Perswazyjna obsługa klienta przez telefonhttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.pngOśrodek Szkoleń i Informacji Effecthttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.png200px200px
Celem szkolenia jest zaprezentowanie najskuteczniejszej wiedzy z zakresu psychologii wywierania wpływu, w kontekście telefonicznej obsługi klienta.
Przedstawione zostaną techniki wykorzystywane przez konsultantów ds. obsługi klienta, największych korporacji w kraju, służące uzyskiwaniu celów biznesowych. W trakcie szkolenia uczestnicy wezmą udział w warsztatach i ćwiczeniach, bazujących na prezentowanej wiedzy.
CELE I KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:
Podczas warsztatów Uczestnicy nauczą się:
• precyzyjnie wywoływać u klienta określone uczucia związane ze Swoim produktem/usługą, dzięki czemu produkt/usługa, zacznie się klientowi bardzo dobrze kojarzyć
• umiejętnie stosować metafory i zaawansowane techniki perswazji, które sprawią, iż klientowi będzie bardzo trudno odmówić skorzystania z proponowanej oferty
• precyzyjnie prezentować produkt/usługę i obalać obiekcje klienta, zanim zdąży je wypowiedzieć
Uczestnicy szkolenia będą wiedzieć, jaki styl przekonywania i wywierania wpływu zastosować w odniesieniu do konkretnego klienta i będą potrafić dopasować się do jego „stylu myślenia”.
Nauczą się dostosowywać swój sposób komunikacji i perswazji tak, aby ich stanowisko, było postrzegane przez drugą stronę, jako najbardziej satysfakcjonujące.
Nauczą się także zwracać uwagę, na subtelne sygnały zdradzające sposób myślenia osoby, którą obsługują.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Reguły i zasady obowiązujące w telefonicznej obsłudze klienta
2. Techniki niezbędne do skutecznej analizy potrzeb i oczekiwań klienta
Zapoznaniu się z najczęściej występującymi „Przeszkodami komunikacyjnymi”, które wpływają na powstawianie sytuacji „trudnych” w telefonicznym kontakcie z klientem
3. Raport/dopasowanie – czyli budowanie dobrych relacji z klientem
• Elementy psychologii perswazji w trakcie prowadzenia rozmowy telefonicznej
• Systemy Reprezentacji (SR), jako doskonalenie sztuki komunikowania w relacji z klientem, czyli jak najskuteczniej dotrzeć do sposobu kodowania i odkodowywania informacji przez rozmówcę
• Sprawdzanie swojego Systemu Reprezentacji (SR)
• Sprawdzanie Systemu Reprezentacji (SR) klienta
• Konstruowanie przekazu perswazyjnego dla poszczególnych Systemów Reprezentacji (SR) z uwzględnieniem specyfiki kontaktu telefonicznego
4. Telefoniczna rozmowa z „trudnymi klientami”
• Scenariusz rozmowy
• Przygotowanie do rozmowy
• Rozpoznanie emocji Klienta
• Reagowanie asertywne
5. Inteligencja Emocjonalna IE w telefonicznej obsłudze klienta
• Zdolność do rozpoznawania, rozumienia i kontrolowania własnych oraz cudzych emocji
• Zdolność do efektywnego wykorzystywania emocji w kierowaniu własnym oraz cudzym działaniem
• Inteligencja Emocjonalna a Temperament, czyli czego zmienić nie możemy!
6. Jaki jest mój klient?
• Zaawansowane techniki perswazji, czyli jak myślą klienci i czego chcą na poziomie świadomym i nieświadomym, jak ich „rozkodować” i jak wywierać na nich wpływ.
7. Dostosowanie odpowiednich technik perswazji i sposobów obsługi do Typu Klienta
• Szukający dziury w całym, pesymistycznie nastawiony do oferty/usług/obsługi, wiecznie niezadowolony klient. – Jak i o czym myśli taki typ klienta? – Techniki perswazji i sposoby obsługi
• Obiecujący przysłowiowe gruszki na wierzbie, „lejący wodę” i oderwany od rzeczywistości klient. – O czym, w jaki sposób, myśli taki typ klienta? – Techniki perswazji i sposoby obsługi
• Zadufany w sobie, najmądrzejszy w całym mieście, nie liczący się z opinią z innych klient. Sposoby rozkodowania stylu myślenia tego typu klienta – Techniki perswazji i sposoby obsługi
• Chwiejny niczym chorągiewka na wietrze, bez własnego zdania i opinii, czyli klient, który nie potrafi samodzielnie podjąć żadnej decyzji, bo nie ma pełnomocnictw.
Jak i o czym myśli taki typ klienta? – Techniki perswazji i sposoby obsługi
• Egocentryczny, myślący tylko i wyłącznie o sobie samym, karierowicz, o osobowości narcystycznej, czyli człowiek, który wpatrzony jest tylko i wyłącznie w siebie.
Jak myśli taki Typ klienta i jak do niego trafić? – Techniki i sposoby wywierania wpływu i perswazji
• Podejrzanie myślący o „dobru” korporacji, cwaniaczek i manipulator w jednej osobie, czyli człowiek w przebraniu „Matki Teresy”
Jak i o czym myśli taki typ klienta? – Techniki perswazji i sposoby obsługi
Ćwiczenie: Skonstruowanie najskuteczniejszych narzędzi, w postaci „autorskich” technik wywierania wpływu i perswazji w obsłudze klienta.
8. Zarządzanie emocjami w obsłudze klienta
• Czym są emocje?
• Jak moje emocje wpływają na ludzi wokół mnie i na ocenę mojej osoby?
Ćwiczenie: „Zarządzanie emocjami” mające na celu, określenie najczęściej przeżywanych stanów emocjonalnych. Zidentyfikowanie i nazwanie własnych emocji, które najczęściej kierują zachowaniem danej osoby.
WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE:
Adam Gnych
Certyfikowany Trener Transforming Communication™ wg metody Dr Richarda Bolstada, Konsultant/Doradca/Coach. Psycholog praktyk. Jeden z najbardziej charyzmatycznych trenerów w Polsce. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Trener umiejętności psychospołecznych I stopnia, rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Prezes Platformy Testów, oferującej rozwiązania HR dla biznesu. Absolwent studiów podyplomowych Retoryka i Krytyka Praktyczna – Instytut Badań Literackich Uniwersytet Warszawski. Absolwent European Academy of Diplomacy.
Certyfkowany Trener NLP – International Association for Neuro-Linguistic Programming, Certyfikowany Trener Wystąpień Publicznych. Członek Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Sprzedażą. Posiada Certyfikat Master Practitioner in the Art Of NLP – Instytut Neurolingwistyki.
Prowadzi długofalowe projekty doradczo szkoleniowe Akademia Negocjatora i Akademia Sprzedaży dla największych korporacji w kraju. Negocjacje, zaawansowane techniki negocjacyjne, protokół negocjacyjny, język wywierania wpływu i perswazji, prawa perswazji, retoryki i erystyki. Zajmuje się także coachingiem menedżerów, doradzaniem wyższej i średniej kadrze zarządzającej.
Praktyk zarządzania, retoryki i erystyki oraz wywierania wpływu i perswazji. Występuje jako Ekspert w TVP2, TVN.
Przez 15 lat przeprowadził ponad 3000 dni szkoleniowych, w których udział wzięło około 22000 pracowników największych korporacji w Polsce.
Prowadził szkolenia między innymi dla:
Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o, Wyborowa S.A, Hortex Holding S.A, Delecta S.A, Tesco Sp. z o.o, Polska Agencja Prasowa, PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A, Maspex Wadowice Sp. z o.o, Torfarm S.A, TZMO S.A, Legrand Polska Sp. z o.o, Tikkurila S.A, Polpharma S.A, Samsung Electronics Sp. z o.o, Bahlsen Polska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k, ING Bank Śląski S.A, Mars Polska sp. z o.o, Zott Sp. z o.o, Unilever Polska Sp. z o.o, Zentis Polska Sp. z o.o, Huhtamaki Foodservice Poland Sp. z o.o, UNIQA S.A. Towarzystwo Ubezpieczeń, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Kludi Armaturen Sp. z o.o, MTU STU Ergo Hestia S.A, Logstor Polska Sp. z o.o.
METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:
Szkolenie będzie miało formę warsztatu. Uczestnicy wezmą udział w różnego rodzaju symulacjach, case`ach, grach, scenkach oraz ćwiczeniach perswazyjnych.
Uczestnicy zostaną zapoznani z odpowiednimi narzędziami i mechanizmami oraz w trakcie różnego rodzaju ćwiczeń nauczą się wykorzystywać je w praktyce.
SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:
• pracowników działu obsługi klienta i działu sprzedaży
ZAPYTAJ O TERMIN
KARTA ZGŁOSZENIA
OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT
KONSULTANT
KINGA LALKO-SMOŁKA
KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 150
mobile: +48 662 297 689
e-mail: effect@effect.edu.pl
AGNIESZKA WALAS
SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 153
mobile: +48 608 577 231
e-mail: effect@effect.edu.pl
OPINIE KLIENTÓW
Rozwijamy się każdego dnia, by gwarantować korzyści Twojej firmie.
Zostań kolejnym zadowolonym klientem i zyskaj przewagę dzięki nabytym umiejętnościom.
Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, zaangażuj mnie, a zrozumiem.
"Istotne znaczenie dla procesu utrwalania wiedzy przekazywanej na szkoleniu miały ciągłe dyskusje uczestników, treningi, analizy przypadków, burza mózgów oraz dzielenie się wiedzą i doświadczeniami. [...] Chcielibyśmy zrekomendować Effect wszystkim firmom, które nie miały jeszcze przyjemności z Państwem współpracować."
"Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Wysoki poziom wiedzy wykładowcy oraz odpowiednia jakość merytoryczna otrzymanych materiałów dydaktycznych. Myślę, że zdobyta wiedza będzie wykorzystywana w mojej pracy".
Newsletter
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.