In Akademia Menedżera
http://144.76.189.48/pdf-new.php?url=https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-menedzerow/zarzadzanie-zmiana-szkolenie-zarzadzanie-zespolem-w-zmianie

Skuteczne zarządzanie zespołem – jak przewodzić, gdy wszystko się zmienia?

– Trudne decyzje. Trudne sytuacje.

Uwaga! Zmiana na horyzoncie. Czy potrafisz chwycić za ster, zadbać o siebie i zespół oraz realizować cele?

Masz wrażenie, że wokół wszystko się zmienia, a Ty musisz to uporządkować, przekonać zespół i zapanować nad emocjami?
Że zamiast iść do przodu – kręcicie się w kółko?
Zmiany budzą więcej lęków niż entuzjazmu? A Ty… masz być tym, który zna wszystkie odpowiedzi?

Co zrobić, gdy zespół na zmiany reaguje oporem, a Ty sam nie wiesz, od czego zacząć?
Jak sprawić, żeby ludzie nie tylko zaakceptowali zmianę, ale naprawdę chcieli za Tobą pójść?
Jak zachować spokój, energię i skuteczność, gdy zmiany następują jedna po drugiej, a presja nie ustaje?

W świecie, w którym nic nie jest stałe, a oczekiwania zmieniają się z tygodnia na tydzień – potrzebujemy liderów, którzy inspirują, wzmacniają i działają z odwagą.
Czy jesteś gotowy wyjść poza utarte schematy, walczyć z oporem, niechęcią a nawet buntem pracowników?

Szkolenie menedżerskie z zarządzanie zmianą pomoże Ci:

  • zrozumieć dynamikę zmian i psychologię oporu,
  • stać się katalizatorem zamiast ofiarą zmiany,
  • wyposażyć zespół w umiejętność reagowania, a nie panikowania,
  • dopasować sposób wdrażania zmian do realnych potrzeb i sytuacji zespołu,
  • zbudować kulturę elastyczności i współodpowiedzialności,
  • nauczyć się komunikować zmiany bez chaosu i oporu.

Dołącz do grona liderów, którzy nie tylko inicjują zmiany, ale potrafią je przekuć w trwałą siłę napędową zespołu!

Szkolenie „Lider Zmian” to praktyczny przewodnik po zwinności menedżerskiej, narzędziach zmiany (Kotter, ADKAR, Lewin, Agile) i świadomej pracy z zespołem.

Zamiast chaotycznie reagować na kryzysy – nauczysz się dostrzegać ryzyko wcześniej, jasno komunikować cele i wzmacniać zaangażowanie zespołu.
Zamiast próbować przełamywać opór siłą – nauczysz się odczytywać, skąd się bierze i jak go zamienić w wartościowy sygnał. 
Zamiast narzucać zmiany – nauczysz się, jak budować atmosferę współpracy i zaufania, w której pracownicy sami angażują się w proces zmian i chcą aktywnie uczestniczyć w ich wdrażaniu.

Gotowy?
Zaczynamy od Ciebie!

uczestnicy szkolenia zarządzanie zmianą wybrali również:

Mistrzowski feedback – jak skutecznie udzielać informacji zwrotnej pracownikowi? Sprawdź…

ORGANIZACJA

Wybierz termin szkolenia:

Przydatne informacje organizacyjne:

4 sierpnia 2025r. – szkolenie online

Wymagania sprzętowe:

  • W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem.
  • Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
  • Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.

Harmonogram godzinowy:

Zaplanuj czas na szkolenie w godzinach 9:00-15:30.
8.30 – 9.00
Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień

Cena szkolenia wynosi 840 zł netto.

Do podanej kwoty zostanie doliczony VAT w wysokości 23%.

Dla instytucji budżetowych i firm, które finansują szkolenie w ponad 70% z środków publicznych, istnieje możliwość wystawienia faktury VAT ze stawką zwolnioną. Aby uzyskać taką fakturę należy przesłać do nas oświadczenie o finansowaniu usługi szkoleniowej ze środków publicznych.

Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z ćwiczeniami, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.
OSiI Effect nie wyraża zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.

CELE I KORZYŚCI

Szkolenie menedżerskie zarządzanie zmianą – cele i korzyści:

 

PROGRAM

Zarządzanie zmianą – program szkolenia menedżerskiego:

Uwaga! Zmiana na horyzoncie. Weź ster w swoje ręce.

  • Czym jest zmiana? Jakie są źródła zmian? Jakie zmiany są akceptowalne a jakie są trudne?
  • Dlaczego ludzie opierają się zmianom? Rola lidera w procesie transformacji.
  • Lider jako katalizator zmian i bufor oporu.
  • Jak wprowadzać zmiany stopniowo, by stały się naturalną częścią pracy, a nie rewolucją?
  • Przegrzanie zespołu zmianami.
  • Jak wybrać najskuteczniejszą metodę transformacji i wdrożenia zmiany dla swojego zespołu?
  • Kotter. Adcar. Canvas. Agile / Scrum. Project-Based Change. Lewin.

Jak prowadzić ludzi przez zmianę w czasach niepewności?

  • Przygotowanie zespołu na nieustającą zmianę – jak uczynić elastyczność nawykiem?
  • Awareness – jak zbudować świadomość zmiany?
  • Jak sprawić, by zespół traktował zmiany jako coś naturalnego, a nie zagrożenie?
  • Desire – jak wzbudzać chęć współpracy?
  • Jak krok po kroku uczyć zespół adaptacji do nowych sytuacji i sprawić, by sami poszukiwali rozwiązań?
  • Knowledge & Ability – jak przekazywać wiedzę i wsparcie działania.
  • Jak lider może swoją postawą i komunikacją zaszczepiać pozytywne nastawienie do zmian?
  • Reinforcement – jak utrwalać nowy sposób pracy?
  • Jak uczyć ludzi elastyczności i zachęcać do samodzielnej dyscypliny w implementowaniu zmiany.

Poznaj swój styl zarządzania zmianą i zobacz czy Twój zespół jest gotowy na zmiany

Dla menedżera, który zarządza zespołem i wdraża zmiany w nieprzewidywalnym środowisku:

  • Test Reddina – aby poznać swój styl zarządzania i jego skuteczność.
  • ADKAR Assessment – aby zdiagnozować gotowość (swoją i zespołu) do zmiany i zidentyfikować blokady.

Jak komunikować się skutecznie z zespołem w zmianie?

  • Co mówić, jak i kiedy?
  • Jak radzić sobie z trudnymi pytaniami i obawami zespołu?
  • Komunikaty redukujące niepokój i opór.
  • Przeciwdziałanie plotkom i błędnym narracjom.
  • Technika „Check-in/Check-out” i szybkie rytuały komunikacyjne.
  • Komunikaty menedżera „na gorąco” w przypadku nagłych zmian.
  • Jak dostosować komunikację do różnych grup pracowników?

Zarządzanie oporem i budowanie zaangażowania

  • Opór. Twój sprzymierzeniec, czy Przeciwnik?
  • Przyczyny oporu wobec zmian.
  • Transformacyjne metody minimalizowania oporu w zespole.
  • Jak rozpoznać cichy opór?
  • Style reagowania na zmianę (narzędzie: Change Style Indicator)
  • Jak angażować różnych ludzi: sceptyków, neutralnych, entuzjastów?
  • Praca z zespołem hybrydowym i opornymi osobami.
  • Change Canvas / Mapa zmiany. Jak zaangażować zespół w planowanie i kontrolę zmiany.

Zwinność w działaniu – reaguj, nie panikuj!

  • Zwinny menedżer zmian. Elastyczność i Odporność.
  • Co zrobić gdy plan się sypie, a ludzie tracą motywację.
  • Postawa „antykrucha” – jak wzmacniać się dzięki zmianom.
  • Małe kroki (quick wins), eksperymenty, mikrozmiany.
  • Mapa zmiany: co zrobię jutro, za tydzień, za miesiąc.
WYKŁADOWCA

Szkolenie zarządzanie zmianą poprowadzi:

Psycholog ze specjalnością psychologia biznesu. Należy do czołówki trenerów w Polsce, certyfikowany trener TTT University of Wales.

Od 1992 roku prowadzi treningi i warsztaty z elementami coachingu dla kadry zarządzającej i menedżerskiej z zakresu zarządzania zespołami poruszające zagadnienia skutecznego przywództwa, kierowania zespołem, komunikacją w zespole, rozwiązywaniem trudnych sytuacji w zarządzaniu zespołem, rozwoju kompetencji menedżerskich i rozwoju osobistego.

Łącznie przeprowadziła dla kadry zarządzającej i menedżerskiej około kilkuset projektów, w tym dla największych instytucji sektora bankowego m.in. BRE Bank SA, NBP, Kredyt Bank SA, PKO BP, PKO SA, organizacji rynkowych m. in. PGE SA, Polkomtel SA, Magna Polska, Star Foods Ltd., Netia SA, Air Products Polska Sp. z o.o.
Pełniła funkcję merytorycznego lidera projektu w zakresie zarządzania zespołem i rozwoju menedżerskiego, który obejmował ponad 5 tysięcy osób – kadry zarządzającej i kierowniczej.
Od 1998 roku zajmuje się projektami z zakresu Assessment Centre i Development Centre obejmującymi ocenę i rozwój kadry kierowniczej i zarządzającej w organizacjach. Obecnie jest trenerem, coachem i konsultantem.
Prowadzi projekty coachingowe dla kadry menedżerskiej opierające się na ideach socjo-kognitywistycznych (rozwój osobisty, samo-świadomość, motivation management) i konsultacyjne (komunikacja wewnętrzna w firmie).

Prowadziła projekty w obszarze HR dla kadry takich organizacji m.in. jak: PKO BP SA, Kredyt Bank SA, BRE Bank SA, CJ International, MPiPS, Formes sp. z o.o., PCP sp. z o.o., EC Zabrze SA, PKO BP SA we współpracy z Ernst&Young. Projekty z AC/DC prowadziła m.in. dla: PRInż Holding SA, Totalizator Sportowy, SOS Wioski Dziecięce, Huta Buczek SA, Kredyt Bank SA.

Jakość szkoleń potwierdzają uczestnicy – najwyższe oceny i zwiększenie sprawności i skuteczności w pracy.

Opinia Uczestnika:

Brałam dziś udział w drugiej (i niestety ostatniej) części szkolenia: „Menedżer doskonały – słuchaj, motywuj i zwiększ potencjał zespołu”. Szkolenie prowadziła Olga Borgieł – kobieta dynamit, kobieta, której nie da się nie słuchać. Łapałam się na tym, że najnormalniej w świecie przytakiwałam jej jak pacynka.

Niby wiedziałam, jak ważna jest komunikacja, jak prawidłowo komunikować. Ale to, co Olga przedstawiła i zobrazowała mi podczas dzisiejszego szkolenia, dało mi więcej niż 4 semestry studiów na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na Uniwersytecie Wrocławskim (właśnie dlatego porzuciłam studiowanie, a raczej marnowanie czasu, energii i pieniędzy).

To, co tak naprawdę od pierwszej części szkolenia wdrożyłam do swojego zespołu, to komunikacja na podstawie faktów, bo niestety zdarzało mi się uruchamiać emocje i oceny podczas rozmów. I efekt był jaki był. Pewnie teraz też niejednokrotnie rzucę komunikatem nacechowanym emocjonalnie, ale robię to dużo bardziej świadomie. Drugim elementem, który funkcjonuje u mnie jest motywacyjne DNA, lepiej poznałam ludzi, z którymi pracuję, ich motywacje, ich potrzeby i dzięki temu współpraca z nimi jest bardziej efektywna.

To, co dzisiaj Olga mi uświadomiła, to jaki wpływ ma mój wygląd w pracy na to, jak postrzega mnie zespół. Obowiązuje u nas w firmie określony dress code, ale faktycznie ostatnio trochę od niego odeszłam, a na poziomie menedżera doskonałego, który chce wymagać od innych, zadaniem naczelnym jest przecież przestrzeganie zasad. Mam, powiedzmy, dość ekstrawagancką fryzurę, ale to jest ten element, który jest w 100% mój, mówi o mnie jako o osobie, a nie o mnie jako o stanowisku, na którym pracuję.
Ze szczególną uwagą będę pracować nad komunikatami stworzonymi w oparciu o (fakty-uczucia-konsekwencje-oczekiwania-zasady). To pozwala nie tylko na to, żeby komunikacja była oparta na faktach, ale także na to, żeby miała silny i kompletny przekaz. Intuicję zostawię w domu, do pracy zabiorę swój analityczny umysł.

Stoję teraz przed lekturą książki: „Po pierwsze: złam wszelkie zasady. Co najwięksi menedżerowie na świecie robią inaczej?”.

Uwielbiam to poczucie, że uczę się czegoś, co naprawdę jest w moim życiu ważne, co mogę przełożyć na konkretne rzeczy, co może zrodzić soczyste i piękne owoce.
Taka nauka, to jest nauka!

METODY

zarządzanie zmianą metody szkolenia:

  • Mini-wykłady interaktywne
    Krótkie prezentacje teoretyczne wprowadzające kluczowe pojęcia i modele zarządzania zmianą (m.in. ADKAR, Kotter, Lewin). Uczestnicy angażowani są pytaniami, quizami i przykładami z życia zawodowego.
  • Analiza przypadków (case studies)
    Uczestnicy pracują na rzeczywistych scenariuszach zmian organizacyjnych, ucząc się podejmowania decyzji i identyfikowania błędów.
  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe
    Zadania praktyczne pomagające przełożyć teorię na codzienną pracę, np. tworzenie planu wdrożenia zmiany, analiza interesariuszy, plan komunikacji.
  • Symulacje i scenki
    Odgrywanie ról (np. menedżer – pracownik, lider zmiany – zespół oporu) w realistycznych sytuacjach, pozwala trenować reakcje i komunikację w trakcie zmiany.
  • Testy diagnostyczne
    Narzędzia takie jak test Reddina (style kierowania) czy test ADKAR (gotowość do zmiany) pomagają uczestnikom zdiagnozować własne postawy i kompetencje.
  • Dyskusje moderowane
    Wymiana doświadczeń między uczestnikami, analiza wyzwań wprowadzania zmian w różnych branżach i zespołach.
ADRESACI

Szkolenie z zarządzania zmianą adresujemy do:

  • prezesów, dyrektorów zarządzających,
  • osób pełniących funkcje kierownicze i zarządzających zespołem pracowników,
  • menedżerów działów HR,
  • właścicieli firm.

Oceny uczestników wcześniejszej edycji szkolenia delegowanie zadań, monitorowanie i ocena efektów pracy:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
98%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
95%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
98%

MIEJSCE SZKOLENIA

Hotel Focus*** Łódź

Hotel Focus*** Łódź

4.08.2025 Szkolenie online
840 ZŁ (NETTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT

    KONSULTANT


    JOANNA KUŚ
    Specjalista ds. szkoleń otwartych

    tel: +48 32 33 55 150
    mobile: +48 608 577 231
    e-mail: effect@effect.edu.pl

    NATALIA TREFLER
    Specjalista ds. szkoleń otwartych

    tel: +48 32 33 55 153
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

    OPINIE KLIENTÓW


    • "Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Wysoki poziom wiedzy wykładowcy oraz odpowiednia jakość merytoryczna otrzymanych materiałów dydaktycznych. Myślę, że zdobyta wiedza będzie wykorzystywana w mojej pracy".

      Powiatowy Urząd Pracy Patrycja
    • "Szkolenie bardzo profesjonalne oraz rzetelnie przygotowane. Temat wyczerpujący w pełni. Na wszystkie pytania została udzielona wyczerpująca odpowiedź. Serdecznie polecam".

      Forbis Sp. z o.o. Krystyna

    Newsletter


    BĄDŹ NA BIEŻĄCO

    z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

      Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.

      Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.