Turkusowe organizacje – rewolucja w zarządzaniu wg Lalouxhttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.pngOśrodek Szkoleń i Informacji Effecthttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.png200px200px
Szkolenie Turkusowe organizacje – rewolucja w zarządzaniu jest zainspirowanie pracowników działów HR i Menedżerów rozwiązaniami stosowanymi w turkusowych firmach, które w realny sposób wpływają na spadek rotacji pracowników, budowanie zaangażowania i odpowiedzialności za wyniki pracy, przejmowanie inicjatywy w rozwiązywaniu problemów.
Mój najgorszy dzień w tej firmie i tak jest lepszym dniem niż najlepszy dzień w jakiejkolwiek innej firmie, w której pracowałem wcześniej”. Wypowiedź Dereka Noela- szeregowego pracownika z działu obsługi klienta w firmie Zappos, która wdrożyła u siebie turkusową kulturę pracy.
Tradycyjne firmy, szczególnie duże są organizacjami hierarchicznymi z rozbudowaną strukturą, w których dokładnie wiadomo, kto komu wydaje polecenia, a następnie kontroluje ich wykonanie. Ludzie wykonują przydzielone z góry zadania, realizują cele, które z reguły kiepsko rozumieją, są trybikami w wielkiej maszynie, niewolnikami budżetów, współzawodnictwa, okresowych rozmów oceniających, systemów motywacyjnych w stylu kija i marchewki, toksycznych metod zarządczych, które tłumią naturalną innowacyjność i kreatywność pracowników.
W dużej części organizacji rozwój kompetencji koncentruje się na wyszukiwaniu słabych cech pracowników i szlifowanie ich aż do skutku. Jednak sięgające po takie rozwiązania feudalne style zarządzania i towarzyszące im sposoby motywowania wyrządziły firmom dużo szkody. Praca dla wielu osób stała się obowiązkiem, a nie wyzwaniem, a osiąganie celów koniecznością, a nie realizowaniem własnych ambicji.
Turkusowe organizacje, to organizacje przyszłości – aktywne, konkurencyjne, osiągające znakomite rezultaty. Firmy działające w „turkusowy sposób” rozwijają się niezwykle dynamicznie. Wśród nich są takie giganty jak zatrudniający 40 tysięcy pracowników AES, czy holenderska organizacja Buurtzog, w której zrzeszonych jest 8 tysięcy pielęgniarek społecznych, francuska odlewnia mosiądzu FAVit, czy największa światowa firma przetwórstwa pomidorów, amerykańskim Morning Star. Coraz więcej pojawia się z sukcesem działających turkusowych organizacji na rynku polskim.
Organizacje dzisiaj przechodzą głęboką ewolucję. Model turkusowy zarządzania organizacją jest kolejnym etapem rozwoju, wynikającym z ludzkiej świadomości. Podstawą turkusowej koncepcji zarządzania jest upodmiotowienie pracownika. Przestaje on być trybikiem w wielkiej machinie, a zyskuje poczucie wagi i celowości tego co robi. Staje się partnerem współodpowiedzialnym za rezultaty. Jest zaangażowany, aktywny i ambitny. Okazuje się, że to, co dzisiaj jest bolączką dla wielu firm można zmienić przeprowadzając etapami organizację do poziomu turkusowego w model F. Laloux.
Podczas szkolenia szkolenia odpowiemy na najczęściej pojawiające się wątpliwości Menedżerów i HR:
czy w Twojej firmie sprawdzi się idea organizacji turkusowych i jak ją wdrożyć?
czy Twoja firma potrzebuje szefa, czy można zbudować organizację turkusową?
jakie narzędzia i praktyki inspirowane turkusem, najlepiej się sprawdzają?
jak zbudować odpowiedzialność w zespole?
gdzie jest granica decyzyjności zespołu?
na co może mieć wpływ zespół?
Celem szkolenia Turkusowe organizacje – rewolucja w zarządzaniu jest zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie:
Przykłady ewolucji firm na rynku światowym i polskim.
Czy każda firma może być turkusowa?
Korzyści Turkusowych organizacji – dane statystyczne z firm
Sposoby organizacji pracy w klasycznej firmie
Typowe problemy i wyzwania w klasycznej organizacji
Fundamenty turkusu
Wykorzystanie pełni potencjału pracowników
Turkusowe narzędzia komunikacji wewnątrz organizacji
Narzędzia zmiany postaw i wartości
3 Narzędzia rozwoju i doskonalenia ludzi
Kierunki edukacji i rozwoju pracowników w obliczu idei samo zarządzania.
Działania rozwojowe wobec menedżerów w kontekście zmiany roli lidera w firmie.
Redefinicja zarządzania talentami.
Zarządzanie wartościami w firmie.
Olga Borgieł
Psycholog ze specjalnością psychologia biznesu. Należy do czołówki trenerów w Polsce, certyfikowany trener TTT University of Wales.
Od 1992 roku prowadzi treningi i warsztaty z elementami coachingu dla kadry zarządzającej i menedżerskiej z zakresu zarządzania zespołami poruszające zagadnienia skutecznego przywództwa, kierowania zespołem, komunikacją w zespole, rozwiązywaniem trudnych sytuacji w zarządzaniu zespołem, rozwoju kompetencji menedżerskich i rozwoju osobistego.
Łącznie przeprowadziła dla kadry zarządzającej i menedżerskiej około kilkuset projektów, w tym dla największych instytucji sektora bankowego m.in. BRE Bank SA, NBP, Kredyt Bank SA, PKO BP, PKO SA, organizacji rynkowych m. in. PGE SA, Polkomtel SA, Magna Polska, Star Foods Ltd., Netia SA, Air Products Polska Sp. z o.o.
Pełniła funkcję merytorycznego lidera projektu w zakresie zarządzania zespołem i rozwoju menedżerskiego, który obejmował ponad 5 tysięcy osób – kadry zarządzającej i kierowniczej.
Od 1998 roku zajmuje się projektami z zakresu Assessment Centre i Development Centre obejmującymi ocenę i rozwój kadry kierowniczej i zarządzającej w organizacjach. Obecnie jest trenerem, coachem i konsultantem.
Prowadzi projekty coachingowe dla kadry menedżerskiej opierające się na ideach socjo-kognitywistycznych (rozwój osobisty, samo-świadomość, motivation management) i konsultacyjne (komunikacja wewnętrzna w firmie).
Prowadziła projekty w obszarze HR dla kadry takich organizacji m.in. jak: PKO BP SA, Kredyt Bank SA, BRE Bank SA, CJ International, MPiPS, Formes sp. z o.o., PCP sp. z o.o., EC Zabrze SA, PKO BP SA we współpracy z Ernst&Young. Projekty z AC/DC prowadziła m.in. dla: PRInż Holding SA, Totalizator Sportowy, SOS Wioski Dziecięce, Huta Buczek SA, Kredyt Bank SA.
Jakość szkoleń potwierdzają uczestnicy – najwyższe oceny i zwiększenie sprawności i skuteczności w pracy.
Opinia Uczestnika:
Brałam dziś udział w drugiej (i niestety ostatniej) części szkolenia: „Menedżer doskonały – słuchaj, motywuj i zwiększ potencjał zespołu”. Szkolenie prowadziła Olga Borgieł – kobieta dynamit, kobieta, której nie da się nie słuchać. Łapałam się na tym, że najnormalniej w świecie przytakiwałam jej jak pacynka.
Niby wiedziałam, jak ważna jest komunikacja, jak prawidłowo komunikować. Ale to, co Olga przedstawiła i zobrazowała mi podczas dzisiejszego szkolenia, dało mi więcej niż 4 semestry studiów na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na Uniwersytecie Wrocławskim (właśnie dlatego porzuciłam studiowanie, a raczej marnowanie czasu, energii i pieniędzy).
To, co tak naprawdę od pierwszej części szkolenia wdrożyłam do swojego zespołu, to komunikacja na podstawie faktów, bo niestety zdarzało mi się uruchamiać emocje i oceny podczas rozmów. I efekt był jaki był. Pewnie teraz też niejednokrotnie rzucę komunikatem nacechowanym emocjonalnie, ale robię to dużo bardziej świadomie. Drugim elementem, który funkcjonuje u mnie jest motywacyjne DNA, lepiej poznałam ludzi, z którymi pracuję, ich motywacje, ich potrzeby i dzięki temu współpraca z nimi jest bardziej efektywna.
To, co dzisiaj Olga mi uświadomiła, to jaki wpływ ma mój wygląd w pracy na to, jak postrzega mnie zespół. Obowiązuje u nas w firmie określony dress code, ale faktycznie ostatnio trochę od niego odeszłam, a na poziomie menedżera doskonałego, który chce wymagać od innych, zadaniem naczelnym jest przecież przestrzeganie zasad. Mam, powiedzmy, dość ekstrawagancką fryzurę, ale to jest ten element, który jest w 100% mój, mówi o mnie jako o osobie, a nie o mnie jako o stanowisku, na którym pracuję.
Ze szczególną uwagą będę pracować nad komunikatami stworzonymi w oparciu o (fakty-uczucia-konsekwencje-oczekiwania-zasady). To pozwala nie tylko na to, żeby komunikacja była oparta na faktach, ale także na to, żeby miała silny i kompletny przekaz. Intuicję zostawię w domu, do pracy zabiorę swój analityczny umysł.Stoję teraz przed lekturą książki: „Po pierwsze: złam wszelkie zasady. Co najwięksi menedżerowie na świecie robią inaczej?”.
Uwielbiam to poczucie, że uczę się czegoś, co naprawdę jest w moim życiu ważne, co mogę przełożyć na konkretne rzeczy, co może zrodzić soczyste i piękne owoce.
Taka nauka, to jest nauka!
Program szkolenia Turkusowe organizacje – rewolucja w zarządzaniu realizowany jest w formie interaktywnego warsztatu, z wykorzystaniem aktywnych metod nauczania.
W trakcie szkolenia stosowane są takie formy warsztatowe jak:
– analiza case study, ćwiczenia grupowe, ćwiczenia indywidualne,
– „burza mózgów”, buzz, handout, testy.
Różnorodne i interaktywne metody dają gwarancję pełnej aktywności, zaangażowania i wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami, co stanowi istotny czynnik skutecznego przyswajania wiedzy i umiejętności.
ZAPYTAJ O TERMIN
KARTA ZGŁOSZENIA
OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT
KONSULTANT
KINGA LALKO-SMOŁKA
KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 150
mobile: +48 662 297 689
e-mail: effect@effect.edu.pl
AGNIESZKA WALAS
SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH
tel: +48 32 33 55 153
mobile: +48 608 577 231
e-mail: effect@effect.edu.pl
OPINIE KLIENTÓW
"Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Wysoki poziom wiedzy wykładowcy oraz odpowiednia jakość merytoryczna otrzymanych materiałów dydaktycznych. Myślę, że zdobyta wiedza będzie wykorzystywana w mojej pracy".
"Szkolenie bardzo profesjonalne oraz rzetelnie przygotowane. Temat wyczerpujący w pełni. Na wszystkie pytania została udzielona wyczerpująca odpowiedź. Serdecznie polecam".
Newsletter
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.