COVID 19 zmienił diametralnie naszą rzeczywistość biznesową. Najważniejsi ekonomiści zapowiadają globalną i głęboką recesję. Przedsiębiorcy prowadząc działalność muszą zmierzyć się z różnymi [...]
Stres jest niewidzialnym zabójcą. Wielu z nas przez całe lata żyje w stresie. Układ immunologiczny słabnie. Źle się odżywiamy, stosujemy używki, mało śpimy, nie ruszamy się. Co robić gdy dopadnie [...]
Stres skraca życie!
To fakt, z którym nie ma co dyskutować. Najwyższy czas nauczyć się nad nim panować.
Na pomoc przychodzą skuteczne i proste techniki relaksacyjne, które mogą zdziałać cuda - [...]
Szacuje się, że około 20% pracowników w firmach cierpi na stres zawodowy spowodowany złym zaplanowaniem stanowiska pracy, nieprzystawalnością kompetencji, konfliktem ról, niedookreśleniem roli, [...]
Po wakacjach wracamy z artykułem dotyczącym urlopów a właściwie stresu po urlopie.
Tak nie pomyliłam się! Po urlopie często dopada nas stres.
Jak to możliwe?
Jeżeli istnieje jakaś jedna cecha, której menedżerowie pragną dla siebie i dla swoich pracowników, to jest nią WYSOKA EFEKTYWNOŚĆ, utrzymująca się nawet w warunkach narastającego napięcia i [...]
Co tak właściwie oznacza pojęcie „osobowość typu A”?
Ludzi o osobowości typu A wyróżnia robienie kilku rzeczy na raz i do tego w ciągłym pośpiechu, nieustanne rozmyślanie o kolejnych punktach na [...]
Planowanie projektu rozpoczyna się sesją startową. W ramach tej sesji wykonana jest analiza wykonalności projektu. Doświadczenie wykazuje, iż jest to jedno z bardziej „kulejących” zagadnień w [...]
Określenie Zarządzanie projektem pojawia się coraz częściej w mediach m.in. w kontekście rozbudowy sieci autostrad lub realizacji przedsięwzięć współfinansowanych z źródeł europejskich. Pozostaje [...]
Jak odmawiać?
Najczęstszym powodem, dla którego ludzie robią coś, na co nie mają ochoty, są kłopoty z odmawianiem.
Nie lubimy odmawiać, bo nie chcemy narazić się na gniew, utracić sympatii, a [...]
Każdy projekt musi bezwzględnie zakończyć się podsumowaniem, oceną i wyciągnięciem wniosków na przyszłość. Ewaluacji projektu szef dokonuje najpierw sam (by dobrze przygotować się do spotkania), [...]
Każdy projekt, niezależnie od jego charakteru, powinien zakończyć się sukcesem, a więc osiągnięciem zakładanych przed jego realizacją celów. Projekt jest w zasadzie typem organizacji, którą [...]
Definicji projektu jest wiele i w różnych kręgach mogą się od siebie różnić. Projekt często przeciwstawiany jest, z punktu widzenia nauki o zarządzaniu, procesom związanym z utrzymaniem produkcji [...]
Jakość naszego życia zależy od jakości naszego komunikowania się, te mądre słowa wypowiedział John Steward.
Negocjatorzy nastawieni na osiągniecie własnego celu, zapominają o wsłuchiwaniu się w [...]
Tylko 7% wszystkich informacji w procesie komunikowania uzyskujemy ze słów, 38% czerpiemy z tonu głosu, a 55% - z mowy ciała.
Komunikacja niewerbalna ma istotne znaczenie w procesie negocjacji. [...]
Wiele osób przychodząc na szkolenie z negocjacji, zadaje pytanie jakie są cechy dobrego negocjatora?
W tym artykule postanowiłam przedstawić kilka typów negocjatorów z ich cechami [...]
W negocjacjach pozycyjnych wszystkie chwyty są dozwolone. Możemy wykorzystywać błędne dane, groźby, jak i stwarzać sytuacje stresujące, a wszystko w jednym celu - wynegocjowanie naszego [...]
W negocjacjach pozycyjnych wszystkie chwyty są dozwolone. Możemy wykorzystywać błędne dane, groźby, jak i stwarzać sytuacje stresujące, a wszystko w jednym celu - wynegocjowanie naszego [...]
Główna zaleta negocjacji o interesy polega na tym, że prowadzą one do efektywnych rozwiązań. Nie niszczy się stosunków międzyludzkich, możliwości dalszych spotkań, przyszłego zadowalającego [...]
W negocjacjach zawsze żądaj więcej, niż spodziewasz się uzyskać. Jest to jedna z podstawowych reguł udanych negocjacji. Można wyróżnić pięć powodów, dla których warto mierzyć wyżej od [...]
Negocjacje są procesem dynamicznym, dlatego trudno przewidzieć jaki będzie ich przebieg i ostateczny rezultat. Dlatego postaw na dobre przygotowanie i zasiadając do negocjacyjnego stołu, miej [...]
Asertywność w pracy oznacza umiejętność stosowanie w praktyce asertywnych zachowań zarówno w stosunku do pracowników, współpracowników, ale i szefów. Obecnie asertywność jest jedną z bardziej [...]
Dobrze rozwinięta postawa asertywna nie tylko umożliwia człowiekowi bycie bardziej stanowczym i bezpośrednim w dążeniu do zaspokojenia swoich potrzeb, ale może także odgrywać niezwykle ważną rolę [...]
Czy zastanawiałeś się kiedyś ile razy zamiast otwarcie wyrazić swoje zdanie, wybierałeś drogę na skróty, mówiłeś to, czego oczekują inni?
Jak często zdarzało Ci się dostrajać do rozmówcy, nawet, [...]
Chińczycy szanują tych, których warto szanować, więc dąż do tego, aby zasłużyć na szacunek dla siebie, a nie tylko dla Twoich pieniędzy. Każdy punkt, który nie zostanie doprecyzowany podczas [...]
Mało kto jest doskonałym mówcą i bez problemu radzi sobie z tremą i stresem podczas wystąpień publicznych. Są to bowiem uczucia nierozerwalnie związane z publicznym przemawianiem. U mówcy mogą [...]