Poprawy Jakości obsługi Klientów.
Jako Koordynator Metodyki ITIL i Zarządzania Projektami Politechniki Gdańskiej zarządzał operacyjnie projektem transformacji procesów IT , koordynował działania związane z podniesieniem efektywności zespołów zaalokowanych do projektów, modelował procesy i wdrażał narzędzia wspomagające proces wytwórczy i utrzymania systemów IT.
Opinie uczestników:
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:
W ramach szkolenia zawracamy szczególną uwagę na odpowiednie relacje między ćwiczeniami (80 % czasu) a formą wykładu (20% czasu).
wyższej i średniej kadry menedżerskiej odpowiedzialnej za kształtowanie kultury organizacyjnej wśród pracowników w szczególności:
oraz wszystkich osób pragnących pogłębić i rozwinąć swoją wiedzę w tym obszarze.
ZAPYTAJ O TERMIN SZKOLENIA
KARTA ZGŁOSZENIA
OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT
KONSULTANT
KINGA LALKO-SMOŁKA
KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 150
mobile: +48 662 297 689
e-mail: effect@effect.edu.pl
AGNIESZKA WALAS
SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 153
mobile: +48 608 577 231
e-mail: effect@effect.edu.pl
OPINIE KLIENTÓW
"Szczerze polecam szkolenie menedżerom, kierownikom firm oraz jednostek organizacyjnych, właścicielom firm. Wiedza zdobyta na szkoleniu ułatwia zrozumienie kondycji finansowej firmy oraz wpływ komórek na tę kondycję".
"Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Ciekawe, dynamiczne zajęcia szkoleniowe. Sympatyczny opiekun grupy".
Newsletter
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.