Reklamacje są problemem w każdej firmie i w każdym biznesie, niezależnie od tego czy zajmujesz się produkcją, dystrybucją, sprzedażą, czy zakupem towarów i usług.
Celem szkolenia Reklamacje w praktyce jest wyjaśnienie najbardziej zawiłych przypadków reklamacyjnych w Twojej firmie.
Nasz Ekspert podpowie jak najlepiej radzić sobie z rozpatrywaniem (jeżeli sprzedajesz/dystrybuujesz towary) i składaniem (jeżeli kupujesz towary lub usługi) reklamacji w granicach dozwolonych przez obowiązujące prawo polskie i międzynarodowe.
Podczas szkolenia prześledzisz wszystkie etapy procesu reklamacyjnego, tak z perspektywy osoby przyjmującej jak i składającej reklamację w działalności firmy.
Skorzystaj z 25 doświadczenia naszego Eksperta, prof. Moniki Jagielskiej, weź udział w warsztatach, działaj zgodnie z prawem, zadbaj o poprawność swoich procedur i dokumentacji reklamacyjnej i bądź na bieżąco ze zmianami w prawie reklamacyjnym!
Chcesz rozwiązać swoje wątpliwości podczas szkolenia? Dlaczego nie? Dajemy Ci taką możliwość!
Zgłoś problem mailem najpóźniej na 10 dni przed szkoleniem.
Nasz Ekspert przeanalizuje wszystkie dylematy i dostarczy optymalne rozwiązania podczas zajęć.
Zabezpiecz interesy Swojej firmy już dziś – zapisz się na szkolenie Reklamacje w praktyce!
Popularne publikacje naszego Eksperta:
22 marca 2019r. – Centrum Konferencyjne Golden Floor
Warszawa, Al. Jerozolimskie 123A
www.warszawa.goldenfloor.pl
Centrum Konferencyjne Golden Floor (budynek Millenium Plaza 15 piętro) – nowoczesne Centrum Konferencyjne usytuowane w ścisłym centrum Warszawy (800 metrów od dworca Warszawa Centralna).
Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00, a kończą o godzinie 16:00.
Cena szkolenia wynosi 550 zł brutto.
Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, przerwy kawowe, lunch. Parking płatny dodatkowo.
Cena szkolenia nie obejmuje noclegów. W przypadku konieczności rezerwacji noclegów rekomendujemy korzystanie z usług pobliskiego (100m) Hotelu Golden Tulip Warszawa Centrum**** www.goldentulipwarsawcentre.com lub Hotelu Campanile*** Warszawa www.campanile.com w cenach wynegocjowanych przez EFFECT.
Dowiesz się między innymi:
– czy klient musi podać swoje dane?
– co zrobić jeżeli klient nie chce podać danych?
– z czego korzystać (gwarancja czy rękojmia), co się bardzie „opłaca”?
– czy zawsze można korzystać i z gwarancji i z rękojmi?
– czy można zmienić gwarancję na rękojmię i odwrotnie?
– co w sytuacji gdy klient nie dokona wyboru między gwarancją a rękojmią?
– jakie dokumenty są wymagane przy składaniu reklamacji?
– czy musi być paragon/faktura?
– czy trzeba dostarczyć towar do reklamacji?
– kto ponosi koszty transportu?
– kto odpowiada za uszkodzenia w transporcie?
– czy kupujący powinien zdemontować rzecz?
– kto płaci za demontaż?
– czy trzeba dostarczyć opakowanie?
– czy można odmówić przyjęcia reklamacji?
– co zrobić jeżeli towar jest brudny/niekompletny?
– czego można żądać przy reklamacji?
– jaki powinien być opis wady?
– czy klient musi obejrzeć/zbadać towar?
– jakie są terminy do zgłoszenia reklamacji?
– jak długo odpowiada sprzedawca/dystrybutor/producent?
– po co jest data ważności?
– czy sprzedawca/dystrybutor może sam rozpatrzeć reklamację?
– czy trzeba korzystać z serwisu/rzeczoznawcy/fachowca?
– czy zawsze trzeba jechać do klienta?
– czy klient musi przywieźć towar?
– czy można rozpatrzeć reklamację w oparciu o zdjęcia?
– co w razie wywiezienia towaru zagranicę? Kto ponosi koszty?
– czy i jakie są skutki nieuzasadnionego zgłoszenia wady/wezwania serwisu?
– jaka jest różnica między rozpatrzeniem a załatwieniem reklamacji?
– w jakim terminie powinien rozpatrzeć reklamację sklep, a w jakim dystrybutor/serwis/producent?
– jakie są skutki niedotrzymania terminu rozpatrzenia reklamacji przez sklep/ dystrybutora/serwis/producenta?
– w jakim terminie powinien załatwić reklamację sklep, a w jakim dystrybutor/serwis/producent?
– jakie są skutki niedotrzymania terminu załatwienia reklamacji przez sklep/ dystrybutora/serwis/producenta?
– czy zawsze trzeba rozpatrzeć reklamację zgodnie z żądaniem klienta?
– czy klient może zmienić żądanie w trakcie rozpatrywania reklamacji?
– czy można odrzucić reklamację klienta?
– z jakich przyczyn można odrzucić reklamację klienta?
– co napisać w razie odrzucenia reklamacji?
– jakie mogą być skutki odrzucenia reklamacji?
– co napisać w razie częściowego uznania reklamacji?
– kto powinien odebrać towar?
– kto płaci za transport rzeczy z powrotem do klienta?
– kogo obciąża ponowny montaż rzeczy?
– co w sytuacji gdy klient nie chce odebrać reklamacji/towaru?
– czy klient musi odebrać rzecz z reklamacji?
– czy można zniszczyć rzecz w razie nieodebrania przez klienta?
– jak długo trzeba czekać na reakcję klienta?
– kto płaci za utylizację towaru?
– po jakim czasie reklamacje się przedawniają?
– kiedy warto uznać reklamację?
– jakie są skutki uznania reklamacji?
– czego jeszcze może żądać klient w razie uznania reklamacji?
– czy uznanie reklamacji ostatecznie załatwia sprawę?
Monika Jagielska – Ekspert prawa reklamacyjnego i gospodarczego
Profesor Prawa, zaangażowana w tworzenie najnowszej nowelizacji kodeksu cywilnego dotyczącej zmian w prawie sprzedaży, a także w prace nad nową ustawą o ochronie praw konsumentów, które zaczęły obowiązywać w styczniu 2017 roku.
Doświadczony trener i doradca wielu firm w Polsce. W okresie od grudnia 2014 roku do grudnia 2017 roku nasz Ekspert przeszkolił i doradzał w sprawach wdrożenia nowych przepisów reklamacyjnych przeszło 3000 firm z różnych branż m.in. PEUGEOT POLSKA Sp. z o.o./CITROEN POLSKA Sp. z o.o (200 osób), Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o., jeden z największych dystrybutorów energii w Polsce (400 osób), Spółdzielnia Meblarska RAMETA Zakład Pracy Chronionej, Atlas Copco Polska Sp. z o.o., Rovese S.A. Centrum Dystrybucji JYSK, CCC Spółka Akcyjna, BRW Sp. z o.o., Samsung Electronics Polska Sp. z o.o., PKN Orlen S.A., Vision Express SP Sp. z o.o., Tele-Fonika Kable S.A., Michelin Polska S.A., Trade Stomil Sp. z o.o., Global Cosmed Group S.A., Ruukki Polska Sp. z o.o., Valvex S.A., Hager Polo Produkcja Sp. z o.o., Saint-Gobain Construction Products Polska Sp. z o.o. Kulinaria S.A., Dan Cake Polonia Sp. z o.o., Sołtysiński, Kawecki & Szlęzak Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów Spółka Komandytowa, Telepizza Poland Sp. z o.o., Nutricia Polska Sp. z o.o., Bosch Rexroth Sp. z o.o., Polski Ogród Sp. z o.o., itp.
Posiada doświadczenie praktyczne związane z pełnieniem funkcji arbitra Polubownego Sądu Konsumenckiego i Sądu Arbitrażowego.
Ekspert Komisji Europejskiej w zakresie oceny projektów europejskich.
Publikacje dotyczące reklamacji:
Podczas zajęć prowadzący najpierw pokaże konkretne problemy praktyczne (na bazie rzeczywistych przykładów), następnie wskaże rozwiązanie oraz da gotowe rozwiązania (dokumenty, formatki, typowe klauzule) zabezpieczające interesy sprzedawcy.
Poszczególne przypadki i związane z nimi zapisy, formatki i dokumenty będą omawiane krok po kroku.
Na przykładzie problemów wziętych bezpośrednio z praktyki wyjaśniane będą prawne zawiłości kwestii reklamacyjnych.
Prowadzący będzie odpowiadał na pytania Uczestników dotyczące wątpliwości co do dokumentacji reklamacyjnej własnej firmy. Istnieje także możliwość przesłania własnych zapytań i problemów do omówienia w trakcie szkolenia.
22.03.2019 Warszawa |
Centrum Konferencyjne Golden Floor (Millenium Plaza) |
550 ZŁ (BRUTTO) |
17.05.2019 Katowice |
Park Inn by Radisson Katowice**** |
550 ZŁ (BRUTTO) |
KARTA ZGŁOSZENIA
KONSULTANT
tel: +48 32 33 55 150 mobile: +48 662 297 689 e-mail: effect@effect.edu.pl
OPINIE KLIENTÓW
"Pełna sala podczas szkolenia jest świadectwem bardzo dobrego prowadzenia zajęć, kompetentnego wykładowcy, zorganizowanej firmy szkoleniowej Effect".
"Jestem bardzo zadowolona ze szkolenia, materiały są jasne i zrozumiale przedstawione. Prowadzący przygotowany do perfekcji, odpowiada na wszystkie pytania i rozwiewa wszelkie wątpliwości. Polecam".
Newsletter
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.