In Akademia Menedżera, Handel / Marketing
http://144.76.189.48/pdf-new.php?url=https://effect.edu.pl/szkolenia-sprzedazowe-szkolenia-marketing/controlling-sprzedazy

Szkolenie Controlling sprzedaży i optymalizacja procesów sprzedażowych

– jakie dane analizować, z jakich metod korzystać by podnieść wyniki i odnieść sukces w sprzedaży. Szkolenie dla menedżerów i handlowców.

Szkolenie Controlling sprzedaży i optymalizacja procesów sprzedażowych to obowiązkowa pozycja dla dyrektorów handlowych, szefów sprzedaży, właścicieli firm i pracowników działów handlowych, którzy chcą nauczyć się tak dobierać i analizować dane finansowe, żeby wyciągać wnioski istotne dla podejmowania właściwych decyzji i działań sprzedażowych, szczególnie w niepewnych czasach.

Jesteś odpowiedzialny za skuteczność działań sprzedażowych w firmie?
Uczestniczysz w budowaniu i realizacji planów sprzedażowych?
Chcesz podnieść wyniki sprzedaży, optymalizować procesy handlowe?
W Twoim CRM są tysiące danych, a Ty nie wiesz, które z nich warto analizować?
Chcesz dowiedzieć się jak wnioski z analizy danych wykorzystać do podejmowania trafniejszych decyzji sprzedażowych?
Jakie są najczęstsze pułapki w wyciąganiu wniosków dotyczących sprzedaży?
Jakie działania nie przynoszą rezultatów sprzedażowych, na co nie warto tracić czasu?

Niech informacje finansowe posłużą Ci w prowadzeniu optymalnej polityki sprzedażowej! –
planowaniu, prognozowaniu, raportowaniu, zapobiegniu nieoczekiwanym zwrotom akcji, spadkom sprzedaży. Będziesz w stanie im zapobiec. Dowiesz się gdzie poszukiwać możliwości zwiększenia rentowności sprzedaży.

Uczestnicy szkolenia controlling sprzedaży dowiedzą się:

  • na jakie czynniki zwrócić uwagę przy ocenie sprzedaży,
  • jakie są najczęstsze błędy w wyciąganiu wniosków dotyczących sprzedaży,
  • jak prawidłowo dobrać technikę planowania sprzedaży.

Po szkoleniu Uczestnicy szkolenia controlling sprzedaży:

  • będą potrafili analizować i tworzyć informacje finansowe, które wspomogą procesy zarządcze w sprzedaży,
  • nabędą umiejętność praktycznego zastosowanie rachunków marż w procesie podejmowania decyzji,
  • rozwiną kompetencje do oceniania produktów rentownych i nierentownych,
  • będą potrafili łączyć informacje finansowe i niefinansowe dotyczące sprzedaży,
  • nabędą wiedzę dotyczącą budowania strategii sprzedaży, planu i budżetów w oparciu o dane wewnętrzne i zewnętrzne,
  • będą zdolni do projektowania struktur organizacyjnych w sprzedaży, a także do konstruowania systemu motywacyjnego opartego na planach sprzedaży, budżetach oraz strategii firmy, uwzględniającego interesy sprzedawców, kierowników działów sprzedaży, menedżerów sprzedaży i inwestorów,
  • poznają nowoczesne, innowacyjne narzędzia wspierające controlling, dzięki którym podejmowane decyzje będą bardziej skuteczne.

uczestnicy szkolenia controlling sprzedaży i optymalizacja procesów sprzedażowych wybrali również:

Szkolenie Finanse dla menedżerów i niefinansistów – Sprawdź

ORGANIZACJA

Wybierz termin szkolenia:

CELE I KORZYŚCI

Szkolenie Controlling sprzedaży i optymalizacja procesów sprzedażowych – cele i korzyści:

Podczas szkolenia Uczestnicy zdobędą umiejętności, które pozwolą na skuteczniejsze podejmowanie trafnych decyzji poprzez spojrzenie na controlling jako całościowy system wspierający zarządzanie i wzrost wartości sprzedaży.
Największym problemem menedżerów odpowiedzialnych za poprawę wyników sprzedaży jest nadmiar informacji przechowywanych w systemach do zarządzania sprzedażą. Pomożemy Ci wybrać te dane, które warto analizować, by podejmować trafne decyzje w obszarze sprzedaży.

 Kluczowe zagadnienia omówione podczas szkolenia:

  • Strategia sprzedaży i jej wpływ na wyniki finansowe firmy
  • Jakie są najczęstsze pułapki w wyciąganiu wniosków dotyczących sprzedaży?
  • Analiza potencjału segmentów
  • Analiza udział w rynku, a plany sprzedaży
  • Jak prowadzić proces controllingu rentowności produktów i usług?
  • Jak wygląda zdolność przedsiębiorstwa do generowania zysków w odniesieniu do grup produktów?
  • Jak dobrać technikę planowania sprzedaży, jakie wielkości wziąć pod uwagę?
  • Jakie metody oceny wskaźników sprzyjają wyciąganiu właściwych wniosków w zakresie sprzedaży?
  • Wpływ branży i czasu na efektywność generowania zysków ze sprzedaży
  • Inwestycje w sprzedaż – jak przeprowadzić controlling efektywności inwestycyjnej w siły sprzedaży
  • Orientacja na cele sprzedażowe
  • Czynniki zwiększające sprzedaż
  • Wyniki – warunki efektywności sprzedaży

 

PROGRAM

Controlling sprzedaży i optymalizacja procesów sprzedażowych – program szkolenia:

Czemu służy controlling? Z czego wynika potrzeba wdrożenia controllingu w obszarze sprzedaży?

Podstawowe dane do uruchomienia procesu controllingu i optymalizacji sprzedaży

  • Misja, strategia, cel jako podstawa zarządzania firmą
  • Zysk czy kasa – jak prawidłowo określić cel strategiczny firmy?
  • Zjawisko dźwigni operacyjnej jako kluczowy element zarządzania controllingowego
  • Jak zaplanować wyniki? Efektywne plany sprzedażowe
  • Zarządzanie zasobami a wyniki sprzedażowe – czy więcej zawsze oznacza więcej?
  • Model następstwa szeregowego a efektywna realizacja celów strategicznych
  • Istota sprzedaży w zarządzaniu finansami firmy
  • Rola controllingu w procesach zarządczych
  • Jakie są najczęstsze pułapki w wyciąganiu wniosków dotyczących sprzedaży?
  • Określenie zestawu danych niezbędnych do efektywnego zarządzania sprzedażą
  • Profesjonalne podejście do analizy danych finansowych w procesie controllingu sprzedaży

 Zacznijmy od niezbędnych informacji w obrębie kosztów…

Koszty sprzedaży – struktura, analiza, wskaźniki

  • Jakie koszty ponosi firma? Czym się różnią? Jak je efektywnie klasyfikować?
  • Znaczenie struktury kosztów dla zarządzania sprzedażą
  • Rachunkowość zarządcza a efektywność sprzedaży – księgi w służbie sprzedaży
  • Jak właściwie ukształtować koszty?
  • Koszty stałe i zmienne, bezpośrednie i pośrednie – jak efektywnie zarządzać kosztami?
  • Jak efektywnie prowadzić controlling kosztów sprzedaży? Polityka planowania a modele budżetowania kosztów
  • Wpływ kosztów sprzedaży na rentowność kapitału; wykorzystanie modelu DuPonta
  • Jak koszt kredytu wpływa na efektywność firmy? Zjawisko dźwigni finansowej

Jak prowadzić proces controllingu rentowności produktów i usług?

Poznaj koszt jednostkowy, a zdobędziesz możliwość sterowania marżą

  • Wykorzystanie modeli analitycznych kosztów operacyjnych dla kształtowania kosztu jednostkowego
  • Kategoria „dolnej granicy ceny”
  • Wielostopniowy rachunek marż i poziomów pokrycia
  • Próg rentowności
  • Zasady analizy rentowności produktów – jak wyciągać prawidłowe wnioski?
  • Macierz BCG – podstawy zarządzania strukturą sprzedaży
  • Commited fixed costs i discretionary fixed costs a rentowność produktów
  • Wrażliwość zysku na produkcie / usłudze – propozycje kierunków analizy
  • Jak wygląda zdolność przedsiębiorstwa do generowania zysków w odniesieniu do grup produktów?
  • Polityka upustów i rabatów jako skutek efektywnej polityki kosztu jednostkowego

Planowanie finansowe sprzedaży

  • Jak dobrać technikę planowania sprzedaży, jakie wielkości wziąć pod uwagę?
  • Polityka ceny a macierz BCG
  • Analizy wskaźników w obszarze sprzedaży – budowanie i zastosowanie KPI
  • Procedura przygotowania budżetu sprzedaży produktu/usługi
  • Plany sprzedaży a wyniki – analiza przyczyn odchyleń

Analizy rentowności w controllingu – zdolności do generowania zysków i korelacja z wartością sprzedaży

Znaczenie polityki sprzedaży dla realizacji celów, zachowania / poprawy wskaźników i zabezpieczenia płynności finansowej

  • Próg rentowności
  • Marginesy bezpieczeństwa
  • Dźwignia operacyjna i finansowa – wrażliwość zysku na zmiany przychodów i kosztów
  • Wskaźniki sprawności gospodarowania – jak wygląda zdolność przedsiębiorstwa do generowania zysków z posiadanych zasobów?
  • Cykl obrotowy a sprzedaż. Polityka sprzedaży a struktura aktywów w firmie.
  • Wpływ czasu na efektywność generowania zysków ze sprzedaży
  • Znaczenie procesu zarządzania sprzedażą dla zabezpieczenia płynności finansowej
  • Wykorzystanie planu sprzedaży.

 

WYKŁADOWCA

Szkolenie controlling sprzedaży i optymalizacja procesów sprzedażowych poprowadzi:

Ekspert, trener i praktyk z ponad piętnastoletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania finansami przedsiębiorstw i zarządzania kapitałem finansowym. Uznany konsultant, doradca wielu polskich przedsiębiorstw w obszarze poprawy ich kondycji finansowej, analizy procesu inwestycyjnego, kontroli procesów sprzedażowych.

Wspiera top managerów w wyborze właściwej i bezpiecznej ścieżki w zarządzaniu płynnością finansową firmy.

Jej zainteresowania finansowe sprowadzają się do wszelkich form analiz w postaci rozlicznych wskaźników, które okazują się kluczem do efektywnego biznesu. Wyznaje teorię, że osiąganie celów firmy prowadzi przez skuteczne wdrożenie technik planowania, zarządzania i kontroli finansowej.

Od kilkunastu lat wspiera firmy we wdrażaniu rozwiązań mających na celu optymalizację polityki finansowej oraz sprawne prowadzenie projektów inwestycyjnych, w tym z zastosowaniem środków unijnych. Posiada doświadczenie we współpracy firmami z wielu branż m.in.: finansowej, telekomunikacyjnej, informatycznej, przemysłu lekkiego. Na przestrzeni dekady przeprowadziła ok. 700 dni szkoleniowych w zakresie analizy wskaźników finansowych firm, budżetowania, czytania sprawozdań finansowych, badania finansowych elementów inwestycji, controllingu sprzedaży zarówno dla osób nie związanych z dziedziną finansów, jak i zawodowo zajmujących się prowadzeniem tych działów w firmach.

Jest współautorką projektów badawczych poświęconych rynkom finansowym w Polsce, autorką licznych publikacji naukowych z zakresu bankowości, usług finansowych i kontrolingu.

Długoletni pracownik naukowy Katedry Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, wykładowca Kolegium Zarządzania przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach w obszarach związanych z prowadzeniem projektów inwestycyjnych oraz zarządzania finansami.

Warsztaty prowadzone z udziałem wykładowcy są oceniane najwyższymi notami przez doświadczonych dyrektorów finansowych i prezesów największych spółek w Polsce.

Obszary szkoleń:

  • analiza finansowa przedsiębiorstwa
  • zarządzanie finansami przedsiębiorstw
  • kluczowe wskaźniki finansowe
  • analiza efektywności projektów inwestycyjnych
  • kontroling finansowy i kontroling kosztów
  • kontroling sprzedaży
  • budżetowanie i planowanie finansowe
  • ocena kondycji finansowej przedsiębiorstwa
  • podstawy bankowości
ADRESACI

Szkolenie controlling sprzedaży i optymalizacja procesów sprzedażowych adresowane jest do:

  • dyrektorów handlowych/sprzedaży,
  • kierowników zespołów handlowych/sprzedaży,
  • menedżerów produktów,
  • wszystkich menedżerów zarządzających i kierujących zespołem handlowców,
  • menedżerów prowadzących własne przedsiębiorstwa związane ze sprzedażą i handlem.
METODY

Controlling sprzedaży i optymalizacja procesów sprzedażowych – metody szkoleniowe:

Szkolenie Controlling sprzedaży i optymalizacja procesów sprzedażowych będzie prowadzone systemem interaktywnym, tj. metodą aktywnego uczestnictwa słuchaczy w zajęciach. Zagadnienia poruszane podczas szkolenia wzbogacone będą przykładami rozwiązań zaczerpniętych z bogatej praktyki zawodowej wykładowcy.

W trakcie zajęć uczestnicy, wspierani przez trenera, będą pogłębiać swoją wiedzę za pomocą ćwiczeń, wymiany doświadczeń i dyskusji.

Ocena uczestników wcześniejszej edycji szkolenia Controlling sprzedaży i optymalizacja procesów sprzedażowych:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
98%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
98%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
99%

MIEJSCE SZKOLENIA

KARTA ZGŁOSZENIA

KARTA ZGŁOSZENIA

OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT

    KONSULTANT


    KINGA LALKO-SMOŁKA
    KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH

    tel: +48 32 33 55 150
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

    AGNIESZKA WALAS
    SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH

    tel: +48 32 33 55 153
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

    OPINIE KLIENTÓW


    • Rozwijamy się każdego dnia, by gwarantować korzyści Twojej firmie.

    • Zostań kolejnym zadowolonym klientem i zyskaj przewagę dzięki nabytym umiejętnościom.

    • Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, zaangażuj mnie, a zrozumiem.

      Konfucjusz
    • "Istotne znaczenie dla procesu utrwalania wiedzy przekazywanej na szkoleniu miały ciągłe dyskusje uczestników, treningi, analizy przypadków, burza mózgów oraz dzielenie się wiedzą i doświadczeniami. [...] Chcielibyśmy zrekomendować Effect wszystkim firmom, które nie miały jeszcze przyjemności z Państwem współpracować."

      Nazwa firmy Jan Kowalski
    • "Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Wysoki poziom wiedzy wykładowcy oraz odpowiednia jakość merytoryczna otrzymanych materiałów dydaktycznych. Myślę, że zdobyta wiedza będzie wykorzystywana w mojej pracy".

      Powiatowy Urząd Pracy Patrycja

    Newsletter


    BĄDŹ NA BIEŻĄCO

    z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

      Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.

      Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.