JAK PROWADZIĆ INTERESY Z AZJATAMI?

 In Rozwój kompetencji osobistych
http://144.76.189.48/pdf-new.php?szkolenie_id=3820

JAK PROWADZIĆ INTERESY Z AZJATAMI?

– różnice kulturowe, efektywna komunikacja i negocjacje – chińska, koreańska, japońska i indyjska kultura biznesu

Zapraszamy do udziału w warsztatach, których celem jest przygotowanie uczestników do prowadzenia biznesu z przedsiębiorcami z Azji (Chiny i Korea). Ważnym elementem szkolenia będzie zapoznanie uczestników z azjatycką kulturą biznesu oraz efektywną komunikacją z Azjatami ze szczególnym uwzględnieniem kultury chińskiej.

CELE I KORZYŚCI

CELE I KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:

Głównym celem szkolenia jest wskazanie różnic w funkcjonowaniu firm polskich i azjatyckich.

Co polscy menedżerowie powinni wiedzieć rozpoczynając współpracę z firmami z Azji?
Jak rozpocząć działalność na rynkach azjatyckich?

Specyfika prowadzenia biznesu z partnerami z Azji:

  • kultura chińska
  • kultura koreańska
  • kultura japońska
  • kultura indyjska

Dzięki udziałowi w warsztatach uczestnicy:

  • rozwiną swoją wiedzę na temat sytuacji gospodarczej azjatyckich gigantów (Chiny, Korea),
  • zdobędą wiedzę na temat lokalnej kultury biznesu, specyfiki prowadzenia interesów w Azji,
  • dowiedzą się jak rozmawiać z Azjatami, żeby osiągnąć sukces w biznesie?
  • zapoznają się z chińskimi taktykami i trikami negocjacyjnymi,
  • rozwiną umiejętność komunikacji międzykulturowej uwzględnieniem norm zachowań i wartości istotnych w kulturze chińskiej/japońskiej/koreańskiej.
PROGRAM

PROGRAM SZKOLENIA:

Kulturowe modele zachowań w biznesie – różnice w funkcjonowaniu firm polskich i azjatyckich.

  • Koncepcja różnic międzykulturowych – wymiary kultury chińskiej a polskiej.
  • Praktykowanie różnic międzykulturowych – komunikacja bezpośrednia a pośrednia.
  • Style komunikacji – powściągliwość chińskiej kultury biznesu.
  • Przestrzeń interpersonalna. Sytuacje oficjalne  i prywatne.
  • Niewerbalne zachowania w chińskiej kulturze biznesu. Praktyka bezpośrednich/pośrednich wypowiedzi w realiach azjatyckich.
  • Tolerancja niepewnych sytuacji w kulturze chińskiej a w kulturze polskiej. Case studies.
  • Podejście do czasu: czas monochroniczny a polichroniczny w Chinach i Polsce.
  • Dystans do władzy/ Hierarchia. Praktykowanie dużego i małego dystansu do władzy.
  • Asertywność – na ile rozwinięta w Azji Wschodniej?
  • Kolektywizm rodzinny i instytucjonalny w Azji Wschodniej i w Polsce.
  • Orientacja humanistyczna  – bycie sprawiedliwym, altruistycznym, miłym – w Azji Wschodniej i w Polsce.

Co polscy menedżerowie powinni wiedzieć rozpoczynając współpracę z firmami z Azji?

  • Pojęcie zachowania harmonii w chińskim społeczeństwie. Nacisk na relacje a nacisk na zadanie. Harmonia jako ważny element w innych społeczeństwach Azji Wschodniej. Teoria oraz praktyka trudnych sytuacji.
  • Znaczenie “twarzy” w kulturze chińskiej – omówienie pojęcia, praktyka trudnych sytuacji.
  • Pojęcie godności/honoru w innych społeczeństwach Azji Wschodniej.
  • Kultura Guanxi – sieć społecznych interakcji – teoria oraz praktyka – analiza Case studies z udziałem Chińczyków i obcokrajowców.
  • Etykietalność/ceremonialność zachowań w kulturze Azji Wschodniej. Analiza Case Studies.
  • Hierarchiczna struktura społeczeństwa chińskiego i innych społeczeństw Azji Wschodniej.
  • Propartnerskość oraz wyznaczniki statusu. Analiza Case studies .

Negocjacje z Chińczykami

  • Specyfika rozwiązywania konfliktów w Chinach
  • metody konfrontacyjne
  • metody niekonfrontacyjne, uznawane przez Chińczyków za proaktywne

Proces negocjacji charakterystyczny dla partnerów z Państwa Środka

  • Identyfikowanie właściwego interlokutora
  • Taktyki negocjacyjne:
    – autodeprecjacja,
    – celowe nieporozumienie,
    – sposoby prowokacji,
    – redefiniowanie żądań, itp.
  • Taktyki wywierania presji
  • Style argumentacji

Dopuszczalne strategie kontra alternatywne taktyki polskiego partnera

  • Praktyczne zastosowanie wiedzy na temat negocjacji z Azjatami  (rozwiązywanie pogłębionych case studies)
  • Emerson Electric Suzhou – Leadership/ Przywództwo  w Chinach
  • Elli Lilly and the company – Personel w Chinach
  • Beijing Hotel – Relacje w Chinach

Panel konsultacyjny:

Wiedza na temat aktualnej sytuacji gospodarczej i społecznej w Azji konfucjańskiej ze szczególnym uwzględnieniem Chin

  • Jak zbudowano fabrykę świata? Geneza i odniesienia do sytuacji gospodarczej Korei i Japonii
  • Globalizacja  – wzrastające znaczenie Chin w dzisiejszym świecie
  • Obraz Chin w Polsce. Stereotypy i niepełna wiedza o przemianach w Państwie Środka
  • Społeczeństwa Azji Wschodniej – fale rozwoju
  • Kultura państw Azji Wschodniej a ich wzrost gospodarczy
  • Chiny „Wschodzące supermocarstwo“ a układ sił na świecie

Warsztaty praktyczne:

Kompetencje niezbędne w pracy w środowisku wielokulturowym – analiza video

Mini SWOT własnych predyspozycji do pracy w zespołach ‘multi-kulti’ lub ‘daleko od domu’

Stereotypy i schematy myślenia o kulturze – świat idealny i świat z koszmaru

Dlaczego Akash (Indie) nie przesyła raportu? – analiza przypadku

Maria dostaje cenną lekcję w Szanghaju – analiza przypadku

Kultury Dalekiego Wschodu jako kultury wysoko-kontekstowe i kultury zaufania

Spojrzenie na kultury azjatyckie przez pryzmat 6 wymiarów

Porównanie kultur Azji z kulturą Polski

Pryzmat 7 wymiarów – inne spojrzenie

Kilka tekstów z Financial Times

Modernizacja japońskiego stylu pracy

Lekcja Della w Chinach

Jak Cisco przyciąga talenty w Indiach

Winda Morderca

System szkoleń w Infosys

Kruczki i  gafy

WYKŁADOWCA

WYKŁADOWCAMI NA SZKOLENIU BĘDĄ:

Radosław Pyffel (chiń: 瑞德兴)

Znalezione obrazy dla zapytania radosław Pyffel

socjolog, dziennikarz, doktorant Polskiej Akademii Nauk, stypendysta Uniwersytetu Pekińskiego, konsultant ds. rynku chińskiego, a także przedstawiciel handlowy firm polskich w Chinach i autor szkoleń z zakresu chińskiego biznesu. Jako tłumacz i reprezentant firm polskich w Chinach zdobył szerokie doświadczenie w negocjacjach z Chińczykami.

Założyciel i Prezes Centrum Studiów Polska-Azja (CSPA) organizacji typu think tank, przygotowującej opracowania eksperckie między innymi dla Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Sejmowej Komisji Spraw Zagranicznych i realizującej projekty w ramach Asia – Europe Foundation, a także popularnego portalu eksperckiego dot. spraw Azji www.polska-azja.pl.

Przygotował sinojęzyczną wersję dossier prezydenta RP, Bronisława Komorowskiego (dobór tekstów, redakcja, tłumaczenie) oraz sinojęzyczną wersję strony www.polska.gov.pl

Zorganizował seminarium „The Rise of Asia from Central Eastern Europe Perspective” w Parlamencie Europejskim w Brukseli.

Wykładowca w Wyższej Szkole Europejskiej im ks Józefa Tischnera. Seminarium ‘Współczesne Chiny” na wydziale politologii i stosunków międzynarodowych.

Wykładowca w Wyższej Szkole Biznesu- National Louis University. Wykładany po angielsku kurs Chinese Bussines Culture – Introduction to Chinese Economy and Society.

Autor książek:

  • „Chiny w roku Olimpiady – Państwo Środka od środka”
  • „Chińska Ruletka – Olimpiada i co dalej?” (współautor).

Autor kilkuset artykułów naukowych i publicystycznych (Rzeczpospolita, Polska The Times, Newsweek, Najwyższy Czas), a także eksperckich opracowań dotyczących m. in. transformacji chińskiej.

Grzegorz Opolka

Znalezione obrazy dla zapytania GRZEGORZ OPOLKA

lektor i trener biznesu z kilkunastoletnim doświadczeniem. Prowadzi własną firmę szkoleniową Mindset. Ekspert w dziedzinie komunikacji z uwzględnieniem różnic kulturowych w biznesie międzynarodowym. Używa twórczych, niekonwencjonalnych narzędzi dla przedstawienia problemów w myśleniu o innych kulturach, stereotypach narodowych.

Jest zafascynowany pracą zespołów wielokulturowych, w których różnice kulturowe stanowią impuls do przekraczania barier i budowania lepszego świata.

Specjalizuje się w prowadzeniu w języku angielskim warsztatów z zakresu wystąpień publicznych, prezentacji, technik wywierania wpływu, negocjacji.

W swoim portfolio ma również szkolenia językowe dla działów HR, logistyki, marketingu, produkcji, PR, branży HoReCa, medycznej, energetyki i motoryzacji.

Prowadzi specjalistyczne warsztaty językowe, podczas których uczestnicy doskonalą zarówno znajomość języka angielskiego jak i rozwijają kompetencje osobiste.

W swoim dorobku lektorskim ma współpracę z największymi szkołami językowymi w Polsce, prowadzi zajęcia ze studentami w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach i Towarzystwie Edukacji Bankowej.

Jest tłumaczem języka angielskiego i rosyjskiego. Sprawnie posługuje się językiem hiszpańskim i niemieckim.

Z powodzeniem prowadzi szkolenia „miękkie” w języku polskim.

METODY

METODY PROWADZENIA WARSZTATÓW:

  • Ćwiczenia grupowe i indywidualne
  • Krótkie pokazy filmowe
  • Interkulturowe symulacje
  • Odgrywanie ról
  • Studia przypadków
  • Prezentacje i mini-wykłady
ADRESACI

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:

osób prowadzących i uczestniczących w procesach negocjacyjnych z międzynarodowymi klientami lub kooperantami (Chiny, Korea)

importerów, eksportów i inwestorów, którzy prowadzą lub zamierzają rozpocząć działalność biznesową z krajami azjatyckimi

pracowników firm z kapitałem chińskim, japońskim, koreańskim, którzy chcą poznać różnice kulturowe, pokonać bariery komunikacyjne i uniknąć nieporozumień w kontaktach biznesowych

ORGANIZACJA

OCENY UCZESTNIKÓW WCZEŚNIEJSZEJ EDYCJI SZKOLENIA:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
98%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
98%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
99%

MIEJSCE SZKOLENIA

Park Inn by Radisson Katowice ****
suite-roomrestauracjaimg_5685a

Park Inn by Radisson Katowice ****

ZAPYTAJ O TERMIN

TERMIN:
MIEJSCE:
HOTEL:

CENA: ZŁ (BRUTTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

KONSULTANT


  • Kinga Lalko-Smołka
    Kinga Lalko-Smołka Specjalista ds. szkoleń otwartych

    tel: +48 32 33 55 150
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

OPINIE KLIENTÓW


  • Nie boimy się wyzwań. Z pasją i entuzjazmem wspieramy rozwój naszych Klientów.

  •                                                           My również stawiamy na rozwój!

  • Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, zaangażuj mnie, a zrozumiem.

    Konfucjusz
  • "Istotne znaczenie dla procesu utrwalania wiedzy przekazywanej na szkoleniu miały ciągłe dyskusje uczestników, treningi, analizy przypadków, burza mózgów oraz dzielenie się wiedzą i doświadczeniami. [...] Chcielibyśmy zrekomendować Effect wszystkim firmom, które nie miały jeszcze przyjemności z Państwem współpracować."

    Nazwa firmy Jan Kowalski
  • "Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Wysoki poziom wiedzy wykładowcy oraz odpowiednia jakość merytoryczna otrzymanych materiałów dydaktycznych. Myślę, że zdobyta wiedza będzie wykorzystywana w mojej pracy".

    Powiatowy Urząd Pracy Patrycja

Newsletter


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.