Zapewne nie raz zdarzyło ci się czuć wyczerpanie psychiczne, związane z presją, nierealistycznymi celami, czy trudnymi relacjami w pracy lub w domu.
Na jakość naszego życia zawodowego i [...]
Zapewne nie raz zdarzyło ci się czuć wyczerpanie psychiczne, związane z presją, nierealistycznymi celami, czy trudnymi relacjami w pracy lub w domu.
Na jakość naszego życia zawodowego i [...]
Często boimy się współpracy ludzi w różnym wieku, nie wiedząc, że różnorodność w zespole procentuje. Od ludzi w każdym wieku możemy się czegoś nauczyć. W biznesie nie tylko młodsi mogą się uczyć [...]
Jesteś szefem, menedżerem, ponosisz odpowiedzialność, otoczenie stawia Ci wyzwania, żyjesz w stresie, nawet nieuświadamianym. Wczesnym rankiem budzi cię budzik, a Ty przestawiasz go na drzemkę. [...]
Nie od dziś wiadomo, że dobra organizacja pracy poprawia naszą skuteczność i szybkość działania.
„Czy rzeczywiście potrzebujemy więcej czasu?
Czy też potrzebujemy więcej dyscypliny, by [...]
Nie od dziś wiadomo, że wydajność człowieka podlega zmianom w ciągu doby, które dokonują się w naturalnym rytmie. Da się go przewidzieć poprzez obserwowanie własnego organizmu.Niektórzy z nas [...]
Po raz kolejny postanowiłyśmy z naszym trenerem szkoleń menedżerskich Olgą Borgieł zajrzeć do słownika pojęć chętnie używanych w zarządzaniu.
I na co trafiłyśmy?
Dziś zainteresowało nas [...]
Jednym z najbardziej transparentnych i uznawanych w orzecznictwie sposobów przeciwdziałania mobbbingowi jest wprowadzenie Wewnętrznej Polityki Antymobbignowej, która przewiduje powołanie Komisji [...]
Byłam wielokrotnie świadkiem, gdy menedżerowie znanych firm, które inwestują w szkolenia biznesowe, psycholodzy biznesu, a nawet coache dla określenia współpracownika używają słowa PODWŁADNY.
Na [...]
Zaangażowanie pracowników to szczególnie dzisiaj na rynku pracownika jedno z kluczowych zagadnień dla firm i menedżerów. Tutaj tkwi bowiem potencjał dla wyników, konkurencyjności i rozwoju [...]
Stres w pracy nie zawsze jest zły. Trochę stresu może pomóc ci pozostać skupionym, energicznym i zdolnym do sprostania nowym wyzwaniom w pracy. Ale w dzisiejszym gorączkowym świecie, miejsce [...]
Konflikty we współczesnych organizacjach są jednym ze zjawisk życia organizacyjnego. Nie można ich ocenić jako bezwzględnie złych czy dobrych. Konstruktywny lub destrukcyjny charakter konfliktu [...]
Inteligencja emocjonalna wpływa znacząco na sukces w pracy.
Kompetencje emocjonalne w porównaniu z wiedzą techniczną i ilorazem inteligencji są one dwa razy ważniejsze. Dotyczy to wszystkich [...]
Pojęcie inteligencji emocjonalnej zostało wprowadzone w 1995 r. dzięki książce Daniela Golemana o tym samym tytule. Twórca tego pojęcia, badając losy absolwentów Uniwersytetu Harvarda, zauważył, [...]
Feedback czyli informacja zwrotna to sprzężenie zwrotne między tobą a innymi ludźmi, to reakcja jednej strony na działania i słowa drugiej, pozwalająca uświadomić sobie, jaki wywierają wpływ. [...]
W firmie, dziale czy zespole zadaniowym najistotniejszą rolę odgrywają dobrze dobrani pracownicy.
By zespół był efektywny w swoim działaniu, poszczególni członkowie powinni odgrywać w nim [...]
Na rynku pracy spotykamy się dzisiaj z czterema pokoleniami BB, X, Y, Z. Podane poniżej opisy stanowią statystykę dotyczącą większości danej generacji, poszczególne jednostki mogą wyróżniać się [...]
Na rynku pracy spotykamy się dzisiaj z czterema pokoleniami BB, X, Y, Z. Podane poniżej opisy stanowią statystykę dotyczącą większości danej generacji, poszczególne jednostki mogą wyróżniać się [...]
Zarządzanie wiekiem jest elementem polityki zarządzania różnorodnością (diversity management) w organizacji. Koncepcja zarządzania różnorodnością powstała w latach 60-tych w USA w związku z [...]
Każde przedsiębiorstwo, niezależnie od wielkości, powinno mierzyć i analizować własną działalność tak, by lepiej osiągnąć zamierzone cele. Pod pojęciem tej działalności rozumiemy tu jednak nie [...]
Mobbing według definicji Kodeksu Pracy oznacza długotrwałe i uporczywe działania o charakterze nękania lub zastraszania pracownika, prowadzące do poniżenia albo ośmieszenie go, izolowania czy [...]
Kadra zarządzająca w firmie na co dzień w pracy zawodowej styka się z wieloma czynnikami stresogennymi: presja czasu i osiągnięcia zakładanych wyników, nadmierne obciążenie obowiązkami, [...]