Zalety wykorzystania platform cyfrowych w zakupach nie ograniczają się jedynie do samej realizacji zakupu czy wspomagania przepływu informacji. Kolejnymi zaletami, w szczególności tego rodzaju [...]
Obecnie firmy coraz częściej dostrzegają konieczność znacznej redukcji kosztów. Klienci wymuszają stosowanie rabatów, nie chcą kupować produktów w cenach katalogowych twierdząc, że są zbyt [...]
W tym artykule odpowiadamy na pytania dotyczące kosztów budowy lub rozbudowy magazynu w firmie. Rozpoczynamy od podjęcia decyzji na temat wyboru formy magazynu przez koszty budowy aż po koszty [...]
W niniejszym artykule przedstawimy model Zarządzania Zapasami przez dostawcę typu VMI, który stanowi alternatywę dla klasycznych rozwiązań w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw. Ponadto [...]
Coraz częściej pracownicy działu zaopatrzenia mają do czynienia z monopolem lub quasimonopolem po stronie dostawców. Stan ten jest zwykle skutkiem postępującej koncentracji zakładów jednej [...]
Przegląd dostawców, czyli ich ocena w obszarze niezawodności, terminowości, stabilności cen pozwala wyeliminować niekorzystną dla firmy współpracę i jest jednym ze sposobów na optymalizację [...]
Wybór dostawcy jest jedną z najtrudniejszych, ale i najważniejszych decyzji, które musi podjąć dział zakupów.
Twoi dostawcy zaopatrują firmę w niezbędne komponenty i materiały, których używasz [...]
Stworzenie efektywnie funkcjonującego powiązania z dostawcą zawsze wymaga podjęcia odpowiedniej decyzji. W polskich przedsiębiorstwach obserwujemy dwa skrajne i przeciwstawne sobie podejścia do [...]
Negocjacje… temat dość często poruszany w biznesie, na który kładzie się obecnie coraz większy nacisk. Negocjować możemy w każdej dziedzinie naszego życia, jednak nie łatwo jest być dobrym [...]
Firma musi się rozwijać. Niezbędna jest zatem redukcja wydatków w firmie oraz minimalizowanie kosztów, jakie ponosi przedsiębiorstwo. Wśród wielu czynników, które mają na to wpływ należy zwrócić [...]
W każdym procesie kupna-sprzedaży możemy dostać coś więcej, niż wyjściowo proponuje nam sprzedawca. Negocjacje nie polegają jedynie na tym, aby obniżyć cenę kupowanego produktu bądź usługi.