In Handel / Marketing, Obsługa klienta / obsługa reklamacji, Zakupy / logistyka
http://144.76.189.48/pdf-new.php?url=https://effect.edu.pl/szkolenie-obsluga-klienta-reklamacje/reklamacje-w-praktyce-rekojmia-gwarancja-niezgodnosc-towaru-z-umowa-procedury-reklamacyjne?date=60482

Reklamacje w praktyce – rękojmia, gwarancja, niezgodność towaru z umową, procedury reklamacyjne, projektowane zmiany na 2022 rok i ich konsekwencje dla przedsiębiorców

– prof. Monika Jagielska wyjaśnia jak stosować w praktyce przepisy, jak radzić sobie z rozpatrywaniem i ze składaniem reklamacji biznesowych oraz konsumenckich.

Zmiany w prawie konsumenckim w 2022 roku.

UWAGA!!! Kolejne poważne zmiany przed nami!
Trwają prace nad zmianą ustawy o prawach konsumenta oraz ustawy Kodeks cywilny, które powinny zostać dostosowane do dyrektyw unijnych do 1 lipca 2021 roku.
Nowe wymogi wywrócą dotychczasowy porządek prawny.
Przygotuj się już dziś!
Przedstawimy kierunek zmian i ich skutki dla firm wynikające między innymi z uchylenia 14dniowego terminu rozpatrzenia reklamacji konsumenta, wprowadzenia hierarchii roszczeń konsumenta względem sprzedawcy, itd.

Przypomnimy ważne zmiany zasad działania rękojmi między przedsiębiorcami.
Niektórzy przedsiębiorcy od 1 stycznia 2021 roku są chronieni prawem jak konsumenci indywidualni.

Oznacza to poważne zmiany między innymi w sposobie rozpatrywania reklamacji, wprowadzenie rocznego domniemania wady w relacjach B2B, czy obowiązku rozpatrzenia reklamacji w niektórych umowach między przedsiębiorcami w ciągu 14 dni, pod rygorem obowiązkowego jej uznania w razie nieterminowego rozpatrzenia.
Zmiany w przepisach zmuszają do przeglądu i aktualizacji regulaminów, OWS i umów stosowanych przez przedsiębiorców a także weryfikacji statusu klientów.

O czym trzeba pamiętać, zmieniając regulaminy i wzory umów?
Jakie przepisy trzeba uwzględnić w obrocie z przedsiębiorcami-konsumentami od 1 stycznia 2021 roku?

Na szkoleniu dowiesz się czy możesz wyłączyć odpowiedzialność, jak zabezpieczyć się przed zmianami!

Dodatkowo celem szkolenia Reklamacje w praktyce jest wyjaśnienie najbardziej zawiłych przypadków reklamacyjnych w Twojej firmie.
Nasz Ekspert podpowie jak najlepiej radzić sobie z rozpatrywaniem (jeżeli sprzedajesz/dystrybuujesz towary) i składaniem (jeżeli kupujesz towary lub usługi) reklamacji w granicach dozwolonych przez obowiązujące prawo polskie i międzynarodowe.

W trakcie szkolenia na temat rękojmi, gwarancji, nowych procedur reklamacyjnych dowiesz się:

  • jakie są prawa i obowiązki klienta i przedsiębiorcy przy składaniu i rozpatrywaniu reklamacji?
  • jak rozpatrywać reklamacje zgodnie ze zmienionym prawem?
  • co wolno, a czego nie wolno w reklamacjach?
  • jak skutecznie składać i rozpatrywać reklamacje?
  • jak radzić sobie gdy reklamacja ma być odrzucona?
  • jak dobrze i skutecznie wykorzystać swoje karty gwarancyjne, warunki sprzedaży/zakupu, druki reklamacyjne, procedury reklamacyjne?

Podczas szkolenia prześledzisz wszystkie etapy procesu reklamacyjnego, tak z perspektywy osoby przyjmującej jak i składającej reklamację w działalności firmy.

  1. Składanie reklamacji
  2. Rozpatrywanie reklamacji
  3. Uznanie/odrzucenie reklamacji
  4. Odwołanie od reklamacji
  5. Praktyka reklamacyjna w Twojej firmie

Skorzystaj z 25 lat doświadczenia naszego Eksperta, prof. Moniki Jagielskiej, weź udział w warsztatach, działaj zgodnie z prawem, zadbaj o poprawność swoich procedur i dokumentacji reklamacyjnej i bądź na bieżąco ze zmianami w prawie reklamacyjnym!

Chcesz rozwiązać swoje wątpliwości podczas szkolenia? Dlaczego nie? Dajemy Ci taką możliwość!
Zgłoś problem mailem najpóźniej na 10 dni przed szkoleniem.
Nasz Ekspert przeanalizuje wszystkie dylematy i dostarczy optymalne rozwiązania podczas zajęć.
Zabezpiecz interesy Swojej firmy już dziś – zapisz się na szkolenie Reklamacje w praktyce!

Popularne publikacje naszego Eksperta:

reklamacja-towarurękojmia a gwarancjaprocedura-reklamacji-towaru


uczestnicy szkolenia reklamacje w praktyce wybrali również:

Szkolenie Mistrzowska obsługa klienta – Sprawdź

ORGANIZACJA

Wybierz termin szkolenia:

Przydatne informacje organizacyjne:

27 maja 2022r. – szkolenie online

Wymagania sprzętowe:

  • W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem.
  • Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
  • Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.

Harmonogram godzinowy:

Zaplanuj czas na szkolenie w godzinach 9:00-14:00.
8.30 – 9.00
Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień

Cena szkolenia wynosi 590 zł netto.
Do podanej kwoty zostanie doliczony VAT w wysokości 23%.

Dla instytucji budżetowych i firm, które finansują szkolenie w ponad 70% z środków publicznych, istnieje możliwość wystawienia faktury VAT ze stawką zwolnioną. Aby uzyskać taką fakturę należy przesłać do nas oświadczenie o finansowaniu usługi szkoleniowej ze środków publicznych.

Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z ćwiczeniami, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.
OSiI Effect nie wyraża zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.

CELE I KORZYŚCI

Szkolenie reklamacje w praktyce – rękojmia, gwarancja, niezgodność towaru z umową, prawo reklamacji – co zyskasz na udziale?

Dowiesz się między innymi:

  • Jak ograniczyć rodzaje wad, za które odpowiadamy?
  • Jak ograniczyć lub wyłączyć rękojmię?
  • Jak określić czas trwania gwarancji?
  • Jakie procedury warto wdrożyć w związku z rozpatrywaniem reklamacji?
  • Co powinna zawierać odpowiedź na reklamację?
  • Co warto zawrzeć w odrzuceniu reklamacji?
  • Jak ograniczyć koszty związane z transportem przy reklamacji?
  • Kiedy warto przygotować wzór umowy z klientem?
  • Jak określić w umowie obowiązki kupującego związane z wadą?
  • Jak zmusić kupującego do zbadania rzeczy wysyłanej przez przewoźnika?
PROGRAM

Szkolenie Reklamacje w praktyce – rękojmia, gwarancja, niezgodność towaru z umową, procedury reklamacyjne – program szkolenia:

Projekt ustawy o prawach konsumenta oraz ustawy Kodeks cywilny – implementacja dyrektyw unijnych, kierunek zmian w 2022 roku.

Uchylenie 14dniowego terminu rozpatrzenia reklamacji konsumenta.
Wprowadzenie hierarchii roszczeń konsumenta względem sprzedawcy.

Omówienie zmian dotyczących zasad działania rękojmi między przedsiębiorcami.

Którzy przedsiębiorcy będą traktowani jak konsumenci?
Co oznaczają zmiany, jak się zabezpieczyć przed zmianami, czy wręcz ich uniknąć!
Składanie reklamacji

  • Co napisać w zgłoszeniu reklamacyjnym?
  • Jak dobrze wykorzystać swoje druki, zgłoszenia reklamacyjne, formularze reklamacyjne?
  • Czy wykorzystywane w firmie druki reklamacyjne są prawidłowe?
  • Co warto w nich uzupełnić? Albo jak maksymalnie je wykorzystać bez dokonywania zmian?
  • Kto powinien przyjąć reklamację: producent/sprzedawca/dystrybutor/serwis?
  • Infolinia a składanie reklamacji?
  • Na co zwrócić uwagę przyjmując/składając reklamację?
  • Jakie są „wrażliwe” elementy i pułapki przy składaniu i sporządzaniu reklamacji?
  • Na co powinny zwracać szczególną uwagę osoby sporządzające reklamację?
  • Analiza typowego zgłoszenia reklamacyjnego/ formularza reklamacyjnego punkt po punkcie ze wskazaniem częstych błędów, „pułapek”, problemów

Składnie reklamacji – najczęściej zadawane pytania:

– czy klient musi podać swoje dane?
– co zrobić jeżeli klient nie chce podać danych?
– z czego korzystać (gwarancja czy rękojmia), co się bardziej „opłaca”?
– czy zawsze można korzystać i z gwarancji i z rękojmi?
– czy można zmienić gwarancję na rękojmię i odwrotnie?
– co w sytuacji gdy klient nie dokona wyboru między gwarancją a rękojmią?
– jakie dokumenty są wymagane przy składaniu reklamacji?
– czy musi być paragon/faktura?
– czy trzeba dostarczyć towar do reklamacji?
– kto ponosi koszty transportu?
– kto odpowiada za uszkodzenia w transporcie?
– czy kupujący powinien zdemontować rzecz?
– kto płaci za demontaż?
– czy trzeba dostarczyć opakowanie?
– czy można odmówić przyjęcia reklamacji?
– co zrobić jeżeli towar jest brudny/niekompletny?
– czego można żądać przy reklamacji?
– jaki powinien być opis wady?
– czy klient musi obejrzeć/zbadać towar?
– jakie są terminy do zgłoszenia reklamacji?
– jak długo odpowiada sprzedawca/dystrybutor/producent?
– po co jest data ważności?

Rozpatrywanie reklamacji

  • Co napisać w zgłoszeniu reklamacyjnym?
  • Jak dobrze wykorzystać swoje druki, zgłoszenia reklamacyjne, formularze reklamacyjne?
  • Czy wykorzystywane w firmie druki reklamacyjne są prawidłowe?
  • Co warto w nich uzupełnić? Albo jak maksymalnie je wykorzystać bez dokonywania zmian?
  • Kto powinien rozpatrzyć reklamację?
  • Na co zwrócić uwagę w trakcie rozpatrywania reklamacji?
  • Jakie są „wrażliwe” elementy i pułapki przy rozpatrywaniu reklamacji?
  • Na co powinny zwracać szczególną uwagę osoby rozpatrujące reklamację?
  • Analiza typowego zgłoszenia reklamacyjnego/ formularza reklamacyjnego punkt po punkcie ze wskazaniem częstych błędów, „pułapek”, problemów

Rozpatrywanie reklamacji – najczęściej zadawane pytania:

– czy sprzedawca/dystrybutor może sam rozpatrzeć reklamację?
– czy trzeba korzystać z serwisu/rzeczoznawcy/fachowca?
– czy zawsze trzeba jechać do klienta?
– czy klient musi przywieźć towar?
– czy można rozpatrzeć reklamację w oparciu o zdjęcia?
– co w razie wywiezienia towaru zagranicę? Kto ponosi koszty?
– czy i jakie są skutki nieuzasadnionego zgłoszenia wady/wezwania serwisu?
– jaka jest różnica między rozpatrzeniem a załatwieniem reklamacji?
– w jakim terminie powinien rozpatrzeć reklamację sklep, a w jakim dystrybutor/serwis/producent?
– jakie są skutki niedotrzymania terminu rozpatrzenia reklamacji przez sklep/ dystrybutora/serwis/producenta?
– w jakim terminie powinien załatwić reklamację sklep, a w jakim dystrybutor/serwis/producent?
– jakie są skutki niedotrzymania terminu załatwienia reklamacji przez sklep/ dystrybutora/serwis/producenta?
– czy zawsze trzeba rozpatrzeć reklamację zgodnie z żądaniem klienta?
– czy klient może zmienić żądanie w trakcie rozpatrywania reklamacji?

Uznanie/odrzucenie reklamacji

  • Co napisać w razie uznania, a co odrzucenia reklamacji?
  • Jak dobrze wykorzystać swoje druki, zgłoszenia reklamacyjne, formularze reklamacyjne?
  • Czy wykorzystywane w firmie druki reklamacyjne są prawidłowe?
  • Co warto w nich uzupełnić? Albo jak maksymalnie je wykorzystać bez dokonywania zmian?
  • Co musi zawierać pismo odrzucające reklamację?
  • Na co zwrócić uwagę odrzucając reklamację?
  • Jakie są „wrażliwe” elementy i pułapki przy odrzucaniu reklamacji?
  • Na co powinny zwracać szczególną uwagę osoby sporządzające pisma odrzucające reklamację?
  • Analiza typowego pisma uznającego/odrzucającego reklamację punkt po punkcie ze wskazaniem częstych błędów, „pułapek”, problemów

Uznanie/odrzucenie reklamacji – najczęściej zadawane pytania:

– czy można odrzucić reklamację klienta?
– z jakich przyczyn można odrzucić reklamację klienta?
– co napisać w razie odrzucenia reklamacji?
– jakie mogą być skutki odrzucenia reklamacji?
– co napisać w razie częściowego uznania reklamacji?
– kto powinien odebrać towar?
– kto płaci za transport rzeczy z powrotem do klienta?
– kogo obciąża ponowny montaż rzeczy?
– co w sytuacji gdy klient nie chce odebrać reklamacji/towaru?
– czy klient musi odebrać rzecz z reklamacji?
– czy można zniszczyć rzecz w razie nieodebrania przez klienta?
– jak długo trzeba czekać na reakcję klienta?
–  kto płaci za utylizację towaru?
– po jakim czasie reklamacje się przedawniają?
– kiedy warto uznać reklamację?
– jakie są skutki uznania reklamacji?
– czego jeszcze może żądać klient w razie uznania reklamacji?
– czy uznanie reklamacji ostatecznie załatwia sprawę?

Odwołanie od reklamacji

  • Czy prawo przewiduje instytucję odwołania od reklamacji?
  • Czy warto odwoływać się od reklamacji do sprzedawcy/ producenta?
  • Jak sporządzić odwołanie od reklamacji? A jak odpowiedź na odwołanie?
  • Co zrobić w razie złożenia odwołania przez klienta?
  • Czy jest termin na odpowiedź?
  • Jakie są skutki braku odpowiedzi na odwołanie?
  • Czy są inne drogi odwołania?
  • Jakie znaczenie ma interwencja rzecznika konsumentów?
  • Jak skorzystać z drogi sądowej

Praktyka rozpatrywania reklamacji w Twojej firmie

  • pytania uczestników
  • indywidualne konsultacje
  • konsultacja UPRZEDNIO DOSTARCZONEJ dokumentacji reklamacyjnej stosowanej w firmie
WYKŁADOWCA

Szkolenie Reklamacje w praktyce – rękojmia, gwarancja, niezgodność towaru z umową, procedury reklamacyjne poprowadzi:

Monika Jagielska – Ekspert prawa reklamacyjnego i gospodarczego

Profesor Prawa, zaangażowana w tworzenie najnowszej nowelizacji kodeksu cywilnego dotyczącej zmian w prawie sprzedaży, a także w prace nad nową ustawą o ochronie praw konsumentów, które zaczęły obowiązywać w styczniu 2017 roku.

Doświadczony trener i doradca wielu firm w Polsce. W okresie od grudnia 2014 roku do grudnia 2017 roku nasz Ekspert przeszkolił i doradzał w sprawach wdrożenia nowych przepisów reklamacyjnych przeszło 3000 firm z różnych branż m.in. PEUGEOT POLSKA Sp. z o.o./CITROEN POLSKA Sp. z o.o (200 osób), Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o., jeden z największych dystrybutorów energii w Polsce (400 osób), Spółdzielnia Meblarska RAMETA Zakład Pracy Chronionej, Atlas Copco Polska Sp. z o.o., Rovese S.A. Centrum Dystrybucji JYSK, CCC Spółka Akcyjna, BRW Sp. z o.o., Samsung Electronics Polska Sp. z o.o., PKN Orlen S.A., Vision Express SP Sp. z o.o., Tele-Fonika Kable S.A., Michelin Polska S.A., Trade Stomil Sp. z o.o., Global Cosmed Group S.A., Ruukki Polska Sp. z o.o., Valvex S.A., Hager Polo Produkcja Sp. z o.o., Saint-Gobain Construction Products Polska Sp. z o.o. Kulinaria S.A., Dan Cake Polonia Sp. z o.o., Sołtysiński, Kawecki & Szlęzak Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów Spółka Komandytowa, Telepizza Poland Sp. z o.o., Nutricia Polska Sp. z o.o., Bosch Rexroth Sp. z o.o., Polski Ogród Sp. z o.o., itp.

Posiada doświadczenie praktyczne związane z pełnieniem funkcji arbitra Polubownego Sądu Konsumenckiego i Sądu Arbitrażowego.

Ekspert Komisji Europejskiej w zakresie oceny projektów europejskich.

Publikacje dotyczące reklamacji:

  • Sprzedaż konsumencka w teorii i praktyce
  • Sprzedaż, wada, reklamacja: odpowiedzialność za wady fizyczne rzeczy poradnik konsumenta i sprzedawcy wybrane przepisy i orzecznictwo wraz z omówieniem
  • Odpowiedzialność za produkt w Unii Europejskiej: uwagi na tle 15 lat funkcjonowania dyrektywy 374/85
  • Polskie prawo konsumenckie na tle wspólnotowym
  • Implementacja prawa konsumenckiego w Polsce
  • Dostosowanie prawa wewnętrznego państw Unii Europejskiej do wymogów Dyrektywy o odpowiedzialności za wadliwe produkty
  • Umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość
  • Ewolucja ochrony konsumenta w prawie kolizyjnym Unii Europejskiej w zakresie zobowiązań umownych
  • Odpowiedzialność za produkt wadliwy w prawie austriackim: wzorzec dla polskiego ustawodawcy?
  • Ochrona konsumenta jako zagadnienie kodyfikacyjne w prawie międzynarodowym prywatnym
  • Kierunki rozwoju europejskiego prawa prywatnego: wpływ europejskiego prawa konsumenckiego na prawo krajowe
  • Ewolucja ochrony konsumenta w prawie kolizyjnym Unii Europejskiej w zakresie zobowiązań umownych
  • Konwencja wiedeńska o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów
METODY

Szkolenie reklamacje w praktyce – rękojmia, gwarancja, niezgodność towaru z umową, prawo reklamacji – tylko praktyczne metody prowadzenia zajęć:

Podczas zajęć prowadzący najpierw pokaże konkretne problemy praktyczne (na bazie rzeczywistych przykładów), następnie wskaże rozwiązanie oraz da gotowe rozwiązania (dokumenty, formatki, typowe klauzule) zabezpieczające interesy sprzedawcy.
Poszczególne przypadki i związane z nimi zapisy, formatki i dokumenty będą omawiane krok po kroku. 
Na przykładzie problemów wziętych bezpośrednio z praktyki wyjaśniane będą prawne zawiłości kwestii reklamacyjnych.

Prowadzący będzie odpowiadał na pytania Uczestników dotyczące wątpliwości co do dokumentacji reklamacyjnej własnej firmy. Istnieje także możliwość przesłania własnych zapytań i problemów do omówienia w trakcie szkolenia.

ADRESACI

szkolenie reklamacje w praktyce – rękojmia, gwarancja, niezgodność towaru z umową, prawo reklamacji adresowane jest do:

  • Pracowników Działów Obsługi Reklamacji
  • Pracowników Działów Obsługi Klienta
  • Pracowników Działów Kontroli Jakości i Produkcji
  • Pracowników Działów Handlowych/Sprzedaży/Zakupów
  • Pracowników sklepów internetowych
  • Pracowników działów serwisów
    oraz wszystkich osób zajmujących się problematyką reklamacji w przedsiębiorstwie

Oceny uczestników wcześniejszej edycji szkolenia reklamacje w praktyce – rękojmia, gwarancja, niezgodność towaru z umową, procedury reklamacyjne:  

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
99%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
100%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
100%

MIEJSCE SZKOLENIA

Hotel Focus*** Łódź

Hotel Focus*** Łódź

27.05.2022 Szkolenie online
590 ZŁ (NETTO)
7.07.2022 Szkolenie online
590 ZŁ (NETTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT

    KONSULTANT


    KINGA LALKO-SMOŁKA
    KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH

    tel: +48 32 33 55 150
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

    AGNIESZKA WALAS
    SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH

    tel: +48 32 33 55 153
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

    OPINIE KLIENTÓW


    • "Pełna sala podczas szkolenia jest świadectwem bardzo dobrego prowadzenia zajęć, kompetentnego wykładowcy, zorganizowanej firmy szkoleniowej Effect".  

      RAWLPLUG S.A. Jarosław
    • "Jestem bardzo zadowolona ze szkolenia, materiały są jasne i zrozumiale przedstawione. Prowadzący przygotowany do perfekcji, odpowiada na wszystkie pytania i rozwiewa wszelkie wątpliwości. Polecam".  

      Flint Espresso Sp. z o.o. Anna

    Newsletter


    BĄDŹ NA BIEŻĄCO

    z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

      Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.
      Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.