In Akademia Menedżera, HR / Kadry
http://144.76.189.48/pdf-new.php?url=https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-menedzerow/prawo-pracy-dla-zarzadzajacych-pracownikami?date=74591

Prawo pracy dla zarządzających pracownikami w 2024/2025 roku. Nowe uprawnienia pracowników i odpowiedzialność menedżerów po zmianach kodeksu pracy.

jak zmienione przepisy kodeksu pracy wpłynęły na obowiązki zarządzających pracownikami? Jakie są uprawnienia pracowników? Jak reagować w trudnych sytuacjach, co wolno pracownikowi, a czego nie może kierownik? – szkolenie uwzględnia najbliższe zmiany przepisów wynikające z wdrożenia dyrektywy 2023/970 i ich konsekwencje dla zarządzających.

Zarządzanie firmą, działem, pracownikami to ogromny egzamin dla kierowników.
Na co dzień muszą podejmować trudne decyzje kadrowe, których skutki mogą odczuć z opóźnieniem, w postaci pozwów pracowniczych oraz sporów zbiorowych.

Przed Tobą trudne zadania związane z badaniem trzeźwości, kontrolą pracowników podczas pracy zdalnej, zmianami organizacji i form pracy, przesunięciami kadrowych, zmianami w urlopach pracowniczych, grafikach czasu pracy, zmianami przepisów w zakresie krwiodawstwa i z koniecznością wdrożeniem dyrektywy 2023/970 w sprawie jawności i równości wynagrodzeń.
Wszystkie zmiany umacniają pozycję pracowników i rodzą sporo pytań i obowiązków po stronie menedżerów, które musisz wyjaśnić.

Zachowaj czujność i bądź na bieżąco z nowościami (dyrektywa 2023/970) , wyeliminuj błędy, które najczęściej popełniają kierujący pracownikami!
Zadbaj o aktualną wiedzę na temat zmian w prawie pracy, które wpłynęły na organizację pracy w Twoim dziale i sprawdź jak zmieniły się Twoje obowiązki i odpowiedzialność!

Podczas spotkania z doświadczonym Sędzią Sądu Pracy, dowiesz się między innymi:

  • co menedżer powinien wiedzieć w kontekście zbliżających się zmian przepisów przeciwdziałających  dyskryminacji płacowej?
  • w jaki sposób podejmować decyzje o podwyżce pracownika?
  • co brać pod uwagę aby uniknąć zarzutu dyskryminacji płacowej?
  • jak wytłumaczyć obiektywnie różnice płacowe? co to jest jednakowa praca?
  • czym kierować się przy podejmowaniu decyzji o premiowaniu pracownika?
  • jakie są uprawnienia pracowników i w jaki sposób je honorować, aby nie narażać się na zarzut nierównego traktowania w zatrudnieniu, czy naruszenia dóbr osobistych albo mobbingu?
  • jakie są szczegółowe obowiązki osób kierujących procesem pracy?
  • na co uważać przy organizacji pracy, w tym zdalnej?
  • jak dyscyplinować i kontrolować pracownika?
  • jakie są dopuszczalne granice i metody kontrolowania pracowników, co jest legalne, a co zabronione prawem?
  • jak prawidłowo zaplanować pracę, tworzyć  grafiki i kiedy może dojść do zmiany grafików?
  • kiedy pracownik może legalnie odmówić wykonania polecenia, powstrzymać się od pracy?
  • co z nadgodzinami kierownika? czy istnieje pojęcie nienormowanego czasu pracy kierownika?
  • kiedy i w jaki sposób możesz powierzyć pracownikowi inną pracę niż umówiona?
  • jak radzić sobie z wyjściami prywatnymi pracownika? jak je ewidencjonować i jakie stosować zasady odpracowywania?
  • jak i kiedy przesunąć urlop wypoczynkowy, odwołać pracownika z urlopu?
  • jakie znaczenie ma plan urlopowy?
  • jak zmusić pracownika do wykorzystania zaległego urlopu wypoczynkowego?
  • jak planować pracę i czas odpoczynku?
  • jakie błędy popełniają najczęściej kierownicy przy karaniu karami porządkowymi?
  • czego się wystrzegać w zarządzaniu pracownikami – za co kierownik ponosi odpowiedzialność?
  • o jakie dokumenty bezwzględnie musisz zadbać jako przełożony rozliczając czas pracy, udzielając zwolnień?

To tylko część pytań, na których odpowiedzi powinien znać każdy zarządzający pracownikami.

Szkolenie Prawo Pracy dla zarządzających pracownikami poprowadzi doświadczony Sędzia Sądu Pracy. Na praktycznych przykładach przedstawione zostaną najczęściej popełniane błędy i zaniedbania w stosowaniu Prawa Pracy przez menedżerów i kierowników zarządzających pracownikami, które grożą konsekwencjami sądowymi i poważnymi karami.


Uczestnicy szkolenia Prawo pracy dla zarządzających pracownikami wybrali również:

Szkolenie Komunikacja menedżerska – siła słów w rozmowach z pracownikami

ORGANIZACJA

Wybierz termin szkolenia:

Przydatne informacje organizacyjne:

29 listopada 2024r. – szkolenie online

Wymagania sprzętowe:

  • W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem.
  • Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
  • Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.
  • Nasze szkolenie umożliwia interakcję i zadawanie pytań na każdym etapie prowadzanie. Uczestnicy mają bezpośredni kontakt z Prowadzącym bez konieczności zadawania pytań na czacie.

Zaplanuj czas w godzinach 9:00-14:00.

8.30 – 9.00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień

Cena szkolenia wynosi 790 zł netto.
Do podanej kwoty zostanie doliczony VAT w wysokości 23%.

Dla instytucji budżetowych i firm, które finansują szkolenie w ponad 70% z środków publicznych, istnieje możliwość wystawienia faktury VAT ze stawką zwolnioną. Aby uzyskać taką fakturę należy przesłać do nas oświadczenie o finansowaniu usługi szkoleniowej ze środków publicznych.

Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z sesją pytań i odpowiedzi, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.

OSiI Effect nie wyraża zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.

CELE I KORZYŚCI

Prawo Pracy dla menedżerów – cele szkolenia:

Celem szkolenia Prawo pracy dla menedżerów jest zapoznanie Uczestników z istotnymi zmianami w Prawie Pracy oraz usystematyzowanie wiedzy z zakresu prawa pracy niezbędnej do efektywnego zarządzania działem, firmą, podejmowania trudnych decyzji, rozstrzygania sporów wynikających ze stosunku pracy.

PROGRAM

Szkolenie Prawo Pracy dla menedżerów – program szkolenia: 

Czy wiesz?

1. Jakie są obowiązki osoby kierującej procesem pracy?
Jakie są granice uprawnień?
Za co i jaką może ponieść odpowiedzialność?
Jakie wykroczenia może popełnić menedżer w związku z uprawnieniami pracowniczymi i jaka może być jego odpowiedzialność?
Jak egzekwować przestrzeganie przez pracowników bhp, czyli jeden z wielu obowiązków osób kierujących procesem pracy?
2. Jakie zmiany przepisów nastąpią w najbliższym czasie, a wynikają z wdrożenia dyrektywy 2023/970 w sprawie wzmocnienia stosowania zasady równości wynagrodzeń (…), o których musi wiedzieć każdy kierownik i menedżer?
Jakie będą miały znaczenie dla osoby podejmujące decyzje w sprawie premiowania czy podwyżek wynagrodzenia?
Czym kierować się przy przyznawaniu podwyżek? Czym kierować się przy przyznawaniu premii? Premia uznaniowa. Premia regulaminowa.
Czy można zakazać pracownikowi ujawnienia wysokości wynagrodzenia?
Co z wynagrodzeniem w tzw. „widełkach”?
Co to jest jednakowa praca w świetle zakazu dyskryminacji płacowej?

3. Jak rozliczyć czasu wolnego w związku z oddaniem krwi przy pracy zmianowej?
4. Kiedy szkolenia są wliczane do czasu pracy według przepisu art. 94 ze zn. 13 Kp?
Jak należy rozumieć szkolenia niezbędne do wykonywania określonego rodzaju pracy lub na określonym stanowisku? Kto ponosi koszty takiego szkolenia?
5. Czy godziny szkolenia w danym dniu zmieniają rozkład czasu pracy pracownika?
Szkolenie na polecenie pracodawcy w ramach normalnych godzin pracy.
Wyjazd na szkolenie a czas pracy. Szkolenie z inicjatywy pracownika.
Szkolenie w dzień harmonogramowo wolny.
Szkolenie online a praca zdalna okazjonalna.
Całodzienne szkolenie pracownika w ramach podróży służbowej.
Wyjazd pracownika na szkolenie w niedzielę.
Rekompensata za czas spędzony na obowiązkowym szkoleniu w dniu wolnym od pracy.

6. Jak postąpić z wnioskiem o zmianę rodzaju pracy, zmianę rodzaju umowy, zatrudnienie w pełnym wymiarze i jak pracodawca powinien z takim wnioskiem postąpić?
Co jeżeli taki wniosek trafi do kierownika?
7. Jak prawidłowo udzielać zwolnienia z powodu siły wyższej w pilnych sprawach rodzinnych spowodowanych chorobą lub wypadkiem?  
Co to jest siła wyższa, pilna sprawa rodzinna. Czy może być to nieobecność zaplanowana? Jaka jest forma wnioskowania?
8.
Jak prawidłowo udzielać urlopu opiekuńczego?
Forma wnioskowania?
Na jakie osoby pracownikowi przysługuje urlop opiekuńczy i w jakich sytuacjach?
Gdzie wniosek powinien się znajdować?
9. Jak prawidłowo udzielać innych uprawnień: opieki na dziecko, na oddanie krwi, urlopu na żądanie? Czy te uprawnienia mają charakter bezwzględny?
Czy można ich odmówić i kiedy?
Kiedy pracownik ma obowiązek uprzedzić o nieobecności a kiedy ma wnioskować o nieobecność?
10. Jak postąpić z wnioskiem pracownika o elastyczną organizację pracy? (art. 188 ze zn. 1 Kp).
Co to jest elastyczna organizacja pracy?
Kiedy możesz odmówić?
11. Jak prawidłowo stosować system przerywanego czasu pracy, ruchomy rozkład czasu pracy i różne godziny rozpoczynania pracy, w ramach tego uprawnienia pracowniczego.
12. Jak prawidłowo stosować pracę zdalną okazjonalną?
13.
Jakie są niedopuszczalne praktyki w pracy zdalnej, które mogą powodować roszczenia pracownika, w tym o rozliczenie nadgodzin? Na co uważać i na co nie wolno się zgadzać.
14.
Jakie są dodatkowe przerwy od pracy po zmianach przepisów kodeksu pracy?
Komu przerwy przysługują?
Czy przerwy można kumulować?
Przerwy a nadgodziny.
15. Jakimi regułami rządzi się grafik?
Jak prawidłowo zaplanować pracę, tworzyć grafiki (harmonogramy) w okresach niedoboru pracy, absencji pracowników?
16. Kiedy wolno zmienić grafiki pracy i kiedy jest to niedopuszczalne?
W jaki sposób i w jakim terminie  informować pracowników o zmianach grafików? 
17. Jakie są zasady prawidłowego zrównoważenia uszczuplonego odpoczynku dobowego, gdzie i  jak dokonać  adnotacji?
18. Czy jest dopuszczalne, aby pracownik zakończył pracę z wezwania na dyżurze i ponownie rozpoczął pracy po mniej niż 11 godzinach?
Jak należy rozumieć pojęcie awarii?
19. Czy należy rozliczyć brak odpoczynku tygodniowego?
20. W jaki sposób i w jakim terminie  informować pracowników o zmianach grafików? 
21. W jaki sposób prawidłowo rozliczać pracę w godzinach nadliczbowych?
22. Jakie niedopuszczalne praktyki grożą roszczeniami pracowników o nadgodziny?
23. Jak prawidłowo rozliczać pracę w nadgodzinach, wolne dni – szósty dzień pracy, niedzielę i święta?
24. Czy i kiedy kierownik ma prawo do dodatkowego wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych?
Czy istnieje pojęcie nienormowanego czasu pracy kierownika?
Co w sytuacji kiedy kierownik pracuje na równi z podległymi pracownikami?
25. Jak traktować przekazywanie zmian, udział w zebraniach przed rozpoczęciem pracy, obecność kierownika do opuszczenia zakładu pracy przez ostatniego pracownika?
Czy jest to czas pracy? – przykłady na orzeczeniach.
26. Co to są „czarne nadgodziny”?
27. Czy nadgodziny trzeba wyraźnie polecić? Czy polecenie musi być pisemne? Co w sytuacji świadczenia pracy przez pracownika bez zgody przełożonego? Co z samowolną pracą pracownika na urlopie wypoczynkowym bez polecenia?
28. Jak egzekwować brak dyscypliny pracy w zakresie rozkładu czasu pracy? Jak postępować ze spóźnieniami, wydłużeniem przerwy , opuszczeniem zakładu pomimo sprzeciwu pracodawcy?
29. O jakie dokumenty bezwzględnie musisz zadbać jako przełożony rozliczając czas pracy, zgadzając się na wyjścia, zwalniając pracownika od pracy?
30. Jaki jest wpływ badań profilaktycznych na wykonywanie pracy? Czy po wykonaniu badań pracownik musi wrócić do pracy? Jak ewidencjować czas wykonywania badań przez pracownika? Czy za czas badań należy udzielić czasu wolnego?
31. Czy wiesz, że możesz pracownika wnioskować o skierowanie na badania profilaktyczne przed terminem badań? Kiedy możesz to zrobić? Jak postąpić w sytuacji utraty przez pracownika zdolności do pracy?
32. Kiedy i w jaki sposób możesz powierzyć inna pracę niż umówiona?
33. Jakie polecenia możesz wydać pracownikowi w ramach zajmowanego stanowiska? Czy wszystkie obowiązki muszą być spisane w zakresie czynności?
34. Czy możesz sporządzać notatki służbowe, gdzie je przechowywać oraz jaka może być ich treść? Czy kierownik ma obowiązek przeprowadzania rozmów dyscyplinujących? Czy poinformowanie o konsekwencjach nienależytego wykonywania obowiązków pracowniczych jest działaniem mobbingowym? Jak zgodnie z prawem przeprowadzić spotkanie podczas którego zostanie nałożona kara porządkowa czy wręczone wypowiedzenie umowy.
35. Jak radzić sobie z wyjściami prywatnymi pracownika? W jaki sposób i kiedy ustalać odpracowania?
36. Jakie znaczenie ma plan urlopów i kart urlopowych? Jakie są konsekwencje zaniechania planu urlopowego przez kierownika?
37. Jak i kiedy przesunąć  urlop wypoczynkowy, odwołać z urlopu?
38. Czy i kiedy pracodawca może jednostronne udzielić  urlopu zaległego i bieżącego? Czy można i na jakich zasadach  na gruncie udzielić urlopu bez zgody pracownika?
39. Kiedy sobą odpowiedzialna popełnia wykroczenie przeciwko prawu do urlopu wypoczynkowego? Jakie są niedopuszczalne praktyki kierowników  na przykładach.
40. Czy możesz udzielić urlopu wypoczynkowego bez badań profilaktycznych? Problematyka niezdolności do pracy a udzielenie urlopu. Czy kierownik może odpowiedzieć za wykroczenie?
41. Jak postąpić w przypadku przerwania pracy z powodu niezdolności do pracy pracownika (złego samopoczucia)?
42. Czy możesz wnioskować o zwolnienie z pracy pracownika: z powodu częstych absencji, braku wydajności, utraty zaufania, krytyki przełożonego, odmowy wykonania polecenia, nadużycia zwolnienia lekarskiego i pod jakimi warunkami?
43. Kiedy pracownik może legalnie odmówić wykonania polecenia, powstrzymać się o wykonywania  pracy?
44. Jak prawidłowo stosować tryb ukarania karą porządkową? Jakie są najczęstsze błędy w tym zakresie. Jak wysłuchać pracownika? Jakie najczęściej w tym zakresie popełniane są błędy skutkujące uchyleniem kary przez sąd pracy.
45. Dlaczego tak ważna jest prawidła organizacja pracy, w tym równomierne obciążenie pracą, dyżurami, nadgodzinami?
46. Czy kierownik  może być ofiarą mobbingu ze strony podległego pracownika?
47. Czy niewłaściwe traktowanie pracowników przez kierownika może być przyczyną rozwiązania umowy o pracę. Zniechęcanie  pracowników do pracy przez przełożonego w orzecznictwie SN.

WYKŁADOWCA

Trenerem szkolenia Prawo Pracy dla menedżerów będzie:

Wieloletni Sędzia Sądu Pracy

Znany i doświadczony wykładowca akademicki.
Od 1999 r. wykładowca – asystent w Katedrze Prawa.

Autorka licznych artykułów:

Nowelizacja Kodeksu pracy”,
„Ogólne zasady rozwiązywania umów o pracę”,
„Wypowiedzenie warunków pracy i płacy”,
„Rozwiązanie umowy o pracę z winy
pracownika”, także publikacji książkowych „Kodeks pracy i karta nauczyciela w praktyce” oraz „Fundusz świadczeń socjalnych w praktyce”.

Prowadziła szkolenia dla pracowników służby cywilnej, kadry kierowniczej oraz specjalistów działów kadr. Przeszkoliła między innymi kilkuset specjalistów działów kadr, menedżerów największych firm w Polsce KGHM Polska Miedź S.A. Zrealizowała cykl szkoleń dla firmy Man Star Trucks & Buses Sp. z o.o., PEC Katowice S.A., PEC Sp. z o.o. w Tychach, PEC w Dąbrowie Górniczej S.A. Do tej pory z jej kursów prawa pracy skorzystało kilka tysięcy menedżerów z największych firm w Polsce.
Używa twórczych narzędzi dla przedstawienia istoty problemu. Jakość pracy potwierdzają uczestnicy – najwyższe oceny i zwiększenie sprawności i skuteczności. Listy referencyjne ze szkoleń prowadzonych przez wykładowcę znajdują się na naszej stronie internetowej w zakładce Referencje.

METODY

Prawo Pracy dla menedżerów – metody szkoleniowe:

Szkolenie Prawo pracy dla menedżerów będzie prowadzone systemem interaktywnym, tj. metodą aktywnego uczestnictwa słuchaczy w zajęciach. Zagadnienia poruszane podczas szkolenia wzbogacone będą przykładami rozwiązań zaczerpniętych z bogatej praktyki zawodowej wykładowcy oraz aktualnych stanowisk, interpretacji, orzecznictwa.

ADRESACI

Szkolenie Prawo Pracy dla menedżerów adresujemy do:

  • Prezesów, Dyrektorów zarządzających, Właścicieli firm
  • Dyrektorów Personalnych, Kierowników Działów Kadr
  • Szefów Zespołów
  • Kierowników Działów, osób pełniących funkcje kierownicze i zarządzających zespołem pracowników

Oceny uczestników wcześniejszej edycji szkolenia Prawo pracy dla zarządzających pracownikami:

POZIOM PRZYGOTOWANIA WYKŁADOWCY DO ZAJĘĆ:
99%
ZAANGAŻOWANIE WYKŁADOWCY W PROWADZENIE SZKOLENIA
100%
UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKAZYWANIA WIEDZY PRZEZ WYKŁADOWCĘ:
100%

MIEJSCE SZKOLENIA

Hotel Focus*** Łódź

Hotel Focus*** Łódź

29.11.2024 Szkolenie online
790 ZŁ (NETTO)
24.01.2025 Szkolenie online
790 ZŁ (NETTO)
28.03.2025 Szkolenie online
790 ZŁ (NETTO)
22.05.2025 Szkolenie online
790 ZŁ (NETTO)

KARTA ZGŁOSZENIA

OŚWIADCZENIE ZW. Z VAT

    KONSULTANT


    KINGA LALKO-SMOŁKA
    KOORDYNATOR DZIAŁU SZKOLEŃ OTWARTYCH

    tel: +48 32 33 55 150
    mobile: +48 662 297 689
    e-mail: effect@effect.edu.pl

    AGNIESZKA WALAS
    SPECJALISTA DS. SZKOLEŃ OTWARTYCH

    tel: +48 32 33 55 153
    mobile: +48 608 577 231
    e-mail: effect@effect.edu.pl

    OPINIE KLIENTÓW


    • "Szkolenie na bardzo wysokim poziomie. Wykładowca przekazał praktyczne przykłady, które z powodzeniem można wykorzystać w pracy zawodowej. Wysoko jakość materiałów dydaktycznych. Ogromne zaangażowanie wykładowcy prowadzącego szkolenie".

      FABRYKA ELEMENTÓW ZŁĄCZNYCH S.A. Wioletta
    • "Bardzo dynamicznie prowadzone szkolenie, teoria poparta wyrokami Sądu, prosty język przekazu, umiejętna dyskusja z uczestnikami szkolenia".

      TERMINAL PROMOWY ŚWINOUJŚCIE Sp. z o.o. Grażyna

    Newsletter


    BĄDŹ NA BIEŻĄCO

    z informacjami o naszych projektach rozwojowych, spotkaniach, ofertach specjalnych.

      Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres [...] poczty elektronicznej informacji handlowych od OSiI EFFECT z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, zgodnie z obowiązującym prawem polskim.

      Administratorem podanych w formularzu danych osobowych [...] jest OSiI EFFECT. Dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług przez OSiI EFFECT. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania. Państwa dane nie będą udostępniane innym odbiorcom.