Księgowość / Finanse
Handel / Marketing
http://144.76.189.48/pdf-new.php?szkolenie_id=4168

CONTROLLING SPRZEDAŻY

– w jaki sposób skutecznie prowadzić proces prognozowania, planowania i oceny działań, aby zwiększyć efektywność sprzedaży?

Szkolenie skierowane jest do Menedżerów zespołów handlowych, którzy chcą poprzez analizy finansowe mieć większą kontrolę efektywności i skuteczności działań sprzedażowych. Podczas szkolenia nabędą umięjętności, które ułatwią podejmowanie decyzji i działań sprzedażowych podnoszących wartość przedsiębiorstwa na rynku.

CELE I KORZYŚCI

CELE I KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:

Kluczowe zagadnienia omówione podczas szkolenia:

  • Strategia sprzedaży i jej wpływ na wyniki finansowe firmy
  • Jakie są najczęstsze pułapki w wyciąganiu wniosków dotyczących sprzedaży?
  • Analiza potencjału segmentów
  • Analiza udział w rynku, a plany sprzedaży
  • Jak prowadzić proces controllingu rentowności produktów i usług?
  • Jak wygląda zdolność przedsiębiorstwa do generowania zysków w odniesieniu do grup produktów?
  • Jak dobrać technikę planowania sprzedaży, jakie wielkości wziąć pod uwagę?
  • Jakie metody oceny wskaźników sprzyjają wyciąganiu właściwych wniosków w zakresie sprzedaży?
  • Dynamika zmian kosztów sprzedaży
  • Jak wygląda zdolność przedsiębiorstwa do generowania zysków?
  • Wpływ branży i czasu na efektywność generowania zysków ze sprzedaży
  • Inwestycje w sprzedaż – jak przeprowadzić controlling efektywności inwestycyjnej w siły sprzedaży
  • Orientacja na cele sprzedażowe
  • Czynniki zwiększające sprzedaż
  • Wyniki – warunki efektywności sprzedaży

 

PROGRAM

PROGRAM SZKOLENIA:

CONTROLLING W SPRZEDAŻY, A DANE FINANSOWE FIRMY

  • Strategia sprzedaży, a wyniki finansowe
  • Jakie są najczęstsze pułapki w wyciąganiu wniosków dotyczących sprzedaży?
  • Profesjonalne podejście do analizy danych finansowych w procesie controllingu sprzedaży?

WSTĘPNA ANALIZA SPRZEDAŻY – PODSTAWOWE DANE DO URUCHOMIENIA PROCESU CONTROLLINGU

  • Jakie wnioski można wyciągnąć analizując wartość i dynamikę sprzedaży w stosunku do potencjału rynkowego?
  • Analiza udział w rynku, a plany sprzedaży
  • Plany sprzedaży, a wyniki – analiza przyczyn odchyleń
  • Sprzężenie wyprzedzające – jako narzędzie minimalizacji ryzyka

JAK PROWADZIĆ PROCES CONTROLLINGU RENTOWNOŚCI PRODUKTÓW I USŁUG?

  • Rentowności produktów – jak wyciągać prawidłowe wnioski?
  • Błędy w ocenie rentowności
  • Jak wyznaczyć marginesy bezpieczeństwa w sprzedaży?
  • Jak prowadzić analizę wrażliwości zysku produktu/usługi?
  • Jak wygląda zdolność przedsiębiorstwa do generowania zysków w odniesieniu do grup produktów?
  • Jaki jest wpływ branży i czasu na efektywność generowania zysków w odniesieniu do grup produktów/usług?
  • Pokrycie finansowe, a koszty sprzedaży
  • „dolna granica ceny”

PLANOWANIE FINANSOWE SPRZEDAŻY

  • Jak dobrać technikę planowania sprzedaży, jakie wielkości wziąć pod uwagę?
  • Jak właściwie zaplanować przychody?
  • Sposoby ustalania ceny
  • Jak prawidłowo zaplanować przychody na produkcie/usłudze?
  • Jakie są najbardziej przydatne analizy wskaźników i jak je interpretować w odniesieniu do sprzedaży?
  • Jakie metody oceny wskaźników sprzyjają wyciąganiu właściwych wniosków w zakresie sprzedaży?
  • Jak prowadzić proces budżetowania i prognozowania sprzedaży?
  • Procedura przygotowania budżetu sprzedaży produktu/usługi

DYNAMIKA ZMIAN KOSZTÓW SPRZEDAŻY

  • Techniki budżetowania kosztów
  • Jak właściwie ukształtować koszty?
  • Wpływ kosztów sprzedaży na rentowność kapitału
  • Modele następstwa szeregowego
  • Jak koszt kredytu wpływa na efektywność firmy? Zjawisko dźwigni finansowej
  • Jak efektywnie prowadzić controlling kosztów sprzedaży?

ANALIZY RENTOWNOŚCI W CONTROLLINGU – ZDOLNOŚCI DO GENEROWANIA ZYSKÓW I KORELACJA Z WARTOŚCIĄ SPRZEDAŻY

  • Próg rentowności
  • Marginesy bezpieczeństwa
  • Dźwignia operacyjna i finansowa – wrażliwość zysku
  • Wskaźnik rotacji majątku, należności i zapasów Jak wygląda zdolność przedsiębiorstwa do generowania zysków?
  • Wpływ branży i czasu na efektywność generowania zysków ze sprzedaży

INWESTYCJE W SPRZEDAŻ – JAK PRZEPROWADZIĆ CONTROLLING EFEKTYWNOŚCI INWESTYCYJNEJ W SIŁY SPRZEDAŻY

  • Alternatywne źródła finansowania działu sprzedaży
  • Kryterium kosztu kapitału
  • Formy oceny efektywności inwestycji
WYKŁADOWCA

WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE:

Aleksandra Tarasek

Ekspert, trener i praktyk z ponad piętnastoletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania finansami przedsiębiorstw i zarządzania kapitałem finansowym. Uznany konsultant, doradca wielu polskich przedsiębiorstw w obszarze poprawy ich kondycji finansowej, analizy procesu inwestycyjnego.

Wspiera top managerów w wyborze właściwej i bezpiecznej ścieżki w zarządzaniu płynnością finansową firmy.

Jej zainteresowania finansowe sprowadzają się do wszelkich form analiz w postaci rozlicznych wskaźników, które okazują się kluczem do efektywnego biznesu. Wyznaje teorię, że osiąganie celów firmy prowadzi przez skuteczne wdrożenie technik planowania, zarządzania i kontroli finansowej.

 

Od kilkunastu lat wspiera firmy we wdrażaniu rozwiązań mających na celu optymalizację polityki finansowej oraz sprawne prowadzenie projektów inwestycyjnych, w tym z zastosowaniem środków unijnych. Posiada doświadczenie we współpracy firmami z wielu branż m.in.: finansowej, telekomunikacyjnej, informatycznej, przemysłu lekkiego. Na przestrzeni dekady przeprowadziła ok. 540 dni szkoleniowych w zakresie analizy wskaźników finansowych firm, budżetowania, czytania sprawozdań finansowych, badania finansowych elementów inwestycji, controllingu sprzedaży zarówno dla osób nie związanych z dziedziną finansów, jak i zawodowo zajmujących się prowadzeniem tych działów w firmach.

Jest współautorką projektów badawczych poświęconych rynkom finansowym w Polsce, autorką licznych publikacji naukowych z zakresu bankowości, usług finansowych i kontrolingu.

Długoletni pracownik naukowy Katedry Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, wykładowca Kolegium Zarządzania przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach w obszarach związanych z prowadzeniem projektów inwestycyjnych oraz zarządzania finansami.

Warsztaty prowadzone z udziałem wykładowcy są oceniane najwyższymi notami przez doświadczonych dyrektorów finansowych i prezesów największych spółek w Polsce.

Obszary szkoleń:

  • analiza finansowa przedsiębiorstwa
  • zarządzanie finansami przedsiębiorstw
  • kluczowe wskaźniki finansowe
  • analiza efektywności projektów inwestycyjnych
  • kontroling finansowy i kontroling kosztów
  • kontroling sprzedaży
  • budżetowanie i planowanie finansowe
  • ocena kondycji finansowej przedsiębiorstwa
  • podstawy bankowości
ADRESACI

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:

  • dyrektorów handlowych/sprzedaży,
  • kierowników zespołów handlowych/sprzedaży,
  • menedżerów produktów,
  • wszystkich menedżerów zarządzających i kierujących zespołem handlowców,
  • dyrektorów finansowych odpowiedzialnych za kondycję finansową firmy,
  • menedżerów prowadzących własne przedsiębiorstwa związane ze sprzedażą i handlem.
METODY

METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:

Szkolenie będzie prowadzone systemem interaktywnym, tj. metodą aktywnego uczestnictwa słuchaczy w zajęciach. Zagadnienia poruszane podczas szkolenia wzbogacone będą przykładami rozwiązań zaczerpniętych z bogatej praktyki zawodowej wykładowcy.

W trakcie zajęć uczestnicy, wspierani przez trenera, będą pogłębiać swoją wiedzę za pomocą ćwiczeń, wymiany doświadczeń i dyskusji.

ORGANIZACJA

OCENY UCZESTNIKÓW WCZEŚNIEJSZEJ EDYCJI SZKOLENIA:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
98%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
98%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
99%

MIEJSCE SZKOLENIA

BEST WESTERN PREMIER Hotel Forum Katowice****
suite-roomrestauracjaimg_5685a

BEST WESTERN PREMIER Hotel Forum Katowice****

ZAPYTAJ O TERMIN

TERMIN:
MIEJSCE:
HOTEL:

CENA: ZŁ (BRUTTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

KONSULTANT


  • Kinga Lalko-Smołka
    Kinga Lalko-Smołka Specjalista ds. szkoleń otwartych

    tel: +48 32 33 55 150
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

OPINIE KLIENTÓW


  • Nie boimy się wyzwań. Z pasją i entuzjazmem wspieramy rozwój naszych Klientów.

  •                                                           My również stawiamy na rozwój!

  • Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, zaangażuj mnie, a zrozumiem.

    Konfucjusz
  • "Istotne znaczenie dla procesu utrwalania wiedzy przekazywanej na szkoleniu miały ciągłe dyskusje uczestników, treningi, analizy przypadków, burza mózgów oraz dzielenie się wiedzą i doświadczeniami. [...] Chcielibyśmy zrekomendować Effect wszystkim firmom, które nie miały jeszcze przyjemności z Państwem współpracować."

    Nazwa firmy Jan Kowalski
  • "Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Wysoki poziom wiedzy wykładowcy oraz odpowiednia jakość merytoryczna otrzymanych materiałów dydaktycznych. Myślę, że zdobyta wiedza będzie wykorzystywana w mojej pracy".

    Powiatowy Urząd Pracy Patrycja

Newsletter


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.