Praktyczne aspekty rozpatrywania reklamacji z uwzględnieniem zmian i ich konsekwencji dla przedsiębiorcówhttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.pngOśrodek Szkoleń i Informacji Effecthttps://effect.edu.pl/wp-content/uploads/2017/06/logo.png200px200px
Praktyczne aspekty rozpatrywania reklamacji z uwzględnieniem zmian i ich konsekwencji dla przedsiębiorców
– prof. Monika Jagielska wyjaśnia „wrażliwe” elementy i pułapki przy rozpatrywaniu reklamacji po zmianach
To już pewne! Zmiany w prawie reklamacyjnym obowiązują od 1 stycznia 2023 roku.
Nowe wymogi, ustawa o prawach konsumenta oraz ustawa Kodeks cywilny z zapisami dostosowanymi do dyrektyw unijnych, wywróciły dotychczasowy porządek prawny.
Jak obronić pozycję sprzedającego i producenta na gruncie nowych przepisów?
Jakie „wrażliwe” elementy i pułapki przy rozpatrywaniu reklamacji muszą znać przedsiębiorcy?
Jak zorientować się w „gąszczu regulacji” i zabezpieczyć interesy firmy?
Nie trać czasu, poznaj nowe przepisy z komentarzem Eksperta!
Przedstawimy zmiany i ich skutki dla firm, których nie wyczytasz z przepisów, dotyczące między innymi:
przeniesienia reklamacji konsumenckich do ustawy o prawach konsumenta,
wprowadzenia hierarchii roszczeń konsumenta względem sprzedawcy,
uchylenia przepisów o regresie,
wprowadzenia obligatoryjnych elementów gwarancji jakości.
Sprawdź:
Kiedy stosować nowe przepisy, a kiedy stare?
Co będzie regulować ustawa o prawach konsumenta a co kodeks cywilny?
Czym różni się rękojmia od braku zgodności z umową?
Jakie są obligatoryjne elementy rękojmi?
Jak rozpatrywać reklamacje konsumenckie, drobnych przedsiębiorców i „dużego” biznesu zgodnie z nowymi przepisami?
Co się zmieni – porównanie stare i nowe?
Jak dostosować druki, zgłoszenia reklamacyjne, formularze reklamacyjne?
Co powinny zawierać formularze w nowej procedurze reklamacyjnej?
Przypomnimy ważne zmianyzasad działania rękojmi między przedsiębiorcami.
!!! Niektórzy przedsiębiorcy od 1 stycznia 2021 roku są chronieni prawem jak konsumenci indywidualni.
Zakres tych zmian jeszcze się pogłębi od 1 stycznia 2023! Co to oznacza w praktyce?
Oznacza to poważne zmiany między innymi w sposobie rozpatrywania reklamacji, wprowadzenie domniemania wady w relacjach B2B, czy obowiązku rozpatrzenia reklamacji w niektórych umowach między przedsiębiorcami w ciągu 14 dni, pod rygorem obowiązkowego jej uznania w razie nieterminowego rozpatrzenia.
Zmiany w przepisach zmuszają do przeglądu i aktualizacji regulaminów, OWS i umów stosowanych przez przedsiębiorców a także weryfikacji statusu klientów.
Dodatkowo wyjaśnimy najbardziej zawiłe przypadki reklamacyjne w Twojej firmie.
Przedstawimy przykłady klauzul wyłączających lub ograniczających odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu wad.
Nasz Ekspert podpowie jak najlepiej radzić sobie z rozpatrywaniem (jeżeli sprzedajesz/dystrybuujesz towary) i składaniem (jeżeli kupujesz towary lub usługi) reklamacji w granicach dozwolonych przez obowiązujące prawo polskie i międzynarodowe.
W trakcie szkolenia na temat rękojmi, gwarancji, braku zgodności z umową, nowych przepisów reklamacyjnych dowiesz się:
jak zmieniły się prawa i obowiązki klienta i przedsiębiorcy przy składaniu i rozpatrywaniu reklamacji?
jak rozpatrywać reklamacje zgodnie ze zmienionym prawem?
co wolno, a czego nie wolno w reklamacjach?
jak skutecznie składać i rozpatrywać reklamacje?
jak radzić sobie gdy reklamacja ma być odrzucona?
jak przygotować swoje karty gwarancyjne, warunki sprzedaży/zakupu, druki reklamacyjne, procedury reklamacyjne na zmiany?
Podczas szkolenia prześledzisz wszystkie etapy procesu reklamacyjnego, tak z perspektywy osoby przyjmującej jak i składającej reklamację w działalności firmy.
Składanie reklamacji
Rozpatrywanie reklamacji
Uznanie/odrzucenie reklamacji
Odwołanie od reklamacji
Praktyka reklamacyjna w Twojej firmie
Skorzystaj z 25 lat doświadczenia naszego Eksperta, prof. Moniki Jagielskiej, weź udział w warsztatach, działaj zgodnie z prawem, zadbaj o poprawność swoich procedur i dokumentacji reklamacyjnej i bądź na bieżąco ze zmianami w prawie reklamacyjnym!
Chcesz rozwiązać swoje wątpliwości podczas szkolenia? Dlaczego nie? Dajemy Ci taką możliwość!
Zgłoś problem mailem najpóźniej na 10 dni przed szkoleniem.
Nasz Ekspert przeanalizuje wszystkie dylematy i dostarczy optymalne rozwiązania podczas zajęć.
Zabezpiecz interesy Swojej firmy już dziś – zapisz się na szkolenie Reklamacje w praktyce!
Popularne publikacje naszego Eksperta:
uczestnicy szkolenia reklamacje w praktyce wybrali również:
W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem.
Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.
Harmonogram godzinowy:
Zaplanuj czas na szkolenie w godzinach 9:00-14:00.
8.30 – 9.00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
Cena szkolenia wynosi 840 zł netto. Do podanej kwoty zostanie doliczony VAT w wysokości 23%.
Dla instytucji budżetowych i firm, które finansują szkolenie w ponad 70% z środków publicznych, istnieje możliwość wystawienia faktury VAT ze stawką zwolnioną. Aby uzyskać taką fakturę należy przesłać do nas oświadczenie o finansowaniu usługi szkoleniowej ze środków publicznych.
Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z ćwiczeniami, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych. OSiI Effect nie wyraża zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
CELE I KORZYŚCI
Szkolenie Rewolucyjne zmiany w prawie reklamacyjnym od 1 stycznia 2023 roku – cele szkolenia:
Podczas szkolenia omówimy zmiany ustawy o prawach konsumenta oraz ustawy Kodeks cywilny, dostosowujące polskie prawo do dyrektyw unijnych.
PROGRAM
Szkolenie Rewolucyjne zmiany w prawie reklamacyjnym od 1 stycznia 2023 roku program:
Nowelizacja kodeksu cywilnego (KC) i ustawy o prawach konsumenta (UPK) – od 1 stycznia 2023 roku
Rozdzielenie reklamacji między kodeks cywilny i UPK – KC czy UPK – oto jest pytanie!
Inne podstawy do starych, inne do nowych reklamacji.
Kiedy kupujący przedsiębiorca może się powołać na UPK kiedy na KC?
Nowa definicja braku zgodności z umową, a stara wada fizyczna.
Jakie roszczenia ma przedsiębiorca a jakie konsument?
Co zmieni się w żądaniach klientów po zmianach?
Jak wygląda procedura reklamacyjna po zmianach?
Porównanie stare i nowe.
Co się stało z regresem?
Co musi być w gwarancji po nowemu?
Omówienie zmian dotyczących zasad działania rękojmi między przedsiębiorcami
Którzy przedsiębiorcy będą traktowani jak konsumenci?
Co oznaczają zmiany, jak się zabezpieczyć przed zmianami, czy wręcz ich uniknąć!
Składanie reklamacji
Co napisać w zgłoszeniu reklamacyjnym?
Jak przystosować swoje druki, zgłoszenia reklamacyjne, formularze reklamacyjne do zmian?
Kto powinien przyjąć reklamację: producent/sprzedawca/dystrybutor/serwis?
Infolinia a składanie reklamacji?
Na co zwrócić uwagę przyjmując/składając reklamację?
Jakie są „wrażliwe” elementy i pułapki przy składaniu i sporządzaniu reklamacji?
Na co powinny zwracać szczególną uwagę osoby sporządzające reklamację?
Składnie reklamacji – najczęściej zadawane pytania
UPK czy KC? Jaka podstawa i kiedy?
Stare czy nowe przepisy?
Czy klient musi podać swoje dane?
Co zrobić jeżeli klient nie chce podać danych?
Z czego korzystać (gwarancja rękojmia brak zgodności), co się bardziej „opłaca” i co tu zmieni nowelizacja
Kiedy można korzystać i z gwarancji z rękojmi brak zgodności?
Czy można zmienić gwarancję na rękojmię i odwrotnie? Co z brakiem zgodności?
Co w sytuacji gdy klient nie dokona wyboru między gwarancją, rękojmią i brakiem zgodności?
Jakie dokumenty są wymagane przy składaniu reklamacji?
Czy musi być paragon/faktura?
Czy trzeba dostarczyć towar do reklamacji? ZMIANY!
Kto ponosi koszty transportu? ZMIANY!
Czy kupujący powinien zdemontować rzecz? ZMIANY!
Kto płaci za demontaż? ZMIANY!
Czy można odmówić przyjęcia reklamacji?
Co zrobić jeżeli towar jest brudny/niekompletny?
Czego można żądać przy reklamacji? ZMIANY!
Jaki powinien być opis wady?
Czy klient musi obejrzeć/zbadać towar?
Jakie są terminy do zgłoszenia reklamacji? ZMIANY!
Jak długo odpowiada sprzedawca/dystrybutor/producent?
Po co jest data ważności?
Rozpatrywanie reklamacji
Co napisać w zgłoszeniu reklamacyjnym?
Jak dostosować swoje druki, zgłoszenia reklamacyjne, formularze reklamacyjne?
Co warto w nich uzupełnić, albo jak maksymalnie je wykorzystać bez dokonywania zmian?
Kto powinien rozpatrzyć reklamację?
Na co zwrócić uwagę w trakcie rozpatrywania reklamacji po zmianach?
Jakie są „wrażliwe” elementy i pułapki przy rozpatrywaniu reklamacji po zmianach?
Na co powinny zwracać szczególną uwagę osoby rozpatrujące reklamację po zmianach?
Przykłady klauzul wyłączających lub ograniczających odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu wad – czy sprzedawca może uniknąć odpowiedzialności?
Rozpatrywanie reklamacji – najczęściej zadawane pytania
Czy sprzedawca/dystrybutor może sam rozpatrzeć reklamację?
Czy trzeba korzystać z serwisu/rzeczoznawcy/fachowca?
Czy zawsze trzeba jechać do klienta? ZMIANY!
Czy klient musi przywieźć towar? ZMIANY!
Czy można rozpatrzeć reklamację w oparciu o zdjęcia?
Co w razie wywiezienia towaru zagranicę? Kto ponosi koszty?
Czy i jakie są skutki nieuzasadnionego zgłoszenia wady/wezwania serwisu?
Jaka jest różnica między rozpatrzeniem a załatwieniem reklamacji?
W jakim terminie powinien rozpatrzeć reklamację sklep, a w jakim dystrybutor/serwis/producent?
Jakie są skutki niedotrzymania terminu rozpatrzenia reklamacji przez sklep/dystrybutora/serwis/producenta?
W jakim terminie powinien załatwić reklamację sklep, a w jakim dystrybutor/serwis/producent?
Jakie są skutki niedotrzymania terminu załatwienia reklamacji przez sklep/dystrybutora/serwis/producenta?
Czy zawsze trzeba rozpatrzeć reklamację zgodnie z żądaniem klienta?
Czy klient może zmienić żądanie w trakcie rozpatrywania reklamacji?
Kto powinien odebrać towar? ZMIANY!
Kto płaci za transport rzeczy z powrotem do klienta? ZMIANY!
Kogo obciąża ponowny montaż rzeczy? ZMIANY!
Co w sytuacji gdy klient nie chce odebrać reklamacji/towaru?
Czy klient musi odebrać rzecz z reklamacji? ZMIANY!
Czy można zniszczyć rzecz w razie nieodebrania przez klienta?
Jak długo trzeba czekać na reakcję klienta?
Po jakim czasie reklamacje się przedawniają?
Kiedy warto uznać reklamację?
Jakie są skutki uznania reklamacji?
Czego jeszcze może żądać klient w razie uznania reklamacji? ZMIANY!
Czy uznanie reklamacji ostatecznie załatwia sprawę?
Odwołanie od reklamacji
Czy prawo przewiduje instytucję odwołania od reklamacji?
Czy warto odwoływać się od reklamacji do sprzedawcy/ producenta?
Jak sporządzić odwołanie od reklamacji? A jak odpowiedź na odwołanie?
Co zrobić w razie złożenia odwołania przez klienta?
Czy jest termin na odpowiedź?
Jakie są skutki braku odpowiedzi na odwołanie?
Czy są inne drogi odwołania?
Jakie znaczenie ma interwencja rzecznika konsumentów?
Jak skorzystać z drogi sądowej?
Praktyka rozpatrywania reklamacji w Twojej firmie
Pytania uczestników.
Indywidualne konsultacje.
Konsultacja UPRZEDNIO DOSTARCZONEJ dokumentacji reklamacyjnej stosowanej w firmie.
WYKŁADOWCA
Szkolenie Rewolucyjne zmiany w prawie reklamacyjnym od 1 stycznia 2023 roku poprowadzi:
Monika Jagielska – Ekspert prawa reklamacyjnego i gospodarczego
Profesor Prawa, zaangażowana w tworzenie najnowszej nowelizacji kodeksu cywilnego dotyczącej zmian w prawie sprzedaży, a także w prace nad nową ustawą o ochronie praw konsumentów, które zaczęły obowiązywać w styczniu 2017 roku.
Doświadczony trener i doradca wielu firm w Polsce. Nasz Ekspert przeszkolił i doradzał w sprawach wdrożenia zmian w przepisach reklamacyjnych przeszło 3000 firmom z różnych branż m.in. PEUGEOT POLSKA Sp. z o.o./CITROEN POLSKA Sp. z o.o (200 osób), Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o., jeden z największych dystrybutorów energii w Polsce (400 osób), Spółdzielnia Meblarska RAMETA Zakład Pracy Chronionej, Atlas Copco Polska Sp. z o.o., Rovese S.A. Centrum Dystrybucji JYSK, CCC Spółka Akcyjna, BRW Sp. z o.o., Samsung Electronics Polska Sp. z o.o., PKN Orlen S.A., Vision Express SP Sp. z o.o., Tele-Fonika Kable S.A., Michelin Polska S.A., Trade Stomil Sp. z o.o., Global Cosmed Group S.A., Ruukki Polska Sp. z o.o., Valvex S.A., Hager Polo Produkcja Sp. z o.o., Saint-Gobain Construction Products Polska Sp. z o.o. Kulinaria S.A., Dan Cake Polonia Sp. z o.o., Sołtysiński, Kawecki & Szlęzak Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów Spółka Komandytowa, Telepizza Poland Sp. z o.o., Nutricia Polska Sp. z o.o., Bosch Rexroth Sp. z o.o., Polski Ogród Sp. z o.o., itp.
Posiada doświadczenie praktyczne związane z pełnieniem funkcji arbitra Polubownego Sądu Konsumenckiego i Sądu Arbitrażowego.
Ekspert Komisji Europejskiej w zakresie oceny projektów europejskich.
Publikacje dotyczące reklamacji:
Sprzedaż konsumencka w teorii i praktyce
Sprzedaż, wada, reklamacja: odpowiedzialność za wady fizyczne rzeczy poradnik konsumenta i sprzedawcy wybrane przepisy i orzecznictwo wraz z omówieniem
Odpowiedzialność za produkt w Unii Europejskiej: uwagi na tle 15 lat funkcjonowania dyrektywy 374/85
Polskie prawo konsumenckie na tle wspólnotowym
Implementacja prawa konsumenckiego w Polsce
Dostosowanie prawa wewnętrznego państw Unii Europejskiej do wymogów Dyrektywy o odpowiedzialności za wadliwe produkty
Umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość
Ewolucja ochrony konsumenta w prawie kolizyjnym Unii Europejskiej w zakresie zobowiązań umownych
Odpowiedzialność za produkt wadliwy w prawie austriackim: wzorzec dla polskiego ustawodawcy?
Ochrona konsumenta jako zagadnienie kodyfikacyjne w prawie międzynarodowym prywatnym
Kierunki rozwoju europejskiego prawa prywatnego: wpływ europejskiego prawa konsumenckiego na prawo krajowe
Ewolucja ochrony konsumenta w prawie kolizyjnym Unii Europejskiej w zakresie zobowiązań umownych
Konwencja wiedeńska o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów
METODY
Szkolenie Rewolucyjne zmiany w prawie reklamacyjnym od 1 stycznia 2023 roku – tylko praktyczne metody prowadzenia zajęć:
Na przykładzie problemów wziętych bezpośrednio z praktyki wyjaśniane będą prawne zawiłości kwestii reklamacyjnych po nowelizacji.
Prowadzący będzie odpowiadał na pytania Uczestników dotyczące wątpliwości co do dokumentacji reklamacyjnej własnej firmy. Istnieje także możliwość przesłania własnych zapytań i problemów do omówienia w trakcie szkolenia.
ADRESACI
szkolenie rewolucyjne zmiany w prawie reklamacyjnym od 1 stycznia 2023 roku adresowane jest do:
Pracowników Działów Obsługi Reklamacji
Pracowników Działów Obsługi Klienta
Pracowników Działów Kontroli Jakości i Produkcji
Pracowników Działów Handlowych/Sprzedaży/Zakupów
Pracowników sklepów internetowych
Pracowników działów serwisów
oraz wszystkich osób zajmujących się problematyką reklamacji w przedsiębiorstwie
Oceny uczestników wcześniejszej edycji szkolenia rewolucyjne zmiany w prawie reklamacyjnym od 1 stycznia 2023 roku
POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
99%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
100%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
"Pełna sala podczas szkolenia jest świadectwem bardzo dobrego prowadzenia zajęć, kompetentnego wykładowcy, zorganizowanej firmy szkoleniowej Effect".
RAWLPLUG S.A.Jarosław
"Jestem bardzo zadowolona ze szkolenia, materiały są jasne i zrozumiale przedstawione. Prowadzący przygotowany do perfekcji, odpowiada na wszystkie pytania i rozwiewa wszelkie wątpliwości. Polecam".
Flint Espresso Sp. z o.o.Anna
Newsletter
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.