Handel / Marketing
Zakupy / Logistyka
http://144.76.189.48/pdf-new.php?szkolenie_id=2947

TRANSPORT I SPEDYCJA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA

– minimalizacja ryzyka popełnienia błędu przy zawieraniu umów spedycji, odpowiedzialność spedytora, dochodzenie roszczeń z tytułu umowy przewozu towarów – Konwencja CMR i Prawo przewozowe

Podczas szkolenia:

  • wyjaśnimy jakie są różnice między umową spedycji a umową przewozu
  • nauczymy skutecznie zawierać umowę przewozu (lub spedycji) aby dochodzenie roszczeń było łatwiejsze
  • przedstawimy odpowiedzialność spedytora i zasady dochodzenia reklamacji z tytułu umowy spedycji
  • omówimy kto odpowiada za załadunek i rozładunek, kto ponosi kary za przekroczenie nacisku na oś?
  • wyjaśnimy kto jest uprawniony do składania reklamacji do spedytora i przewoźnika?
  • podpowiemy dlaczego FOB nie należy używać do kontenerów?
  • wskażemy kary za podanie nieprawdziwych danych w liście przewozowym?
  • poinstruujemy jak rozszerzyć odpowiedzialność poza przewoźnika na nadawcę i spedytora
  • przedstawimy wzory dokumentów przewozowych i spedycyjnych oraz rozwiniemy umiejętności poprawnego wypełniania dokumentów występujących w procesach spedycyjnych i transportowych
CELE I KORZYŚCI

CELE I KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:

Celem szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy oraz zapoznanie uczestników z niuansami prawnymi dotyczącymi transportu i spedycji tak, by zminimalizować ryzyko błędu przy zawieraniu umowy, przygotowywaniu przewozu lub składaniu reklamacji.

PROGRAM

PROGRAM SZKOLENIA:

Ryzyko w dostawach – warunki handlowe INCOTERMS® 2010

  • obowiązki kupującego i sprzedającego
  • ryzyko kupującego i sprzedającego
  • koszt kupującego i sprzedającego
  • formuły dla wszystkich rodzajów transportu:
    EXW, FCA, CPT, CIP, DAT, DAP i DDP
  • formuły morskie i wodne śródlądowe:
    FAS, FOB, CFR i CIF
  • szkody w transporcie morskim i ubezpieczenia morskie:
    koszty transportu morskiego
  • obowiązkowe ważenie kontenerów (VGM – Verified Gross Mass) –  aktualny stan przepisów:
    kogo dotyczą nowe obowiązki a kto jest zwolniony,
    – metoda ważenia całych kontenerów
    – ważenie ładunku i dodanie tary kontenera (tylko zarejestrowany załadowca)
    – rejestracja i certyfikacja załadowców
  • TOP 10, czyli najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu formuł INCOTERMS®

Ubezpieczenia

  • ograniczenia odpowiedzialności przewoźnika co do wysokości odszkodowania w przewozach międzynarodowych
  • przesłanki zwalniające przewoźnika od odpowiedzialności za szkody w towarze w czasie przewozu międzynarodowego
  • OC Przewoźnika ubezpiecza przewoźnika a nie ładunek
  • tzw. „ciche klauzule” – można mieć rację ale nie mieć pieniędzy
  • zakres ubezpieczenia CARGO
  • czy CARGO zapłaci gdy przewoźnik odpowiada za szkodę?
  • najczęstsze powody odmowy zakładu ubezpieczeń i jak tego unikać

Umowa spedycji i odpowiedzialność spedytora

– czym się różni umowa spedycji od umowy przewozu
– przewoźnik używający podwykonawcy to nie spedycja!
– zakres odpowiedzialności spedytora
– najczęściej popełniane błędy w umowach spedycji
– skutki mylenia spedytora z przewoźnikiem
– fałszywy przewoźnik, fałszywy podwykonawca
– zasady bezpiecznego korzystania z giełd transportowych
– czego masz prawo wymagać od spedytora a czego raczej nie
– czy zleceniodawca spedytora może domagać się dowodu, że spedytor zapłacił przewoźnikowi?
– instrukcja wysyłkowa, ważne narzędzie pracy spedytora

Odpowiedzialność i dochodzenie roszczeń z tytułu umowy przewozu towarów –
Konwencja CMR i Prawo przewozowe

– podstawy prawne
– zakres odpowiedzialności przewoźnika
– niedyspozytywny charakter klauzul Konwencji CMR i Prawa przewozowego (nie podlegają woli stron) np. w Konwencji CMR kary umowne za opóźnienie w dostawie nie mają mocy prawnej
– kto ma obowiązek załadować, rozładować towar?
– kto ma mocować towar na pojeździe? – podstawy prawne, wysokie kary dla nadawców i załadowców (8 tys. zł za wykroczenie)
– umowa to podstawa a list przewozowy jest dowodem tej umowy
– nadawca odpowiada za wystawienie listu przewozowego – (który przepis to reguluje?)
– najczęściej popełniane błędy w umowach przewozu i w listach przewozowych
– zasady poprawnego wypełniania listu przewozowego w przewozach międzynarodowych (i wysokie kary za braki lub dane niezgodnie z rzeczywistością)
– najczęstsze przyczyny powstawania szkód w przewozach drogowych
– postępowanie w przypadku stwierdzenia uszkodzenia, ubytku, utraty lub opóźnienia w dostawie – co powinien zrobić przewoźnik, a co odbiorca (oraz spedytor)?

WYKŁADOWCA

WYKŁADOWCĄ NA SZKOLENIU BĘDZIE:

Ekspert, konsultant i trener, od 30 lat związany z transportem i logistyką międzynarodową. Doskonały znawca warunków dostaw INCOTERMS, specjalizuje się w dochodzeniu roszczeń i reklamacjach z tytułu umowy sprzedaży międzynarodowej oraz spedycji i transportu. Karierę zawodową zaczynał w Zarządzie Portu Gdynia, potem pracował w C. Hartwig Warszawa i zagranicznych firmach logistycznych LEP International i GeoLogistics Corp. Aktualnie jest konsultantem wielu firm spedycyjnych i transportowych w sprawach o odszkodowanie, przygotowuje wzorcową dokumentację dla logistyków i spedytorów.

Autor wielu publikacji na tematy związane z handlem zagranicznym i transportem międzynarodowym oraz ulubionego podręcznika logistyków „Transport i spedycja międzynarodowa w handlu zagranicznym”.

METODY

METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:

Szkolenie będzie prowadzone systemem interaktywnym, tj. metodą aktywnego uczestnictwa słuchaczy w zajęciach. Zagadnienia poruszane podczas szkolenia wzbogacone będą przykładami rozwiązań zaczerpniętych z bogatej praktyki zawodowej wykładowcy, analiza case’ów uczestników.

ADRESACI

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:

  • kadry kierowniczej oraz pracowników odpowiadających za dostawy, eksport lub import towaru, z wykorzystaniem transportu i spedycji,
  • menedżerów i specjalistów działu handlowego,
  • osób odpowiedzialnych za wysyłkę i odbiór towaru, transport, spedycję i logistykę w firmie,
  • koordynatorzy i specjaliści z działów zakupów, logistyki i planowania produkcji.
ORGANIZACJA

SZKOLENIE ODBĘDZIE SIĘ W TERMINIE:

12-13 października 2017r. – Hotel STOK****SKI&SPA
Wisła, ul. Jawornik 52A
www.hotelstok.pl

Hotel Stok****SKI&SPA to jeden z najbardziej komfortowych hoteli w Wiśle, położony w pięknej Dolinie Jawornika. Do dyspozycji Gości Centrum Wellness (łaźnie parowe, wanna spa, caldarium, sauna infrared-promienie podczerwone, biosauna, sauna sucha, strefa wypoczynkowa z brodzikiem Kneippa), basen.
Możliwe jest zakwaterowanie w hotelu na dzień przed rozpoczęciem szkolenia od godziny 16:00 bez dodatkowych opłat. Kolacja w tym dniu w godz. 18:00 – 22:00.

Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00.
Cena szkolenia wynosi 1690 zł brutto.
Dla firm, które uczestniczyły w naszych szkoleniach cena wynosi 1640 zł brutto.
Cena szkolenia bez zakwaterowania wynosi 1290 zł brutto.
Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 200 zł brutto.

Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcami, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, zakwaterowanie (dwa noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet), pełne wyżywienie, przerwy kawowe, zorganizowanie czasu wolnego, korzystanie z Centrum Wellness, parkingu hotelowego.

OCENY UCZESTNIKÓW WCZEŚNIEJSZEJ EDYCJI SZKOLENIA:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
98%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
98%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
92%

MIEJSCE SZKOLENIA

Hotel STOK****
6782532wieden2-kinowowellness2

Hotel STOK****

TERMIN: 12-13.10.2017 rok
MIEJSCE:
HOTEL:
WISŁA
Hotel STOK **** SKI&SPA
CENA: 1690 ZŁ (BRUTTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

KONSULTANT


  • AGNIESZKA KRÓL
    AGNIESZKA KRÓL Koordynator Działu Szkoleń Otwartych

    tel: +48 32 33 55 150
    mobile: +48 608 577 234
    e-mail: effect@effect.edu.pl

OPINIE KLIENTÓW


  • "Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Wysoki poziom wiedzy wykładowcy oraz odpowiednia jakość merytoryczna otrzymanych materiałów dydaktycznych. Myślę, że zdobyta wiedza będzie wykorzystywana w mojej pracy".

    Powiatowy Urząd Pracy Patrycja
  • "Szkolenie bardzo profesjonalne oraz rzetelnie przygotowane. Temat wyczerpujący w pełni. Na wszystkie pytania została udzielona wyczerpująca odpowiedź. Serdecznie polecam".

    Forbis Sp. z o.o. Krystyna

Newsletter


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.