http://144.76.189.48/pdf-new.php?url=https://effect.edu.pl/szkolenie-obsluga-klienta-reklamacje/reklamacje-w-praktyce-rekojmia-gwarancja-niezgodnosc-towaru-z-umowa-procedury-reklamacyjne?date=76065

Praktyczne aspekty rozpatrywania reklamacji z uwzględnieniem zmian i ich konsekwencji dla przedsiębiorców

– prof. Monika Jagielska wyjaśnia „wrażliwe” elementy i pułapki przy rozpatrywaniu reklamacji po zmianach

To już pewne! Zmiany w prawie reklamacyjnym obowiązują od 1 stycznia 2023 roku.

Nowe wymogi, ustawa o prawach konsumenta oraz ustawa Kodeks cywilny z zapisami dostosowanymi do dyrektyw unijnych, wywróciły dotychczasowy porządek prawny.

Jak obronić pozycję sprzedającego i producenta na gruncie nowych przepisów?
Jakie „wrażliwe” elementy i pułapki przy rozpatrywaniu reklamacji muszą znać przedsiębiorcy?
Jak zorientować się w „gąszczu regulacji” i zabezpieczyć interesy firmy?

Nie trać czasu, poznaj nowe przepisy z komentarzem Eksperta!

Przedstawimy zmiany i ich skutki dla firm, których nie wyczytasz z przepisów, dotyczące między innymi:

  • przeniesienia reklamacji konsumenckich do ustawy o prawach konsumenta,
  • wprowadzenia hierarchii roszczeń konsumenta względem sprzedawcy,
  • uchylenia przepisów o regresie,
  • wprowadzenia obligatoryjnych elementów gwarancji jakości.

Sprawdź:

  • Kiedy stosować nowe przepisy, a kiedy stare?
  • Co będzie regulować ustawa o prawach konsumenta a co kodeks cywilny?
  • Czym różni się rękojmia od braku zgodności z umową?
  • Jakie są obligatoryjne elementy rękojmi?
  • Jak rozpatrywać reklamacje konsumenckie, drobnych przedsiębiorców i „dużego” biznesu zgodnie z nowymi przepisami?
  • Co się zmieni – porównanie stare i nowe?
  • Jak dostosować druki, zgłoszenia reklamacyjne, formularze reklamacyjne?
  • Co powinny zawierać formularze w nowej procedurze reklamacyjnej?

Przypomnimy ważne zmiany zasad działania rękojmi między przedsiębiorcami.

!!! Niektórzy przedsiębiorcy od 1 stycznia 2021 roku są chronieni prawem jak konsumenci indywidualni. 
Zakres tych zmian jeszcze się pogłębi od 1 stycznia 2023!
Co to oznacza w praktyce?
Oznacza to poważne zmiany między innymi w sposobie rozpatrywania reklamacji, wprowadzenie domniemania wady w relacjach B2B, czy obowiązku rozpatrzenia reklamacji w niektórych umowach między przedsiębiorcami w ciągu 14 dni, pod rygorem obowiązkowego jej uznania w razie nieterminowego rozpatrzenia.

Zmiany w przepisach zmuszają do przeglądu i aktualizacji regulaminów, OWS i umów stosowanych przez przedsiębiorców a także weryfikacji statusu klientów.

Dodatkowo wyjaśnimy najbardziej zawiłe przypadki reklamacyjne w Twojej firmie.

Przedstawimy przykłady klauzul wyłączających lub ograniczających odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu wad.

Nasz Ekspert podpowie jak najlepiej radzić sobie z rozpatrywaniem (jeżeli sprzedajesz/dystrybuujesz towary) i składaniem (jeżeli kupujesz towary lub usługi) reklamacji w granicach dozwolonych przez obowiązujące prawo polskie i międzynarodowe.

W trakcie szkolenia na temat rękojmi, gwarancji, braku zgodności z umową, nowych przepisów reklamacyjnych dowiesz się:

  • jak zmieniły się prawa i obowiązki klienta i przedsiębiorcy przy składaniu i rozpatrywaniu reklamacji?
  • jak rozpatrywać reklamacje zgodnie ze zmienionym prawem?
  • co wolno, a czego nie wolno w reklamacjach?
  • jak skutecznie składać i rozpatrywać reklamacje?
  • jak radzić sobie gdy reklamacja ma być odrzucona?
  • jak przygotować swoje karty gwarancyjne, warunki sprzedaży/zakupu, druki reklamacyjne, procedury reklamacyjne na zmiany?

Podczas szkolenia prześledzisz wszystkie etapy procesu reklamacyjnego, tak z perspektywy osoby przyjmującej jak i składającej reklamację w działalności firmy.

  1. Składanie reklamacji
  2. Rozpatrywanie reklamacji
  3. Uznanie/odrzucenie reklamacji
  4. Odwołanie od reklamacji
  5. Praktyka reklamacyjna w Twojej firmie

Skorzystaj z 25 lat doświadczenia naszego Eksperta, prof. Moniki Jagielskiej, weź udział w warsztatach, działaj zgodnie z prawem, zadbaj o poprawność swoich procedur i dokumentacji reklamacyjnej i bądź na bieżąco ze zmianami w prawie reklamacyjnym!

Chcesz rozwiązać swoje wątpliwości podczas szkolenia? Dlaczego nie? Dajemy Ci taką możliwość!
Zgłoś problem mailem najpóźniej na 10 dni przed szkoleniem.
Nasz Ekspert przeanalizuje wszystkie dylematy i dostarczy optymalne rozwiązania podczas zajęć.
Zabezpiecz interesy Swojej firmy już dziś – zapisz się na szkolenie Reklamacje w praktyce!

Popularne publikacje naszego Eksperta:

reklamacja-towarurękojmia a gwarancjaprocedura-reklamacji-towaru


uczestnicy szkolenia reklamacje w praktyce wybrali również:

Szkolenie Mistrzowska obsługa klienta – Sprawdź

ORGANIZACJA

Wybierz termin szkolenia:

Przydatne informacje organizacyjne:

7 marca 2025r. – szkolenie online

Wymagania sprzętowe:

  • W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem.
  • Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
  • Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.

Harmonogram godzinowy:

Zaplanuj czas na szkolenie w godzinach 9:00-14:00.
8.30 – 9.00
Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień

Cena szkolenia wynosi 840 zł netto.
Do podanej kwoty zostanie doliczony VAT w wysokości 23%.

Dla instytucji budżetowych i firm, które finansują szkolenie w ponad 70% z środków publicznych, istnieje możliwość wystawienia faktury VAT ze stawką zwolnioną. Aby uzyskać taką fakturę należy przesłać do nas oświadczenie o finansowaniu usługi szkoleniowej ze środków publicznych.

Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z ćwiczeniami, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.
OSiI Effect nie wyraża zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.

CELE I KORZYŚCI

Szkolenie Rewolucyjne zmiany w prawie reklamacyjnym od 1 stycznia 2023 roku – cele szkolenia:

Podczas szkolenia omówimy zmiany ustawy o prawach konsumenta oraz ustawy Kodeks cywilny, dostosowujące polskie prawo do dyrektyw unijnych.

PROGRAM

Szkolenie Rewolucyjne zmiany w prawie reklamacyjnym od 1 stycznia 2023 roku program:

Nowelizacja kodeksu cywilnego (KC) i ustawy o prawach konsumenta (UPK) – od 1 stycznia 2023 roku

  • Rozdzielenie reklamacji między kodeks cywilny i UPK – KC czy UPK – oto jest pytanie!
  • Inne podstawy do starych, inne do nowych reklamacji.
  • Kiedy kupujący przedsiębiorca może się powołać na UPK kiedy na KC?
  • Nowa definicja braku zgodności z umową, a stara wada fizyczna.
  • Jakie roszczenia ma przedsiębiorca a jakie konsument?
  • Co zmieni się w żądaniach klientów po zmianach?
  • Jak wygląda procedura reklamacyjna po zmianach?
  • Porównanie stare i nowe.
  • Co się stało z regresem?
  • Co musi być w gwarancji po nowemu?

Omówienie zmian dotyczących zasad działania rękojmi między przedsiębiorcami

  • Którzy przedsiębiorcy będą traktowani jak konsumenci?
  • Co oznaczają zmiany, jak się zabezpieczyć przed zmianami, czy wręcz ich uniknąć!

Składanie reklamacji

  • Co napisać w zgłoszeniu reklamacyjnym?
  • Jak przystosować swoje druki, zgłoszenia reklamacyjne, formularze reklamacyjne do zmian?
  • Kto powinien przyjąć reklamację: producent/sprzedawca/dystrybutor/serwis?
  • Infolinia a składanie reklamacji?
  • Na co zwrócić uwagę przyjmując/składając reklamację?
  • Jakie są „wrażliwe” elementy i pułapki przy składaniu i sporządzaniu reklamacji?
  • Na co powinny zwracać szczególną uwagę osoby sporządzające reklamację?

Składnie reklamacji – najczęściej zadawane pytania

  • UPK czy KC? Jaka podstawa i kiedy?
  • Stare czy nowe przepisy?
  • Czy klient musi podać swoje dane?
  • Co zrobić jeżeli klient nie chce podać danych?
  • Z czego korzystać (gwarancja rękojmia brak zgodności), co się bardziej „opłaca” i co tu zmieni nowelizacja
  • Kiedy można korzystać i z gwarancji z rękojmi brak zgodności?
  • Czy można zmienić gwarancję na rękojmię i odwrotnie? Co z brakiem zgodności?
  • Co w sytuacji gdy klient nie dokona wyboru między gwarancją, rękojmią i brakiem zgodności?
  • Jakie dokumenty są wymagane przy składaniu reklamacji?
  • Czy musi być paragon/faktura?
  • Czy trzeba dostarczyć towar do reklamacji? ZMIANY!
  • Kto ponosi koszty transportu? ZMIANY!
  • Czy kupujący powinien zdemontować rzecz? ZMIANY!
  • Kto płaci za demontaż? ZMIANY!
  • Czy można odmówić przyjęcia reklamacji?
  • Co zrobić jeżeli towar jest brudny/niekompletny?
  • Czego można żądać przy reklamacji? ZMIANY!
  • Jaki powinien być opis wady?
  • Czy klient musi obejrzeć/zbadać towar?
  • Jakie są terminy do zgłoszenia reklamacji? ZMIANY!
  • Jak długo odpowiada sprzedawca/dystrybutor/producent?
  • Po co jest data ważności?

Rozpatrywanie reklamacji

  • Co napisać w zgłoszeniu reklamacyjnym?
  • Jak dostosować swoje druki, zgłoszenia reklamacyjne, formularze reklamacyjne?
  • Co warto w nich uzupełnić, albo jak maksymalnie je wykorzystać bez dokonywania zmian?
  • Kto powinien rozpatrzyć reklamację?
  • Na co zwrócić uwagę w trakcie rozpatrywania reklamacji po zmianach?
  • Jakie są „wrażliwe” elementy i pułapki przy rozpatrywaniu reklamacji po zmianach?
  • Na co powinny zwracać szczególną uwagę osoby rozpatrujące reklamację po zmianach?
  • Przykłady klauzul wyłączających lub ograniczających odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu wad – czy sprzedawca może uniknąć odpowiedzialności?

Rozpatrywanie reklamacji – najczęściej zadawane pytania

  • Czy sprzedawca/dystrybutor może sam rozpatrzeć reklamację?
  • Czy trzeba korzystać z serwisu/rzeczoznawcy/fachowca?
  • Czy zawsze trzeba jechać do klienta? ZMIANY!
  • Czy klient musi przywieźć towar? ZMIANY!
  • Czy można rozpatrzeć reklamację w oparciu o zdjęcia?
  • Co w razie wywiezienia towaru zagranicę? Kto ponosi koszty?
  • Czy i jakie są skutki nieuzasadnionego zgłoszenia wady/wezwania serwisu?
  • Jaka jest różnica między rozpatrzeniem a załatwieniem reklamacji?
  • W jakim terminie powinien rozpatrzeć reklamację sklep, a w jakim dystrybutor/serwis/producent?
  • Jakie są skutki niedotrzymania terminu rozpatrzenia reklamacji przez sklep/dystrybutora/serwis/producenta?
  • W jakim terminie powinien załatwić reklamację sklep, a w jakim dystrybutor/serwis/producent?
  • Jakie są skutki niedotrzymania terminu załatwienia reklamacji przez sklep/dystrybutora/serwis/producenta?
  • Czy zawsze trzeba rozpatrzeć reklamację zgodnie z żądaniem klienta?
  • Czy klient może zmienić żądanie w trakcie rozpatrywania reklamacji?
  • Kto powinien odebrać towar? ZMIANY!
  • Kto płaci za transport rzeczy z powrotem do klienta? ZMIANY!
  • Kogo obciąża ponowny montaż rzeczy? ZMIANY!
  • Co w sytuacji gdy klient nie chce odebrać reklamacji/towaru?
  • Czy klient musi odebrać rzecz z reklamacji? ZMIANY!
  • Czy można zniszczyć rzecz w razie nieodebrania przez klienta?
  • Jak długo trzeba czekać na reakcję klienta?
  • Po jakim czasie reklamacje się przedawniają?
  • Kiedy warto uznać reklamację?
  • Jakie są skutki uznania reklamacji?
  • Czego jeszcze może żądać klient w razie uznania reklamacji? ZMIANY!
  • Czy uznanie reklamacji ostatecznie załatwia sprawę?

Odwołanie od reklamacji

  • Czy prawo przewiduje instytucję odwołania od reklamacji?
  • Czy warto odwoływać się od reklamacji do sprzedawcy/ producenta?
  • Jak sporządzić odwołanie od reklamacji? A jak odpowiedź na odwołanie?
  • Co zrobić w razie złożenia odwołania przez klienta?
  • Czy jest termin na odpowiedź?
  • Jakie są skutki braku odpowiedzi na odwołanie?
  • Czy są inne drogi odwołania?
  • Jakie znaczenie ma interwencja rzecznika konsumentów?
  • Jak skorzystać z drogi sądowej?

Praktyka rozpatrywania reklamacji w Twojej firmie

  • Pytania uczestników.
  • Indywidualne konsultacje.
  • Konsultacja UPRZEDNIO DOSTARCZONEJ dokumentacji reklamacyjnej stosowanej w firmie.
WYKŁADOWCA

Szkolenie Rewolucyjne zmiany w prawie reklamacyjnym od 1 stycznia 2023 roku poprowadzi:

Monika Jagielska – Ekspert prawa reklamacyjnego i gospodarczego

Profesor Prawa, zaangażowana w tworzenie najnowszej nowelizacji kodeksu cywilnego dotyczącej zmian w prawie sprzedaży, a także w prace nad nową ustawą o ochronie praw konsumentów, które zaczęły obowiązywać w styczniu 2017 roku.

Doświadczony trener i doradca wielu firm w Polsce. Nasz Ekspert przeszkolił i doradzał w sprawach wdrożenia zmian w przepisach reklamacyjnych przeszło 3000 firmom z różnych branż m.in. PEUGEOT POLSKA Sp. z o.o./CITROEN POLSKA Sp. z o.o (200 osób), Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o., jeden z największych dystrybutorów energii w Polsce (400 osób), Spółdzielnia Meblarska RAMETA Zakład Pracy Chronionej, Atlas Copco Polska Sp. z o.o., Rovese S.A. Centrum Dystrybucji JYSK, CCC Spółka Akcyjna, BRW Sp. z o.o., Samsung Electronics Polska Sp. z o.o., PKN Orlen S.A., Vision Express SP Sp. z o.o., Tele-Fonika Kable S.A., Michelin Polska S.A., Trade Stomil Sp. z o.o., Global Cosmed Group S.A., Ruukki Polska Sp. z o.o., Valvex S.A., Hager Polo Produkcja Sp. z o.o., Saint-Gobain Construction Products Polska Sp. z o.o. Kulinaria S.A., Dan Cake Polonia Sp. z o.o., Sołtysiński, Kawecki & Szlęzak Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów Spółka Komandytowa, Telepizza Poland Sp. z o.o., Nutricia Polska Sp. z o.o., Bosch Rexroth Sp. z o.o., Polski Ogród Sp. z o.o., itp.

Posiada doświadczenie praktyczne związane z pełnieniem funkcji arbitra Polubownego Sądu Konsumenckiego i Sądu Arbitrażowego.

Ekspert Komisji Europejskiej w zakresie oceny projektów europejskich.

Publikacje dotyczące reklamacji:

  • Sprzedaż konsumencka w teorii i praktyce
  • Sprzedaż, wada, reklamacja: odpowiedzialność za wady fizyczne rzeczy poradnik konsumenta i sprzedawcy wybrane przepisy i orzecznictwo wraz z omówieniem
  • Odpowiedzialność za produkt w Unii Europejskiej: uwagi na tle 15 lat funkcjonowania dyrektywy 374/85
  • Polskie prawo konsumenckie na tle wspólnotowym
  • Implementacja prawa konsumenckiego w Polsce
  • Dostosowanie prawa wewnętrznego państw Unii Europejskiej do wymogów Dyrektywy o odpowiedzialności za wadliwe produkty
  • Umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość
  • Ewolucja ochrony konsumenta w prawie kolizyjnym Unii Europejskiej w zakresie zobowiązań umownych
  • Odpowiedzialność za produkt wadliwy w prawie austriackim: wzorzec dla polskiego ustawodawcy?
  • Ochrona konsumenta jako zagadnienie kodyfikacyjne w prawie międzynarodowym prywatnym
  • Kierunki rozwoju europejskiego prawa prywatnego: wpływ europejskiego prawa konsumenckiego na prawo krajowe
  • Ewolucja ochrony konsumenta w prawie kolizyjnym Unii Europejskiej w zakresie zobowiązań umownych
  • Konwencja wiedeńska o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów
METODY

Szkolenie Rewolucyjne zmiany w prawie reklamacyjnym od 1 stycznia 2023 roku – tylko praktyczne metody prowadzenia zajęć:

Na przykładzie problemów wziętych bezpośrednio z praktyki wyjaśniane będą prawne zawiłości kwestii reklamacyjnych po nowelizacji.

Prowadzący będzie odpowiadał na pytania Uczestników dotyczące wątpliwości co do dokumentacji reklamacyjnej własnej firmy. Istnieje także możliwość przesłania własnych zapytań i problemów do omówienia w trakcie szkolenia.

ADRESACI

szkolenie rewolucyjne zmiany w prawie reklamacyjnym od 1 stycznia 2023 roku adresowane jest do:

  • Pracowników Działów Obsługi Reklamacji
  • Pracowników Działów Obsługi Klienta
  • Pracowników Działów Kontroli Jakości i Produkcji
  • Pracowników Działów Handlowych/Sprzedaży/Zakupów
  • Pracowników sklepów internetowych
  • Pracowników działów serwisów
    oraz wszystkich osób zajmujących się problematyką reklamacji w przedsiębiorstwie

Oceny uczestników wcześniejszej edycji szkolenia rewolucyjne zmiany w prawie reklamacyjnym od 1 stycznia 2023 roku  

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
99%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
100%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
100%

MIEJSCE SZKOLENIA

Hotel Focus*** Łódź

Hotel Focus*** Łódź

7.03.2025 Szkolenie online
840 ZŁ (NETTO)
16.05.2025 Szkolenie online
840 ZŁ (NETTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT

    KONSULTANT


    KINGA LALKO-SMOŁKA
    KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH

    tel: +48 32 33 55 150
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

    AGNIESZKA WALAS
    SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH

    tel: +48 32 33 55 153
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

    OPINIE KLIENTÓW


    • "Pełna sala podczas szkolenia jest świadectwem bardzo dobrego prowadzenia zajęć, kompetentnego wykładowcy, zorganizowanej firmy szkoleniowej Effect".  

      RAWLPLUG S.A. Jarosław
    • "Jestem bardzo zadowolona ze szkolenia, materiały są jasne i zrozumiale przedstawione. Prowadzący przygotowany do perfekcji, odpowiada na wszystkie pytania i rozwiewa wszelkie wątpliwości. Polecam".  

      Flint Espresso Sp. z o.o. Anna

    Newsletter


    BĄDŹ NA BIEŻĄCO

    z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

      Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.

      Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.