http://144.76.189.48/pdf-new.php?url=https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-menedzerow/umowy-handlowe-w-obliczu-pandemii?date=31808

Umowy handlowe w obliczu pandemii i po jej ustaniu  

– siła wyższa, zaliczka, zadatek, kary umowne. Jak zabezpieczyć interesy firmy w obliczu braku możliwości wywiązania się ze zobowiązań umownych? Jak zawierać nowe umowy i zminimalizować ryzyka w przyszłości?

W obliczu pandemii działalność wielu firm została sparaliżowana. Przedsiębiorcy nie są w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań umownych, zapewnić ciągłość dostaw, utrzymać produkcję.

Szkolenie składa się z dwóch części.

W pierwszej skupimy się na rozwiązaniach prawnych, których zastosowanie złagodzi lub pozwoli uniknąć konsekwencji nienależytego lub całkowitego niewywiązania się z zawartych umów.

W drugiej podpowiemy jak zabezpieczyć interesy firmy w umowach zawieranych obecnie.
Jakie klauzule warto zawrzeć w umowie dla ochrony swoich interesów w przyszłości?
Jakie konstrukcje są najbardziej przydatne?

Szkolenie poprowadzi prof. Monika Jagielska – Ekspert w obszarze zawierania i zabezpieczania umów, prawnik z olbrzymią praktyką i doświadczeniem, charyzmatyczny trener znany z umiejętności mówienia o skomplikowanych terminach prawnych, ludzkim językiem zrozumiałym dla przedsiębiorców.

Odpowiemy na gorące pytania:

Jak powołać się na siłę wyższą i zminimalizować odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie swoich zobowiązań?
Co z umowami, które nie zawierają klauzuli siły wyższej?
Co zrobić w sytuacji, gdy jedna strona działa i chce wywiązać się z umowy a druga strona musiała zamknąć firmę?
Co zrobić gdy firma nie może świadczyć usług, gdyż pracownicy odmawiają wykonania pracy (np. serwisowanie urządzeń w szpitalach i innych miejscach szczególnie zagrożonych epidemią, itp.)

Co w sytuacji gdy realizacji umowy nie można odroczyć w czasie?
Kiedy możemy odstąpić od umowy?
Co w sytuacji braku porozumienia z drugą stroną umowy?
Kiedy powołać się na klauzulę nadzwyczajnej zmiany stosunków?
Jakie klauzule warto zawrzeć w umowie dla ochrony swoich interesów?
Jakie konstrukcje umowne są najbardziej przydatne w podobnych sytuacjach?
Jak można zabezpieczyć realizację umowy?
Na co zwracać uwagę w umowach z partnerami zagranicznymi?


uczestnicy szkolenia Umowy handlowe w obrocie gospodarczym wybrali również:

Szkolenie Incoterms 2020® – sprawdź

ORGANIZACJA

Wybierz termin szkolenia:

CELE I KORZYŚCI

Umowy handlowe w obliczu pandemii – co zyskasz na udziale w szkoleniu:

Podpowiemy Ci:

  • Co trzeba wiedzieć o swoim kontrahencie przed zawarciem umowy i gdzie szukać informacji o jego sytuacji prawnej i finansowej?
  • Jak zawrzeć ważną umowę bezpośrednio i na odległość?
  • Jakie znaczenie dla prawidłowego zawarcia umowy mają nagrania rozmów telefonicznych, wiadomości e-mail, sms, pliki komputerowe?
  • Jakie znaczenie mają oferta i zamówienie?
  • Kiedy dochodzi do zawarcia umowy?
  • Jak zabezpieczyć wykonanie umowy?
  • Kiedy można ponosić odpowiedzialność za zobowiązania osób trzecich?
  • Jakie zasady obowiązują przy rozpatrywaniu reklamacji?
  • Jak skutecznie wypowiedzieć umowę?
PROGRAM

Umowy handlowe w obliczu pandemii – program szkolenia:

Część I
Ta część poświęcona jest szukaniu rozwiązań prawnych, na które można się powołać by uniknąć lub zminimalizować odpowiedzialność firmy.
Co zrobić z umowami, z których w związku z pandemią nie możemy się wywiązać?
Jak zabezpieczyć interesy firmy?

Jakie konstrukcje są najbardziej przydatne?
Niemożliwość świadczenia
Siła wyższa
Odnowienie zobowiązania
Odroczenie zobowiązania w czasie
Obowiązek współdziałania stron
Nadzwyczajna zmiana stosunków – kiedy można powołać się na klauzulę?

Umowy już zawarte

  • Co robić z już zawartymi umowami?
  • Czy mogę uchylić się od wykonania umowy?
  • Czy moje zobowiązania wygasły?
  • Czy wciąż muszę wykonać umowę?
  • Jak się rozliczyć z kontrahentem?
  • Kiedy mogę się powołać na siłę wyższą?
  • Jak skorzystać z klauzuli siły wyższej?
  • Zaliczka i zadatek a pandemia?
  • Czy muszę zapłacić kary umowne?
  • Jakie są prawne podstawy renegocjacji umowy?
  • Czy mogę powołać się na przedawnienie?
  • Co można zrobić samemu a kiedy trzeba iść do sądu?
  • Czy prawnie można rozwiązać umowę i jak?

    Jak wprowadzić zmiany do treści umowy?

    Jakie są sposoby utrzymywania umowy w mocy bez zmian lub z jak najmniejszymi zmianami?

    Jakie są sposoby zakończenia umowy?

    Kiedy i na jakich zasadach możliwe jest:

    • Wypowiedzenie
    • Odstąpienie
    • Rozwiązanie
    • Czym różni się wypowiedzenie od odstąpienia?
    • Czy każdą umowę można rozwiązać?

    Umowy z zagranicą

    • Wpływ pandemii na wykonanie kontraktów zagranicznych?
    • Czy polskie restrykcje mają znaczenie?

    Część II
    Umowy na przyszłość
    Z perspektywy ochrony interesów przedsiębiorcy najważniejszy jest etap przed i w trakcie zawierania umowy. Wtedy można przemyśleć ryzyka związane z daną umową, zastanowić się nad treścią przyszłej umowy, zabezpieczeniem interesów firmy, czy wreszcie zapoznać się z propozycją umowy przedstawianą przez partnera i przedstawić własne kontrpropozycje. 
    Warto także uwzględnić zagrożenia wynikające z pandemii i starać się przed nimi zabezpieczyć.

    Kto będzie zawierać umowę?
    Co się stanie jeżeli umowę zawrze osoba nieuprawniona?

    W jaki sposób umowa zostanie zawarta?  

    • Czy któryś z kontrahentów wykorzystuje wzory umów, ogólne warunki?
    • Czy warto samemu przygotować ogólne warunki dostawy/sprzedaży/usługi?
    • Czy i kiedy takie wzorce są wiążące?
    • Co w sytuacji gdy obie strony posługują się ogólnymi warunkami?
    • Jakie ma znaczenie list intencyjny?
    • Kiedy umowa jest zawarta przez ofertę?
    • Jak długo oferta wiąże?
    • Czy ofertę można zmienić/ wycofać/ odwołać?
    • Kiedy negocjacje są wiążące?
    • Jak wygląda odpowiedzialność za zerwanie negocjacji?

    W jakiej formie mam zawrzeć umowę?

    • Czy wystarczy zawrzeć umowę ustnie?
    • Jakie ma znaczenie mail, faks, rozmowa telefoniczna?
    • Kiedy trzeba zawrzeć umowę na piśmie? I jak to zrobić?

    Jakie klauzule warto zawrzeć w umowie dla ochrony swoich interesów?

    Zadatek a zaliczka – czym się w praktyce różnią?

    Czy warto i kiedy zamieszczać klauzule nadzwyczajne

    • Klauzula waloryzacyjna
    • Klauzula nadzwyczajnej zmiany okoliczności

    Jak można zabezpieczyć realizację umowy?

    • Jakie są zasady wykonania umowy?
    • Jakie są terminy realizacji umowy, zwłaszcza zapłaty?
    • Czy zawsze trzeba wykonać swoją część umowy?

    Co zrobić jeżeli kontrahent nie chce wykonać umowy?

    • Kiedy i na jakich zasadach się należy odszkodowanie?
    • Jak się ma odszkodowanie do kary umownej?
    • Jakie są zagrożenia przy zastrzeganiu kary umownej?
    • Czy można wpływać na wysokość kar umownych?
    • Na jakich zasadach odpowiada się w umowach z kontrahentem zagranicznym?

    Na co zwracać uwagę w umowach z partnerami zagranicznymi?

    • Jaki sąd będzie rozstrzygał spór?
    • Jakie prawo znajdzie zastosowanie?
    • Jakie znaczenie mają wersje językowe umowy?
    WYKŁADOWCA

    Szkolenie umowy handlowe poprowadzi:

    Monika Jagielska

    Profesor Prawa, Ekspert prawa reklamacyjnego i gospodarczego w Polsce, uczestnik zespołu ds. umów Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Cywilnego, zaangażowana w tworzenie najnowszej nowelizacji kodeksu cywilnego dotyczącej zmian w prawie sprzedaży, a także w prace nad nową ustawą o ochronie praw konsumentów, które zaczęły obowiązywać w grudniu 2014 roku.

    Doświadczony trener i doradca wielu firm w Polsce. W okresie od grudnia 2014 roku do czerwca 2015 roku przeszkoliła i doradzała w sprawach wdrożenia nowych przepisów reklamacyjnych przeszło 1500 firm z różnych branż m.in. PEUGEOT POLSKA Sp. z o.o./CITROEN POLSKA Sp. z o.o (200 osób), Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o., jeden z największych dystrybutorów energii w Polsce (400 osób), Spółdzielnia Meblarska RAMETA Zakład Pracy Chronionej, Atlas Copco Polska Sp. z o.o., Rovese S.A. Centrum Dystrybucji JYSK, CCC Spółka Akcyjna, BRW Sp. z o.o., Samsung Electronics Polska Sp. z o.o., PKN Orlen S.A., Vision Express SP Sp. z o.o., Tele-Fonika Kable S.A., Michelin Polska S.A., Trade Stomil Sp. z o.o., Global Cosmed Group S.A., Ruukki Polska Sp. z o.o., Valvex S.A., Hager Polo Produkcja Sp. z o.o., Saint-Gobain Construction Products Polska Sp. z o.o. Kulinaria S.A., Dan Cake Polonia Sp. z o.o., Sołtysiński, Kawecki & Szlęzak Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów Spółka Komandytowa, Telepizza Poland Sp. z o.o., Nutricia Polska Sp. z o.o., Bosch Rexroth Sp. z o.o., Polski Ogród Sp. z o.o., itp.

    Autorka publikacji naukowych i poradnikowych z zakresu odpowiedzialności za wady rzeczy. Posiada doświadczenie praktyczne związane z pełnieniem funkcji arbitra Polubownego Sądu Konsumenckiego i Sądu Arbitrażowego.

    Ekspert Komisji Europejskiej w zakresie oceny projektów europejskich.

    Publikacje dotyczące zawierania umów i reklamacji w sprzedaży:

    • Konwencja wiedeńska o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów
    • Międzynarodowe prawo handlowe
    • UNIDROIT – Reguły międzynarodowych kontraktów handlowych
    • Niedozwolone klauzule umowne: nowelizacja kodeksu cywilnego
    • Umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość
    • Skutki wpisu postanowienia wzorca umownego do rejestru niedozwolonych postanowień
    • Prawo zobowiązań
    • Sprzedaż, wada, reklamacja: odpowiedzialność za wady fizyczne rzeczy poradnik konsumenta i sprzedawcy wybrane przepisy i orzecznictwo wraz z omówieniem
    • Odpowiedzialność za produkt w Unii Europejskiej : uwagi na tle 15 lat funkcjonowania dyrektywy 374/85
    • Polskie prawo konsumenckie na tle wspólnotowym
    • Implementacja prawa konsumenckiego w Polsce
    • Dostosowanie prawa wewnętrznego państw Unii Europejskiej do wymogów Dyrektywy o odpowiedzialności za wadliwe produkty
    • Ewolucja ochrony konsumenta w prawie kolizyjnym Unii Europejskiej w zakresie zobowiązań umownych
    • Odpowiedzialność za produkt wadliwy w prawie austriackim: wzorzec dla polskiego ustawodawcy?
    • Ochrona konsumenta jako zagadnienie kodyfikacyjne w prawie międzynarodowym prywatnym
    • Kierunki rozwoju europejskiego prawa prywatnego : wpływ europejskiego prawa konsumenckiego na prawo krajowe
    • Ewolucja ochrony konsumenta w prawie kolizyjnym Unii Europejskiej w zakresie zobowiązań umownych
    METODY

    Umowy handlowe – metody szkolenia:

    Szkolenie oparte na dużej interakcji w trenerem, prowadzone w czasie rzeczywistym.

    ADRESACI

    Umowy handlowe – adresaci szkolenia:

    • Kierowników i specjalistów działów zakupów, zaopatrzenia, inwestycji i logistyki
    • Kierowników i specjalistów działów prawnych i przetargów
    • Dyrektorów handlowych i finansowych
    • Członków zarządów przedsiębiorstw
    • Osób odpowiedzialnych za prawidłowe sporządzanie, zawieranie umów oraz egzekwowanie roszczeń w sprawach spornych

     

    Oceny uczestników wcześniejszej edycji szkolenia umowy handlowe w obrocie gospodarczym:

    POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
    98%
    ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
    98%
    UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
    99%

    MIEJSCE SZKOLENIA

    KARTA ZGŁOSZENIA

    OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT

      KONSULTANT


      KINGA LALKO-SMOŁKA
      KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH

      tel: +48 32 33 55 150
      mobile: +48 662 297 689
      e-mail: effect@effect.edu.pl

      AGNIESZKA WALAS
      SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH

      tel: +48 32 33 55 153
      mobile: +48 662 297 689
      e-mail: effect@effect.edu.pl

      OPINIE KLIENTÓW


      • "Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny. Pani Profesor zwracała uwagę na zagadnienia, które co do zasady nie budzą wątpliwości, lecz ich nieprawidłowy zapis może doprowadzić do nieprawidłowości, kontrowersji. Pani Profesor przekazuje wiedzę w sposób interesujący, nie opierając się jedynie na samym czytaniu przepisów".

        ZAKŁADY MECHANICZNE TARNÓW S.A Urszula
      • "Przejrzyste wyjaśnienie przepisów i zapisów stosowanych w umowach, poparte przykładami z praktyki".  

        Doosan Babcock Energy Polska S.A. Filip

      Newsletter


      BĄDŹ NA BIEŻĄCO

      z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

        Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.

        Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.