techniki relaksacyjne w walce ze stresem
Zdjęcie autora
Rozwój kompetencji osobistych

Jak radzić sobie ze stresem


Stres skraca życie! Jest niewidzialnym zabójcą.Wielu z nas przez całe lata żyje w stresie. Układ immunologiczny słabnie. Źle się odżywiamy, stosujemy używki, mało śpimy.
Najwyższy czas to zmienić i nauczyć się panować nad stresem.
Jak radzić sobie ze stresem?
Oto kilka propozycji, które pomogą ci w walce ze stresem:

Joga na stres

Pozycje jogi są formą treningu siłowego, dzięki czemu jesteś bardziej elastyczny a to z kolei łagodzi napięcie fizyczne. Joga wykorzystuje również głębokie oddychanie, które wpływa na odprężenie całego organizmu. 
Badania wykazały, że joga również obniża ciśnienie krwi. 
Ale być może największą korzyścią jogi jest skupienie. Pozycje jogi wymagają koncentracji. Jesteś skupiony na tym, co robisz, zamiast analizować, planować i martwić się.

Tai Chi na stres

Wywodząca się ze starożytnej chińskiej sztuki walki tai chi łączy fizyczny ruch z oddechem. Tai Chi często nazywana medytacją w ruchu lub sztuką poruszania się. Tai chi zwiększa elastyczność i energię, co poprawia samopoczucie i łagodzi stres. Dla pracowników prowadzących siedzący tryb życia, jest to interesująca i oryginalna, a zarazem bezpieczna forma ruchu, którą mogą uprawiać osoby w różnym wieku i o różnej sprawności fizycznej. Inne korzyści obejmują lepszą równowagę, bardziej spokojny sen i zwiększoną sprawność sercowo-naczyniową.

Ćwiczenie na stres – Spacery

Chodzenie, regularne spacery mogą zmniejszyć częstość występowania wielu stanów związanych ze stresem, w tym chorób sercowo-naczyniowych, wysokiego ciśnienia krwi i cholesterolu oraz cukrzycy typu 2. 
Chodzenie eliminuje napięcie z głównych grup mięśniowych, pogłębia oddychanie i uspokaja układ nerwowy.
Zaleca się zazwyczaj pięć lub sześć 30-minutowych spacerów w tygodniu dla poprawy kondycji, utrzymania zdrowia i radzenia sobie ze stresem. 

Sposób na stres – Taniec

Taniec daje wiele fizycznych, umysłowych, a nawet emocjonalnych korzyści. To świetny trening, który poprawia zwinność, podnosi tętno i przyczynia się do znacznej redukcji stresu. Naukowcy odkryli, że osoby, które dwa razy w tygodniu uprawiają taniec towarzyski zmniejszają ryzyko rozwoju demencji, być może dlatego, że uczenie się nowych kroków to wyzwanie dla mózgu. Taniec sprzyja także poczuciu wspólnoty i połączenia z innymi ludźmi, co obniża poziom stresu i zwiększa szczęście.

Muzyka na stres

Od czasów starożytnej Grecji muzyka była używana do leczenia umysłu i ciała. W kulturze indiańskiej, istnieje ponad 1500 piosenek, które są wykorzystywane do celów leczniczych. Podczas I i II wojny światowej muzykoterapię stosowano u weteranów, którzy cierpieli na traumę emocjonalną i fizyczną.
Muzykoterapia to nie tylko słuchanie muzyki. Muzykoterapia to rodzaj terapii ekspresyjnej, która obejmuje wiele różnych działań związanych z muzyką, takich jak śpiewanie, improwizowanie, granie na instrumentach muzycznych.

Muzyka odgrywa znaczącą rolę w leczeniu osób cierpiących na zaburzenia związane ze stresem. Muzyka w tle może zmniejszyć reakcje na stres i pomóc w odprężeniu.
Słuchanie muzyki sprzyja relaksowi i redukuje stres.
Na koniec opowieści na temat stresu zapraszam na trening interpersonalny poświęcony tematyce budowania równowagi, radzenia sobie ze stresem, wypaleniem zawodowym i zarządzania emocjami. Spotkasz się z Ekspertem, który zaproponuje najlepsze rozwiązania w walce ze stresem. Wypracujesz plan działania, którego wdrożenie pozwoli ci skutecznie panować nad stresem. Wymienisz doświadczenia z innymi uczestnikami szkolenia na temat stresu.
Zadbaj o swój rozwój osobisty już dziś!

Tutaj znajdziesz powiązane tematycznie artykuły:
Stres w pracy
Stres po urlopie
Techniki relaksacyjne

stres w miejscu pracy
depresja-pourlopowa-effect
metody-radzenia-sobie-ze-stresem-w-pracy
metody-radzenia-sobie-ze-stresem-w-pracyincoterms-2010-fca